pulapromet - dugi
Komunal

Napokon red na pomorskom dobru

U PRIPREMI NOVI ZAKON O POMORSKOM DOBRU Uvode se inspektori koji automatski podnose kaznene prijave DORH-u

Činjenica je da su diljem Jadrana kršenju zakona i muljanju s već postojećim, kumovale i jedinice lokalne samouprave na čelu s izabranim lokalnim šerifima kojima komunalni redari, najčešće od straha prema istima, nisu mogli ništa. Kako bi razriješili ovaj gordijski čvor, Ministarstvo želi uvesti nove metode, navodi Morski.hr


 
4 min
Istra24

Činjenica je da su diljem Jadrana kršenju zakona i muljanju s već postojećim, kumovale i jedinice lokalne samouprave na čelu s izabranim lokalnim šerifima kojima komunalni redari, najčešće od straha prema istima, nisu mogli ništa. Kako bi razriješili ovaj gordijski čvor, Ministarstvo želi uvesti nove metode, navodi Morski.hr

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture izradilo je Nacrt prijedloga novog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama. Ovih dana sastaje se i radna skupina koja će zakonske akte pripremiti za javnu raspravu, a Morski HR doznaje i što donosi dugo očekivani Zakon koji bi napokon trebao uvesti reda u priobalju.

Ovo su samo neke od najvažnijih promjena. Naime novi Zakon bi trebao omogućiti lakši upis čestica pomorskog dobra u zemljišnim knjigama, a vodi se cijeli jedan sektor kojem će biti svrha kontrola pomorskog dobra. Uz ostalo, uvodi se institut koncesije na zahtjev, ukidaju se koncesijska odobrenja, a uvode dozvole, koje daje predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave temeljem javnog natječaja na rok od pet godina.

Također definiraju se morske plaže, sidrišta i privezišta, uvode se lučki redari koji nadziru provedbu lučkog reda u lukama otvorenim za javni promet, a u jedinicama područne (regionalne) samouprave osniva se jedna županijska lučka uprava, koja može imati ispostave.

 Zabranjena samovolja

Iako se to ni po postojećem Zakonu ne bi smjelo, po novom Nacrtu zakona izričito stoji da nitko više ne bi smio samovlasno isključiti ili ograničiti na bilo koji način pomorsko dobro iz opće upotrebe ili ga zaposjesti za sebe ili drugoga.

Tako primjerice, nitko nema pravo bez važećeg akta koji predstavlja valjanu pravnu osnovu određenu ovim Zakonom upotrebljavati i/ili gospodarski koristiti pomorsko dobro,obavljati djelatnost na pomorskom dobru, graditi i/ili obavljati druge radove i/ili zahvate u prostoru pomorskog dobra,,nasipavatti more ili na bilo koji način zaposjesti pomorsko dobro za sebe ili drugoga.

Činjenica je da su diljem Jadrana kršenju zakona i muljanju s već postojećim, kumovale i jedinice lokalne samouprave na čelu s izabranim lokalnim šerifima kojima komunalni redari, najčešće od straha prema istima, nisu mogli ništa. Kako bi razriješili ovaj gordijski čvor, Ministarstvo želi uvesti nove metode, navodi Morski.hr

Građevine poput mulova, gatova, sunčališta, istezališta, lukobrana i riva koji su izgrađeni prije 2011. godine bez valjane dokumentacije ostaju u prostoru ako su u skladu s prostornim planom jedinice lokalne samouprave, no jasno se definira da graditelji odnosno investitori gradnje tih građevina nemaju nikakva prava po osnovi građenja ovih građevina.

Gradnja i drugi zahvati u prostoru na pomorskom dobru nisu dozvoljeni.

Uvode se inspektori pomorskog dobra koji automatski podnose kaznene prijave DORH-u

Poslove inspekcijskog nadzora pomorskog dobra obavljat će inspektori pomorskog dobra, u skladu s odredbama novoga Zakona i propisa kojima se uređuje rad lučkih kapetanija.

 Inspektor pomorskog dobra ovlašten je obavljati sve poslove inspekcijskog nadzora i poduzimati sve inspekcijske mjere propisane novim Zakonom, na cijelom području pomorskog dobra Republike Hrvatske u općoj i posebnoj upotrebi, bez ograničenja.

Ako se inspekcijskim nadzorom utvrdi da je povredom propisa počinjeno kazneno djelo, inspektor pomorskog dobra će protiv takvog počinitelja automatski podnijeti kaznenu prijavu nadležnom državnom odvjetništvu.

Rigorozne kazne za prekršitelje

Osim precizne pravne regulative, građani su s nestrpljenjem iščekivali i kaznene odredbe novog zakona koje bi prekršitelje napokon trebale odvratiti od devastacije obale i ilegalnih radnji.

Zakonodavac je u novom Nacrtu Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama stoga predvidio kazne za pojedine prekršaje do čak milijun kuna! Pritom ovaj put neće štedjeti ni lokalnu vlast, ali ni šerife koji su pomorsko dobro tretirali kao svoje vlasništvo.

Novčanom kaznom od 50.000 kuna do 250.000 kuna kaznit će se za pomorski prekršaj jedinica lokalne samouprave ako je propustila štititi pravo na opću upotrebu pomorskog dobra, nije spriječeno nezakonito postupanje, samovlasno zauzeće, devastaciju pomorskog dobra i nije bez odgode obaviještena nadležno inspekcijsko tijelo. Za isti prekršaj kaznit će se novčanom kaznom 10.000 kuna do 50.000 kuna i čelnik tijela jedinice lokalne samouprave.

Ovo su osnovne konture inače prilično detaljno sročenog novog Nacrta zakona o pomorskom dobru i morskim lukama koji će zasigurno odjeknuti u javnosti jer bi, kome pravo, a kome krivo, napokon trebao uvesti red u Divlji zapad koji vlada na Jadranu od Savudrije do Prevlake, navodi Morski.hr


Nastavite čitati

Plenković: Neka Milanović ode u Pariz i kaže to o Rafaleima

Na pitanje kako gleda na peticiju da se molitelji uklone s gradskih trgova koju je potpisao velik broj ljudi, premijer je odgovorio da je hrvatski narod devedesete godine odlučio da živi u slobodi i demokraciji, pa bi, naglasio je, bilo dobro da svi na političkom spektru malo toleriraju slobodu i toleriraju druge

Deutsche Welle: Tko je kriv za porast netrpeljivosti prema strancima u Hrvatskoj?

Trendove je po njezinu mišljenju još moguće preokrenuti, ali to traži svjesnu odluku države i društva: politike dobrodošlice i integracije, obrazovanje za ljudska prava, solidarnost u lokalnim zajednicama te odgovorniji medijski i politički narativi. „U suprotnom, nastavit ćemo živjeti paradoks u kojem društvo postaje raznolikije, a istodobno zatvorenije, i u kojem se cijena tog zatvaranja najprije plaća na tijelima i životima onih koji već jesu u najranjivijem položaju", uvjerena je Sara Kekuš

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.