Nagrađivanom predstavom 'Sad Sam Matthäus', dočekana ovacijama u Parizu i Beču, večeras će u Cankarjevom domu u Ljubljani završiti četverodnevna 'Sad Sam manifestacija', posvećena autorskom opusu hrvatskog redatelja, koreografa i izvođača Matije Ferlina.
U sklopu manifestacije, publika je mogla pogledati i "Samice" nastalu u produkciji Istarskog narodnog kazališta - Gradskog kazališta Pula te "Sad Sam Revisited", prvi solo iz ciklusa 'Sad Sam', nastao kao diplomski rad Matije Ferlina u sklopu školovanja na SNDO - School for Dance Development u Amsterdamu 2004. godine.
Odigrana i predstava "Samice" (foto Danko Stjepanović)
Izvedbe su bile popraćene predavanjem Lea Rafolta te razgovorima s autorskim suradnicima Matije Ferlina koje je moderirao Rok Bozovičar. Također, posjetitelji od subote mogu pogledati i dijelove drugih Ferlinovih predstava nastalih u posljednjih 10 godina koje su autor i njegov dugogodišnji suradnik (i brat) Mauricio Ferlin pripremili u formi izložbe naslovljene 'Staging Plays'.
U sredini Matija, lijevo višegodišnji suradnik, brat Mauricio Ferlin
Nakon 'Sad Sama Matthäusa', zasad posljednje epizode ciklusa Matije Ferlina „Sad Sam“, mnogi su se zapitali kako će se ovaj jedinstveni niz (autoreflektirajućih) sola rasplesti nakon nedokučive monumentalnosti kojom je autor 2021. godine zapanjio europsku kazališnu javnost.
Odgovor je i više nego intrigantan, kaže kritičar i dramaturg Rok Božovičar, jer ne dolazi kao nova sadržajna cjelina koja bi se nastavljala na ustaljeni niz, već se očituje u korištenju formata koji sažima i istovremeno proširuje niz: 'festival Sad Sam Manifestacija'.
Matija Ferlin u Cankarjevom domu
Festivalski okvir svakako je na razini ponuđenog izazova: događaj prelazi gotovo 20-godišnji jaz između prvog (Sad Sam Revisited, 2004.) i posljednjeg dijela serijala i povezuje ih u zajednički kontekst, ali istovremeno, smisleno postavlja Samice (2011.) između njih, točno u sredinu.
Ako početni solo potječe iz razdoblja dok je završavao studij u Amsterdamu, naredne se epizode očituju kroz ili usporedo s njegovim širokim djelovanjem u različitim područjima umjetnosti, pri čemu već pojedini nastupi otkrivaju nepogrešive elemente Ferlinova pristupa - interes za (koreo)odnose tekstualnih, tjelesnih i scenskih narativa, konceptualno dotjeranu, ali slojevito složenu semantičku aplikaciju, te ambicioznu izvedbenu afektivnost, veli Rok Božovičar
- Manifestacija 'Sad Sam' tako je jedinstveno uranjanje koje otkriva jednog od najuzbudljivijih kazališnih stvaratelja današnjice u njegovoj cjelovitoj slici. I zato ju treba čitati kao manifest, zaključuje kritičar i dramaturg Rok Božovičar.
Festival 'Sad Sam' koprodukcija je Cankarjevog doma, zavoda Emanat te Umjetničke organizacije Provincija iz Svetvinčenta.