Za mjesto ravnateljice Pula Film Festivala kandidirala se, kako nam je sama potvrdila, filmska producentica, povjesničarka umjetnosti i kustosica Paola Orlić.
Ona je, uz redateljicu i producenticu Tanju Miličić koja skoro 20 godina obnaša visoke umjetničko-ravnateljske, producentske i voditeljske funkcije u Pula Film Festivalu, drugo poznato javno ime koje je potvrdilo da se prijavilo na aktualni natječaj za čelno mjesto u ovoj javnoj ustanovi, a nakon što se poslije dva četverogodišnja mandata odlučila povući dosadašnja ravnateljica Gordana Restović.
Obrazlažući motivaciju kandidature, Paola Orlić nam je kazala: "Vjerujem da imam i znanja i sposobnosti da sva svoja profesionalna iskustva i dobre prakse stečene pri angažmanima na organizacijama, ne samo jedinog domaćeg "Oscar qualifying" filmskog festivala - zagrebačkog Animafesta, već i mnogih drugih domaćih filmskih festivala i istaknutih umjetničkih manifestacija koje sam u posljednjih 15-ak godina potpisivala kao glavna organizatorica, producentica, autorica, kustosica i urednica, uz široku mrežu brojnih internacionalnih i domaćih profesionalnih kontakata, mogu kvalitetno utilizirati u pravcu optimiziranja rada javne ustanove Pula Film Festival".
- Također, imam i vrlo jak osobni motiv želje za povratkom u svoj rodni grad. Nadam se da je konačno sazrelo vrijeme da se nadomak vrhunca svoje životne zrelosti, nakon toliko godina profesionalnih potvrđivanja izvan njega, mogu u njega vratiti i aktivno sudjelovati u dodatnom poboljšanju kvalitete rada JU PFF-a te pozitivne atmosfere suradnji, otvorenosti i dijaloga koje oduvijek komuniciram kao tradicionalne vrijednosti regije i grada u kojem sam odrasla, a koje su mi, uostalom, kao i mnogim generacijama stasalima u intenzivnom odnosu s filmskim festivalom u Puli i njegovoj multikulturalnoj kozmopolitskoj atmosferi, kako sam to već puno puta dosad isticala, duboko upisane u osobni identifikacijski kod, zaključila je Paola Orlić.
Treba podsjetiti da je Paola Orlić prošle godine bila jedna od devetero kandidata za umjetničkog ravnatelja Pula Film Festivala, no za tu je funkciju tada izabran redatelj Pavo Marinković.
Paola Orlić (Pula, 1973.) filmska producentica, producentica kulturnih manifestacija i esejistica. Diplomirala je filozofiju i povijest umjetnosti u Zagrebu te magistrirala povijest umjetnosti u SAD-u. Autorica je stručnih studija i članaka, organizatorica i kustosica brojnih izložbi te producentica Animafesta, Festivala suvremenog židovskog filma te Međunarodnog festivala fotografije Organ vida u Zagrebu. Živi i radi na relaciji Pula-Zagreb. Suautorica je monografije ‘Pula - grad interval’.
Funkcija jakog nacionalnog značaja
Jučer je istekao rok za predaju kandidature za ravnatelja Pula Film Festivala, prvog čovjeka istoimene kulturne manifestacije od nacionalnog značaja koja svojim programom njeguje i promiče umjetničke vrijednosti suvremenog hrvatskog i međunarodnoga filmskog stvaralaštva te naslijeđe hrvatske i svjetske kulturne baštine na području filmske umjetnosti.
Osim festivala, ova ustanova pruža logističku i tehničku potporu mnogobrojnim gradskim i drugim manifestacijama (Advent u Puli, Dođi u grad, desetodnevnu manifestaciju 'Dan Grada', Pulska noć, Dan Sv. Tome, Jednog ljeta u Puli), a kad su u pitanju dodatni filmski projekti, mimo festivala, tu su Kino Valli (od 2007. sastavni dio PFF-a), ali i Circolo Classic, Kino u kvartu, Film na šugamanu, Pulica u kaputu.
Ustanovom, pa tako i aktualnim natječajem, upravlja Upravno vijeće u sastavu Nikola Milat (predsjednik), Doris Pajković, Jasna Smojver-Kompas, Nataša Ilić Agatić i zaposlenik PFF-a Sergej Turčinov. Predsjednika i tri člana imenovalo je Gradsko vijeće Pule, a jednog člana iz svojih redova većinom glasova biraju stručni djelatnici ustanove, odnosno umjetničko osoblje.
Nikola Milat, predsjednik Upravnog vijeća PFF-a, aktualni voditelj na Radio Medulinu, nije nam ništa htio reći o broju pristiglih kandidatura, rekavši da će više moći reći u ponedjeljak, kada eventualno još neke kandidature pristignu poštom.
Na testu gradonačelnikova obećanja
Ovom natječaju i ne idu baš na ruku neizvjesne političke prilike nakon raspada vladajuće pulske trojne koalicije, tim više što novog ravnatelja/icu, na temelju četverogodišnjeg programa rada, imenuje isto to Gradsko vijeće Pule, a na prijedlog Upravnog vijeća PFF-a.
Procedura natječaja umnogome je zbog tih okolnosti zgusnuta i ubrzana, tim više što ravnateljski mandat Gordani Restović formalno prestaje za tjedan dana, 15. travnja, dok je naredna sjednica Gradskog vijeća 21. travnja.
Budući da nema više vladajuće vijećničke većine, hoće li u slučaju neimenovanja novog ravnatelja Pula Film Festivala do daljnjeg funkciju vršiteljice dužnosti ravnateljice PFF-a preuzeti, kao što se čuje u kulturnim kuloarima, pročelnica za kulturu Lena Radunić? I to svega 100-tinjak dana prije početka tako značajnog festivala.
No, stvari bi se mogle zakomplicirati zbog jednog drugog razloga.
Naime, prije četiri mjeseca, na konferenciji za novinare zvučnog naziva "Transparentna Pula", gradonačelnik Pule Filip Zoričić je o problemu nedovoljnog uvažavanja mišljenja zaposlenika prilikom provođenja samog natječaja za ravnatelja javnih ustanova kazao: "Zaposlenici će birati svoju ravnateljicu ili ravnatelja. Neće biti politika ta koja će delegirati i odlučiti tko će biti ravnatelj ustanove. Ako nemate potporu ljudi s kojima ćete raditi, uzalud vam taj posao".
Tanja Miličić, kandidatkinja za ravnateljicu Pula Film Festivala (foto: Goran Šebelić)
U ovom izboru 17 zaposlenika Pula Film Festivala izreći će u proceduri izbora svoje kolektivno mišljenje koju kandidatkinju podržavaju. To mišljenje, doduše, ne obvezuje Upravno vijeće PFF-a, no kako je to Upravno vijeće izabrala gradska vlast na čelu s gore citiranim Zoričićem, a kako članovi Upravnog vijeća i nemaju baš znanja i iskustva s filmom i filmskom produkcijom (mada im je na upravljanje dan godišnji budžet ove važne ustanove u iznosu od oko 12 milijuna kuna) završnica natječaja mogla bi biti vrlo napeta, skliska i potencijalno eksplozivna.
A sve nakon nedavne krize, sukoba i poništenja natječaja za ravnatelja Istarskog narodnog kazališta, gdje su se dvije predstavnice zaposlenika i umjetnika INK-a protestno povukle iz Kazališnog vijeća zbog nezakonitih postupaka triju preostalih predstavnika Grada Pule.
No, za razliku od kazališta, ovdje bi negativan publicitet, zbog renomea pulskog filmskog festivala, mogao imati i međunarodne odjeke.