U Puli uhićen prometni recidivist
Odbio je testiranje na prisutnost opojnih droga ili lijekova u organizmu
Festival se tijekom godina afirmirao kao važno kulturno i društveno događanje, koje ne samo da obogaćuje lokalnu scenu, već privlači međunarodnu publiku i umjetnike, a umjetnički je voditelj poznati pulski glazbenik Alen Sinkauz
Festival se tijekom godina afirmirao kao važno kulturno i društveno događanje, koje ne samo da obogaćuje lokalnu scenu, već privlači međunarodnu publiku i umjetnike, a umjetnički je voditelj poznati pulski glazbenik Alen Sinkauz
Novo, šesnaesto izdanje Audioarta, festivala eksperimentalne i improvizirane glazbe održat će se od 28. do 30. kolovoza u Galeriji Novo te u DC Rojc u Puli.
Audioart, međunarodni festival improvizirane i eksperimentalne glazbe, okuplja i povezuje umjetnike koji se izražavaju i stvaraju u području eksperimentalne i improvizirane glazbe, audiovizualnih instalacija i performansa, soundarta i field recordinga. Nastao je 2010. godine potaknut prijateljstvom s Marekom Choloniewskim, koji je ranih 90-ih pokrenuo Audio Art Festival u Krakowu. Audioart nastaje u produkciji udruge Kulturban, a umjetnički je voditelj Alen Sinkauz.
Festival se tijekom godina afirmirao kao važno kulturno i društveno događanje, koje ne samo da obogaćuje lokalnu scenu, već privlači međunarodnu publiku i umjetnike. Glavni cilj festivala je promicanje suvremene, improvizirane i eksperimentalne glazbe kroz prezentaciju i afirmaciju umjetničke prakse koja djeluje izvan komercijalnih glazbenih tokova, otvarajući prostor za inovativne zvučne, izvedbene i interdisciplinarne formate.
Trodnevni festivalski program na samom će kraju kolovoza kulturnu ponudu Pule ponovno obogatiti inovativnim kulturno-umjetničkim sadržajem kao već kontinuiranom platformom za istraživanje zvuka. Program uključuje šest izvedbi i gostovanje brojnih umjetnika predvođenih austrijskim kompozitorom, izvođačem i umjetnikom Markom Cicilianijem, potom eksperimentalni impro noise trio Mopcut, nezaobilaznog aktera avangardne bečke scene Dieb 13, svestranu slovensku umjetnice s bečkom adresom Maju Osojnik, francuskog gitarista i kompozitora Juliena Despreza kao i domaće glazbenike i skladatelje Gordana Tudora i Mislava Režića.
Prvi festivalski dan, četvrtak 28. kolovoza, u Galeriji Novo, otvara Marko Cicilijani čiji fokus umjetničkog rada leži u komponiranju izvedbene elektroničke glazbe, najčešće u audiovizualnim kontekstima. Interaktivni video, dizajn rasvjete i laserska grafika često čine sastavni dio njegovih kompozicija, kao i elementi transmedijskog pripovijedanja i spekulativne fabulacije. Njemački časopis Neue Zeitschrift für Musik 2020. godine opisao ga je kao "jednog od najzanimljivijih skladatelja današnjice u području elektroničke glazbe i multimedije".
U galeriji Novo predstavit će svoj rad Why Frets? kroz tri forme: audiovizualni performans, instalaciju i performativno predavanje. Sve točke različitih kutova osvjetljavaju različite aspekte izmišljene povijesti električne gitare. Priča se temelji na spekulativnoj fabulaciji – namjernom preoblikovanju prošlosti. Izvedba Why Frets održati će se u 28. kolovoza u 21 sati u Galeriji Novo, a instalacija će biti otvorena za posjetitelje festivala i galerije do 31.8.
U petak, 29. kolovoza, s početkom u 21 sat program Audioarta seli u DC Rojc te donosi tri koncerta. Festivalsku večer započinje avangardni francuski gitarist jedinstvenog stila i ekspresije Julien Desprez, inače i član sastava Mopcut. Pulska publika će ga se sjetiti kao gitariste Abacaxi trija koji je prije nekoliko godina rasplesao prisutne u Rojcu. Inače Desprez je i član zadnjih reinkarnacija Exploding Star Orchestra Roba Mazureka kao i Fire! Orchestra Matsa Gustafssona.
Drugi festivalski dan završava uz izvedbu slovenske osebujne umjetnice Maje Osojnik. Maja Osojnik je pjevačica, skladateljica, elektroakustička improvizatorica, umjetnica zvuka i producentica koja se služi glasom, Paetzold bas blokflautama, terenskim snimkama, lo-fi elektronikom, igračkama i pronađenim predmetima. Djeluje u širokom rasponu žanrova – od rane i suvremene glazbe do eksperimentalne elektronike, jazza, improvizacije, noisea i rocka. U svom radu istražuje i preoblikuje tonske spektre instrumenata, spajajući jednostavne pjesme s apstraktnom i klasičnom glazbom te zvučnim krajolicima između stvarnog i nestvarnog. Osojnik istražuje zvuk kroz razne medije, uključujući glas, elektroniku i performans te je poznata po provokativnim i emotivnim nastupima koji istražuju ljudske i društvene odnose kroz zvuk.
Posljednji dan 16. Audioarta uključuje dvije izvedbe - u subotu, 30. kolovoza od 21 sat u DC Rojc nastupit će Dieb 13 i Mopcut. Iza imena Dieb 13 krije se Dieter Kovačič, austrijski improvizator koji se bavi turntabelom. Od kasnih 1980-ih Kovačič eksperimentira s audio kasetama, pločama, CD-ovima i hard diskovima. Nastupao je u duetu s Billyjem Roiszom, eRikmom, Philom Mintonom, Matsom Gistafssonom, Marinom Džukljev, Martinom Siewertom i Burkhardom Stanglom te mnogim drugima. Njegov šumovit set na gramofonima je zasigurno komplementaran triju koji će zatvoriti šesnaesti Audioart.
Mopcut čine Lukas König (bubnjevi, sampler), Audrey Chen (glas, elektronika) i Julien Desprez (el. Gitara). Tijekom zadnjih ljetnih europskih nastupa, kao i u studiju, pridružili su im se Moor Mother i MC Dälek. Publiku svakako očekuje val isprekidane buke, moćnog groove-a, gustih i detaljnih tekstura začinjenih instrumentalnom slobodom muzičara.
Ulaz je besplatan za sve programe. Službena web stranica festivala: audioartfestival.eu
Audioart festival je sufinanciran sredstvima Grada Pule, Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Istarske županije, Hrvatskog društva skladatelja, Austrijskog kulturnog foruma, Zaklade Kultura Nova te organiziran u suradnji sa Savezom udruga Rojc, Multimedijalnim institutom, Galerijom NOVO i Umjetničkom organizacijom P137.
Odbio je testiranje na prisutnost opojnih droga ili lijekova u organizmu
Svaka izvedba bila je mala priča, ispričana glasom koji, kako se činilo, poznaje i radost i tugu svakog slušatelja, a gledalište joj je uzvraćalo dugim i toplim pljeskom na svaku priču, šalu i pjesmu, a atmosfera je bila intimna, gotovo obiteljska
U našem obilasku ove popularne lokacije vidljivo je da ih ima u znatnom broju, a ponašanje osoba na njima je identično onima na kajacima prošlog ljeta
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.