Kultura

U SKLOPU PULSKOG SAJMA KNJIGA

Izložba slavnih plakata Animafesta otvorena u holu Doma hrvatskih branitelja

Kustosica Paola Orlić  pri kreaciji plakata Animafesta kao 'festivala autora za autore' ističe  dva glavna elementa oko kojih se tijekom pet desetljeća, nekad više, a nekad manje dosljedno i uspješno, gradio vizualni identitet jedne od najistaknutijih domaćih kulturnih manifestacija - to su logotip "Z" i festivalska maskota 'Mandlek' 


 
2 min
Zoran Angeleski

Kustosica Paola Orlić  pri kreaciji plakata Animafesta kao 'festivala autora za autore' ističe  dva glavna elementa oko kojih se tijekom pet desetljeća, nekad više, a nekad manje dosljedno i uspješno, gradio vizualni identitet jedne od najistaknutijih domaćih kulturnih manifestacija - to su logotip "Z" i festivalska maskota 'Mandlek' 

Danas je u podne u holu Doma hrvatskih branitelja otvorena izložba 20-ak slavnih plakata Animafesta (ponajviše onih iz 70-ih godina) koje su, između ostalih, kreirale legende animiranog filma i dizajna poput Borivoja Dovnikovića Borda, Nedeljka Dragića i Zlatka Boureka. Pula se tako pridružila slavlju 50 godina Animafesta, zagrebačkog međunarodnog festivala animiranog filma, jedne od najistaknutijih domaćih kulturnih manifestacija.

Kustosica Paola Orlić navodi, među ostalim, da pri kreaciji plakata Animafesta kao 'festivala autora za autore', treba istaknuti dva glavna elementa oko kojih se tijekom pet desetljeća, nekad više, a nekad manje dosljedno i uspješno, gradio vizualni identitet manifestacije.

- To su logotip "Z" i festivalska maskota 'Mandlek'. Dok je za logotip općepoznato da je djelo Borivoja Dovnikovića Borde koji ga izvodi iz slova 'Z', inicijala Zagreba, drugi element - maskota čovječuljka tzv. 'Mandleka' - pomalo je nejasne provenijencije budući da ne postoji konsenzus oko autorstva lika, mada je usmenom predajom prenijeto da je 'Mandleka' zapravo uobličio Zvonimir Lončarić tako što je "posudio šešir" od lika iz filma 'Peti' ('The Fifth One', 1965.) Pavle Štaltera te da ga je u narednim izdanjima, kao autor koji stoji iza većine plakata do 90-ih, nastavio razvijati, tvrdi Paola Orlić.

Kustosica Paola Orlić

Ona podsjeća da je razdoblje 90-ih i početka 2000-ih obilježila generacija stripaša, a poveznica im je, osim pohađanja zagrebačke Škole primijenjene umjetnosti i dizajna, pripadnost ili bivanje u blizini 'Novog kvadrata'. Od 2009. angažira se dizajnerska struka (Damir Gamulin, Tina Ivezić), a nakon godina posve autonomnih umjetničkih izraza i rješenja (Ranko Anđelić, Aleksandra Mudrovčić, Andrej Vučković), autorstvo plakata se od 2014. godine, iako temeljeno na posebnoj autorskoj ilustraciji, jasno artikulira kao djelo dizajnerskog studija 'Kuna zlatica' (Ana Kunej, Zlatka Salopek).


Nastavite čitati

Istra
 

LEKCIJA ZA KSENOFOBE Policijski podaci dokazuju nekriminalno ponašanje naših radnika iz Azije

Podaci policije su potvrdili ono što je svaka razumna osoba mogla i sama zaključiti: radnici iz Indije, Bangladeša, Nepala i Filipina, koje su mnogi upoznali kao vrijedne i poštene radnike, ove godine u Puli nisu počinili nijedno kazneno djelo * Sutra: Analizirali smo policijsku statistiku vezano za slučajeve silovanja u Puli. U većini slučajeva žrtva poznaje nasilnika * U sutrašnjem intervjuu za Istru24 saborska zastupnica Dušica Radojčić govori o planovima za predstojeće lokalne izbore, ali i otkriva kako će Možemo! osim Pule i Pazina na izbore izaći i u još nekim istarskim gradovima

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.