Komunal

SANACIJA IZVAN "RAZUMNOG ROKA"

KAZNA DO 300 TISUĆA KUNA PRIJETI VLASNIKU BRODA koji je iz medulinskog zaljeva uklonjen mjesec i pol dana otkako je počeo tonuti

"Sukladno odredbama Pomorskog zakona vlasnik je bio dužan u razumnom roku potpuno ukloniti brod. U suprotnom, propisana je kazna za vlasnika koja iznosi od 25 do 300 tisuća kuna za pravnu osobu" vele iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture


 
3 min
Martina Pereša ⒸFOTO: Manuel Angelini
Putnički brod "Franka" u medulinskom zaljevu, studeni 2022.

"Sukladno odredbama Pomorskog zakona vlasnik je bio dužan u razumnom roku potpuno ukloniti brod. U suprotnom, propisana je kazna za vlasnika koja iznosi od 25 do 300 tisuća kuna za pravnu osobu" vele iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture

Mjesec i pol dana trebalo je vlasniku putničkog broda „Franka“ da iz medulinskog zaljeva makne brod koji se potapati počeo još 14. listopada, da bi vrlo skoro i dotakao dno.

Sutra se pretvorilo u nekoliko tjedana

Vlasnik Josip Flah još nas je početkom studenog uvjeravao kako će problem riješiti već sutra. No, sutra se pretvorilo u nekoliko tjedana, pa je Franka konačno iz plićaka medulinskog zaljeva uklonjena prije nekoliko dana, u subotu, 3. prosinca, što je na društvenim mrežama objavio i sam načelnik Općine Medulin, Ivan Kirac.

Izvor: Facebook, Ivan Kirac

- Pratio sam "operaciju" s kopna jedno sat vremena u subotu. Ne znam koja je tvrtka izvodila radove, mogu vam tek reći da je u pitanju bio brod-dizalica naziva Zvonimir. Brod Franka, koliko mi je poznato, sad čeka dozvolu Registra brodova pa ide dalje za Pulu, izjavio nam je medulinski načelnik Kirac.

- Tako je, brod je na svu sreću izvučen! Sada se nalazi vezan u luci Medulin. Koliko znam, vlasnik pokušava osposobiti motor ne bi li ovih dana brod odveo na tegljenje na neku drugu lokaciju. Mogu vam također reći da iz broda nije iscurilo ništa nafte ni ulja, potvrdio nam je Neno Lorencin, direktor medulinske tvrtke Buža.

Upravo je Buža, iako sam zaljev nije u njihovoj ingerenciji, dan nakon potapanja poduzela mjere predostrožnosti te oko 16 metara dugačke Franke postavila samoupijajuće brane kako ne bi došlo do eventualnog zagađenja mora i obale.

Sam Flah na naše pozive i poruke danas nije odgovarao, iako nam je u posljednjem telefonskom razgovoru rekao da je brod imao tek neke „sitne greškice“ i da će iduće sezone biti spreman za prijevoz putnika.

Ministarstvo mora: Brod nije sposoban za plovidbu!

S tim se vjerojatno ne bi složila inspekcija sigurnosti plovidbe Lučke kapetanije Pula koja je Franki utvrdila barem devet nedostataka radi kojih je brod proglašen opasnim po okoliš i putnike te nesposobnim za plovidbu, i to još u svibnju 2020. godine.

- Brod za plovidbu nije sposoban, a vlasnik ga nije održavao, pa on predstavlja opasnost po osobe na brodu i opasnost za okoliš. Radi svega navedenog, protiv vlasnika kao pravne i odgovorne osobe, pokrenut je i prekršajni postupak, na koji je okrivljenik uložio prigovor. Trenutno je predmet na Visokom prekršajnom sudu Republike Hrvatske, izvijestili su nas iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Ali ni to nije sve.

Vlasniku prijeti kazna do 300 tisuća kuna

Kreće, čini se, i novi prekršajni postupak po novoj prijavi inspekcije sigurnosti plovidbe Lučke kapetanije Pula koja je Flahu nalog za uklanjanje broda iz medulinskog zaljeva izdala odmah nakon što je nesretni brod počeo tonuti.

- Sukladno odredbama Pomorskog zakona vlasnik je bio dužan u razumnom roku potpuno ukloniti brod. U razumnom roku vlasnik je dužan pribaviti osiguranje ili drugo financijsko jamstvo, ovlaštenog izvođača radova i slično. U suprotnom, propisana je kazna za vlasnika koja iznosi od 25 do 300 tisuća kuna za pravnu osobu, navode nam također iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Problem je jedino u tome što „razumni rok“ Zakonom nije jasno definiran, no bit će kako je ipak, u ovom konkretnom slučaju, bio kraći od mjesec i pol dana koliko je Flahu trebalo da sanira štetu, budući da iz Lučke kapetanije Pula doznajemo da se definitivno ide u novi prekršajni postupak.


Nastavite čitati

Istra
 

Od "rezervnog igrača" do planetarne slave. Cijeli svijet pleše Rim Tim Tagi Dim

Nastavljamo sa serijalom o Istarskom veleučilištu. Ondje zakon smatraju instruktivnim alatom, pa ga bez problema krše * U okolici Vodnjana na više mjesta iskrcane su na desetine tona komine nastale preradom maslina * Jedna od najopasnijih prometnica južne Istre je pred rekonstrukcijom. Kada kreću radovi i koliko će koštati, doznajte sutra

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.