PROVEDENA JE ANKETA
Dezinformacije i algoritmi u fokusa Dana medijske pismenosti
Anketa koju su među djecom i mladima u dobi od 16 do 25 godina proveli UNICEF i Mreža mladih Hrvatske pokazala je da su društvene mreže glavni izvor informacija među spomenutom skupinom te da 50 posto ispitanih na njima provodi više od tri sata dnevno
Anketa koju su među djecom i mladima u dobi od 16 do 25 godina proveli UNICEF i Mreža mladih Hrvatske pokazala je da su društvene mreže glavni izvor informacija među spomenutom skupinom te da 50 posto ispitanih na njima provodi više od tri sata dnevno
Svaka druga osoba između 16 i 25 godina provodi više od tri sata dnevno na društvenim mrežama stoga su prepoznavanje dezinformacija i utjecaj algoritama na živote građana bili u fokusu ovogodišnjih Dana medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a.
Anketa koju su među djecom i mladima u dobi od 16 do 25 godina proveli UNICEF i Mreža mladih Hrvatske pokazala je da su društvene mreže glavni izvor informacija među spomenutom skupinom te da 50 posto ispitanih na njima provodi više od tri sata dnevno.
S obzirom da su društvene mreže česti izvor netočnih informacija, ''ove su godine u fokusu Dana medijske pismenosti bili kritičko razmišljanje, prepoznavanje dezinformacija, razumijevanje utjecaja influencera te prikrivenog oglašavanja i algoritama na živote građana danas'', navodi UNICEF u priopćenju.
Prema rezultatima iste ankete, 89 posto mladih želi u školama više sadržaja vezanih za medijsku pismenost kako bi saznali kako društvene mreže utječu na mentalno zdravlje te učili o zaštiti osobnih podataka, sextingu i sextortionu te o analizi medijskih sadržaja.
Mladi ljudi, pokazuje anketa, svjesni su izazova koje donosi velika količina informacija i sadržaja kojima su svakodnevno izloženi, a na portalu medijskapismenost.hr dostupna su 32 obrazovna materijala i 20 videopredavanja koja se koriste za organizaciju predavanja i radionica u vrtićima, školama, na fakultetima, u knjižnicama i drugim ustanovama.
U sklopu dana medijske pismenosti, pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja provedeno je 1500 aktivnosti u koje se uključilo više od 33 tisuće sudionika sa željom da nauče više o raznovrsnim vještinama iz područja medijske pismenosti.