Unutarnje dvorište Rojca od srijede je ponovno domaćin Audioart festivala, manifestacije koja povezuje umjetnike koji stvaraju u području eksperimentalne i improvizirane glazbe, audiovizualnih instalacija i performansa, soundarta i field recordinga.
Ovogodišnje izdanje Audioart festivala, već 13. po redu, počinje u srijedu 24. kolovoza, a traje do petka 26. kolovoza, uz besplatan ulaz na sve programe.
Festival otvara Pitch Shitfting Trio kojega čine Grgur Savić (sax, electronics), Richard Scott (modular synth) i Sanja Star (video). Kroz svoj nastup, vizuale uživo u interakciji s glazbom, Pitch Shifting Trio istražuje različite tipove suvremene tehnologije u kombinaciji s elektro-akustičnim instrumentima objedinjujući sve to u audiovizualni izričaj. U svojem stvaralaštvu odmiču se od harmonije prema drugim dimenzijama glazbe te naglasak stavljaju na raspoloženje, teksturu, performativnu gestu, timbar, melodijske intervale, ritam i spontanu interakciju između glazbenika.
Prve večeri u unutrašnjem dvorištu Rojca nastupa i ABACAXI (portugalska riječ za ananas), sastav kojega je okupio Julien Desprez i koji za sebe navodi da se nalazi između noisea, funkrocka i soundarta. Ovaj trio, Julien Desprez (gitara), Jean Francois (bass) i Francesco Pastacaldi (bubnjevi/synth), stvara novu glazbu prepunu energije, glasnoga sjaja i oštrih rubova, kompletiranu koreografijom svjetla. Abacaxi su u posljednjih nekoliko godina nezaobilazni akteri na renomiranim europskim jazz festivalima.
Druga večer festivala započinje koncertom Ivara Robana Križića „Kontrabas in Absentia“. Ivar Roban Križić kontrabasist je koji trenutno živi i radi u Beču, gdje radi na doktoratu o slobodno improviziranoj glazbi na Sveučilištu za glazbu i izvedbenu umjetnost. Ovim začudnim koncertom jamačno će oduševiti pulsku publiku.
Drugu večer zaključit će CRI ORCHESTRA velikim koncertom.
Riječ je o impro big band projektu koji se razvija desetak godina na području hrvatske i okuplja razne glazbenike iz još različitijih glazbenih područja i improvizatorske prakse. Svoje ishodište nalazi u eksperimentalnoj, konceptualnoj i game-play kompoziciji, oslanjajući se na autorske multidisciplinarne umjetničke prakse gdje dirigent i skladatelj gestama i znakovima komunicira s ansamblom izvođača.
Sastav će kroz trodnevnu rezidenciju u klubu Kotač u suradnji sa Soundpainting platformom Pula i udrugom Rondo Histriae pod vodstvom dirigenta i skladatelja Nevena Radakovića izvesti koncert u znaku glazbe, geste, akcije i reakcije, kolektivne improvizacije i komunikacije.
1) SRIJEDA, DVORIŠTE ROJCA, 21.00
PITCH SHIFTING TRIO
Grgur Savić - sax, electronics
Richard Scott - modular synth
Sanja Star - video
U 22.30 :
JULIEN DESPREZ ABACAXI
Julien Desprez - guitar
Jean Francois - bass
Francesco Pastacaldi - drums/synth
2) ČETVRTAK, U 21.00
IVAR ROBAN KRIŽIĆ - Kontrabas in Absentia
u 22.30:
CRI ORCHESTRA, impro big band
3) PETAK, u 21.00
PLASMIC QUARTET
Elisabeth Harnik - piano
Ulli Winter - cello
Agnes Heginger - vocal
Fredi Proll - drums
u 22.30:
BRANDLMAYR / KURZMANN DUO
Martin Brandlmayr - drums/electronics
Christof Kurzmann - laptop, electronics
OD SRIJEDE DO PETKA, Karlo bar:
HRVOJE PELICARIĆ, sound installation
CRI ORCHESTRA ove godine snima glazbu s rezidencije u klubu Kotač koji je za tu priliku pretvoren u studio te se može očekivati i prvo izdanje ovog muzičkog kolektiva na digitalnim platformama kao i na vinilu za nezavisnog izdavača Kopaton records. Ovogodišnji line up orkestra čine: Maja Rivić, Vesna Pisarović, Tena Vincek Novak, Nika Bauman, Kate Lasmane, Grgur Savić, Mak Murtić, Luka Žužić, Dani Bošnjak, Josip Šustić, Pavle Jovanović, Nenad Sinkauz, Luka Čapeta, Richard Scott, Marko Grbac Knapić, Leo Beslać, Neven Radaković, Ivar Roban Križić, Alen Sinkauz, Nenad Kovačić, Marco Quarantotto, Hrvoje Pelicarić.
Treća i posljednja večer festivala rezervirana je za nastupe Plasmic Quarteta i Brandlamyr / Kurzmann Dua.
Pijanistica i skladateljica Elisabeth Harnik uz svoje prijatelje glazbenike Agnes Heginger (glas), Ulija Wintera (čelo), te Fredija Prölla u okviru zajedničkog projekta Plasmic Quartett zaputila se na put svijetom improvizirane glazbe. Riječ je o free jazzu uparenom s elementima nove glazbe, a koji je predstavljen na najvišoj razini. Elisabeth Harnik studirala je klasični klavir i kompoziciju na Sveučilištu za glazbu i dramsku umjetnost u Grazu. Kao improvizatorica nastupa diljem svijeta od 1996. kao solo izvođačica, ali i u ansamblima s istaknutim predstavnicama i predstavnicima suvremenog jazza. Djeluje u glazbenom svijetu nadahnutom elektroakustičkim utjecajima i koristi specifične pripreme te proširene tehnike preparacije klavira, ispitujući pritom same granice tog instrumenta.
Festival zaključuje Brandlamyr / Kurzmann Duo. Martin Brandlmayr dobro je poznat gost Audioart festivala. Djeluje na granici između improvizacije i skladanja, između elektroničkog i akustičnog svijeta zvuka, a međunarodno je poznat prvenstveno kroz Trio Radian koji je osnovan 1997. godine, te koji je prošle godine oduševio publiku nastupom na 12. Audioart festivalu. Christof Kurzmann rođen je u Beču 1963. godine. Bavi se jazzom i improvizacijom, svira saksofon, klarinet i pjeva. Kurzmann vodi nekoliko vlastitih sastava, uključujući Orchester 33 1/3 i The Magic I.D. Također, oformio je duo Schnee s gitaristom Burkhardom Stanglom.
Za vrijeme cijeloga trajanja festivala u prostoru Karlo bara bit će postavljena zvučna instalacija Hrvoja Pelicarića. Hrvoje Pelicarić je oblikovatelj zvuka, glazbenik i multimedijalni umjetnik. Diplomirao je tonsku tehniku na School of audio engineering u Rotterdamu te Medijsku umjetnost na Umjetničkoj akademiji u Splitu. Od 1996. aktivan je na nezavisnoj kulturnoj sceni. Bavi se oblikovanjem zvuka, glazbom za film i kazalište, prostorno-zvučnim instalacijama. Kao umjetnik sudjelovao je na brojnim skupnim izložbama. Godine 2016. u Splitu pokreće festival zvukovne umjetnosti Ispod bine, čiji je umjetnički voditelj i tehnički direktor.
Umjetnički voditelj festivala je Alen Sinkauz, produkciju potpisuje Kulturban, vizualni identitet Bojan Gagić, a tehničko vodstvo Audiolab.