Kultura

OČEKUJE SE POVRATAK PUBLIKE NAKON KORONE

Koji su najgledaniji hrvatski filmovi u Areni na posljednja dva pandemijska festivala?

Važno je znati kako se - u trenutnom HAVC-ovom zrcalu nacionalnog filma - gledanost pojedinih naslova u Puli uključuje u nacionalni box-office, što malo koja kinematografija u svijetu radi. Prošle godine zbog takvog "pristupa" došlo se do situacije da je projekcija „Zore“ Dalibora Matanića u Areni (1.156 gledatelja) činila čak 44 posto ukupne kino-gledanosti filma (2.601). Analizu nam je dostavio Veljko Krulčić, filmski kritičar rodom iz Pule


 
3 min
Istra24

Važno je znati kako se - u trenutnom HAVC-ovom zrcalu nacionalnog filma - gledanost pojedinih naslova u Puli uključuje u nacionalni box-office, što malo koja kinematografija u svijetu radi. Prošle godine zbog takvog "pristupa" došlo se do situacije da je projekcija „Zore“ Dalibora Matanića u Areni (1.156 gledatelja) činila čak 44 posto ukupne kino-gledanosti filma (2.601). Analizu nam je dostavio Veljko Krulčić, filmski kritičar rodom iz Pule

Manje od dva tjedna dijeli nas od početka 69. pulskog filmskog festivala, za koji se nadamo da će značiti i povratak publike u Arenu, nakon što su dva prethodna održana u okružju pandemije i ograničenog kapaciteta gledatelja.

U prodaju je u 2020. i u 2021. godini bilo pušteno tek 1.400 karata, a svega se triput tražila karta više: prije dvije godine za dokumentarac „Berge Istra“ redatelja Dražena Majića, a na prošlogodišnjem izdanju PFF-a za srpsku kino-atrakciju “Južni vetar 2 - Ubrzanje” redatelja Miloša Avramovića te za domaću komediju „Po tamburi“ Stanislava Tomića.

Iako se radi o javnoj ustanovi, organizator, Pula film festival, nakon završetka manifestacije nikad nije objavljivao konkretne, precizne brojke o prodanim kartama, u cjelini i pojedinačno, što je omogućavalo manipulacije, razbacivanje podacima "o senzacionalnom interesu", najkraće održavanje statusa quo u hrvatskoj kinematografiji.

Pozvavši se na Zakon o pravu na pristup informacijama, za 68. Pulu gospođa Sanela Pliško iz PFF-a dala mi je "Izvješće o ukupnoj prodaji po pojedinim filmovima", a za 67. Pulu (naknadno traženje) dovoljno mi je bilo da se pozovem na profesionalni novinarski upit.

Ukratko, 2020. za projekcije u Areni kupljeno je svega 5.182 ulaznica (plus 35 kompleta), a u 2021. prodano je isto "skromnih" 8.052 ulaznica i 110 kompleta.

Mi koji smo festival pratili i 70-ih i 80-ih godina prošlog stoljeća svjesni smo da se toliki broj ulaznica znao prodati i za jednu večer u Areni.

Konkretni su to podaci koji bi trebali naći svoje mjesto u svakoj objektivnoj povijesti pulskog festivala, ali i nacionalne kinematografije u cjelini.

Osim toga, važno je znati kako se - u trenutnom HAVC-ovom zrcalu nacionalnog filma - gledanost pojedinih naslova u Puli uključuje u nacionalni box-office, što malo koja kinematografija u svijetu radi. Prošle godine zbog takvog „pristupa“ došlo se do situacije da je projekcija „Zore“ Dalibora Matanića u Areni (1.156 gledatelja) činila čak 44 posto ukupne kino-gledanosti filma (2.601).

Nije nemoguće da će s ovogodišnjom Pulom stvari biti dovedene do apsurda - možda će neki od filmova imati više prodanih karata na toj jednoj projekciji u Areni (ili će se tako tumačiti, jer su svake večeri na programu dva filma, u tri dana zemlja proizvodnje je Srbija, a mi smo manjinski koproducenti) nego što će taj isti film imati u kompletnoj kino-distribuciji po cijeloj državi.

I kao mali 'ekskluziv' objavljujemo listu gledanosti hrvatskih filmova (i njihovih redatelja, odnosno redateljica) u Areni na prethodna dva (pandemijska) pulska festivala:

1. 'Po tamburi' (Stanislav Tomić) - 1.397 gledatelja

2. 'Berge Istra' (Dražen Majić) - 1.367

3. 'Plavi cvijet' (Zrinko Ogresta) – 1.327

4. 'Zora' (Dalibor Matanić) - 1.156

5. 'Murina' (Antoneta Alamat Kusijanović) - 1.093

6. 'A bili smo vam dobri' (Branko Schmidt) - 985

7. 'Ideš? Idem!' (Ljubo Zdjelarević) - 854

8. 'Ribanje i ribarsko prigovaranje' (Milan Trenc) - 782

9. 'Tereza37' (Danilo Šerbedžija) - 601

10. 'Mine na plaži - Vergarola' (Arsen Oremović) - 601

11. 'Mater' (Jure Pavlović) - 528

12. 'Kardinal i njegova savjest' (Višnja Starešina) - 528

13. 'Glas' (Ognjen Sviličić) - 175

Napomene:

  • Filmovi s istim brojem gledatelja prikazani su istu večer u Areni
  • “Berge Istra“, „Mine na plaži - Vergarola“ i „Kardinal i njegova savjest“ su dokumentarci
  • Film Zrinka Ogreste se prikazao istu večer kada i „Quo Vadis, Aida“ Jasmile Žbanić, a film Milana Trenca s „Ocem“ Srđana Golubovića, pa nije nemoguće da dio svojih gledalaca trebaju 'zahvaliti' atraktivnom drugom filmu u Areni

Piše: Veljko Krulčić


Foto: Pula.hr

Nastavite čitati

Pula
 

PULJANIMA KONAČNO 'VOJNI' DIO LUKE Evo kako će izgledati zona inovacija Valelunga

Zoričić: "To je budućnost Pule. Neću reći da je ovo nakon Uljanika novi Uljanik, ali zasigurno je je nakon brodogradilišta nova zona industrije na danas zapuštenom i napuštenom prostoru, koji je još u vlasništvu države, koja će nam ga dati u primjenu, a potom vjerujem i u vlasništvo". Projekt iznosi 6 milijuna eura, a malo više do 5 milijuna osigurava EU

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.