Kultura

O MARQUEZOVOM ROMANU U KLUBU-KNJIŽARI GIARDINI 2

Amir Alagić: "Dobra književnost nikada ne može biti plagijat, no u spisateljskom radu uvijek odjekuju djela naših prethodnika"

O značaju ove teme za naše prostore, ali i "stvarnosnosti" Alagićeve proze, unatoč (ili upravo zahvaljujući) njegovim izletima u magijski realizam na tragu Marqueza, posvjedočila je i jedna od sudionica čitateljskog kružoka: "Nitko nije kriv, a svi znaju tko je i peru ruke"


 
2 min
Zoran Angeleski

O značaju ove teme za naše prostore, ali i "stvarnosnosti" Alagićeve proze, unatoč (ili upravo zahvaljujući) njegovim izletima u magijski realizam na tragu Marqueza, posvjedočila je i jedna od sudionica čitateljskog kružoka: "Nitko nije kriv, a svi znaju tko je i peru ruke"

Treće izdanje 'Kluba u klubu', čitateljskog kružoka u kojem sudionici pod vodstvom teoretičara, filozofa i književnika promišljaju književno djelo održano je sinoć u Klubu-knjižari Giardini, a ovaj put su, uz gostovanje Amira Alagića, pulskog pisca rodom iz Banjaluke, čitatelji i čitateljice razgovarali o romanu "Kronika najavljene smrti" kolumbijskog nobelovca Gabriela Garcie Marqueza, s osvrtom na Alagićeva djela, posebice najnovije književno ostvarenje "Ogledalo za krletku" (Durieux).

Nadovezujući se na tezu Leonide Kovač, prve gošće čitateljskog kružoka, o "citiranju bez navodnih znakova" u djelima svjetonazorski, emotivno i duhovno bliskih književnika i umjetnika, Alagić je poveo razgovor o djelima koja su ga inspirirala za spisateljski rad, odnosno nadopisivanju, oživljavanju i odjekivanju djela književnih uzora u radovima onih koji ih baštine.

- Dobra književnost nikada ne može biti plagijat, no u spisateljskom radu uvijek odjekuju djela naših prethodnika. Kao što je Marquez u mislima imao Kafku, tako je i on kroz mene progovarao. Nakon što sam napisao svoju prvu zbirku priča "Pod istim nebom", shvatio sam da je to moj pokušaj da uvijek iznova ispišem Kroniku, pojasnio je Amir Alagić značaj "Kronike najavljene smrti" za njegov spisateljski rad, pruživši sudionicima čitateljskog kružoka rijetku priliku da steknu uvid u sam proces pisanja i rada na tekstu.

Na taj je način otvorio i temu nestalnosti i višestrukosti sjećanja te načina njegova prikaza u književnom djelu, koja čini jednu od centralnih tema Marquezove 'Kronike', ali i njegovih djela, neraskidivo vezanih uz kolektivnu odgovornost društva za počinjene zločine.

O značaju ove teme za naše prostore, ali i "stvarnosnosti" Alagićeve proze, unatoč (ili upravo zahvaljujući) njegovim izletima u magijski realizam na tragu Marqueza, posvjedočila je i jedna od sudionica čitateljskog kružoka: "Nitko nije kriv, a svi znaju tko je i peru ruke".

- Do samog kraja sam se nadala da se ubojstvo neće dogoditi iako je najavljeno na prvim stranicama knjige, izrazila je jedna od sudionica kluba opće osjećanje pri čitanju Marquezove 'Kronike' i uputila na značaj književnosti za formiranje etike koja nije temeljena na neupitnim tradicijama, već na suosjećanju: "Kao što su Marquez i Alagić pokazali, književnost nam ne nudi jednostavne odgovore. Ona nas kroz apsurd, parodiju, humor, izmicanje pouzdanog pripovjedača izaziva da preispitamo ustaljene obrasce".


Nastavite čitati

Pula
 

Jadranka Đokić na Kaštelu čita poeziju Eveline Rudan

Publiku 22. i 23. srpnja očekuju dvije večeri posvećene poeziji iz zbirke pjesama 'Polje, slama, žudnja', snažnog i razigranog lirskog rukopisa koji je već stekao kultni status. Riječ je o dvodijelnom poetskom performansu koji se ne zaustavlja na klasičnom čitanju stihova. Jadranka Đokić, uz zvučnu kulisu koju uživo izvodi Miodrag Gladović, oblikuje intiman, višeslojan prostor u kojem se riječi ne samo izgovaraju, nego dišu i odzvanjaju – u tijelu, u prostoru, u tišini između stihova

Pula
 

SLADOLED POSTAO PRESKUP GUŠT: U Delikatese Tina 1,5 euro , a u "aROMI" čak 3,5 eura!

Vlasnik Delikatese Tina Saša Jovanović: "Mislim da je naš sladoled vrhunski, ali da svejedno cijena od dva, tri ili pet eura nije opravdana. Mislim da je to apsolutno precijenjeno. Glupo mi je da vidim djecu koja si ne mogu kupiti sladoled, meni je to nenormalno. Mislim da su i kupci postali prepopustljivi. Kada odeš s djecom u grad, investicija je kupiti sladoled" * U "aROMI" nisu željeli komentirati zašto je cijena znatno viša

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.