Kultura

POD VODSTVOM NEVENA RADAKOVIĆA

PRIJAVE SU OTVORENE "Soundpainting radionica 2025." ovog vikenda u koncertnoj dvorani Rondo u DC Rojc

Soundpainting je univerzalni multidisciplinarni znakovni jezik za skladanje u realnom vremenu, namijenjen glazbenicima, plesačima, glumcima i vizualnim umjetnicima. Koncipirao ga je Walter
Thomson 1974. godine i razvija se do danas. Trenutno obuhvaća više od 1500 znakova, koje skladatelj – soundpainter pokazuje kako bi proizveo specifičnu reakciju izvođača


 
7 min
Istra24

Soundpainting je univerzalni multidisciplinarni znakovni jezik za skladanje u realnom vremenu, namijenjen glazbenicima, plesačima, glumcima i vizualnim umjetnicima. Koncipirao ga je Walter
Thomson 1974. godine i razvija se do danas. Trenutno obuhvaća više od 1500 znakova, koje skladatelj – soundpainter pokazuje kako bi proizveo specifičnu reakciju izvođača

Soundpainting platforma Pula, u suradnji sa udrugom "Rondo Histriae", predstavlja "Soundpainting radionicu 2025", namijenjenu školovanim i samoukim glazbenicima, glazbenim profesionalcima i amaterima dobnih skupina od 20 do 70 godina.

Ključni termini:

- Skladanje u relanom vremenu
- Instant kompozicija
- Intuitivna kompozicija
- Konceptualna kompozicija
- Event kompozicija
- Performativna kompozicija
- Zvučna kompozicija
- Game kompozicija
- Dirigirana improvizacija
- Kolektivna improvizacija
- Konceptualna improvizacija
- Slobodna improvizacija.

“Soundpainting zahtjeva od izvođača odmak od poznatog i predvidivog, te posvetu svakom pojedinačnom kreativnom činu bez znanja o tome kuda vodi“ - Walter Thomson

Što je to Soundpainting?

Soundpainting je univerzalni multidisciplinarni znakovni jezik za skladanje u realnom vremenu, namijenjen glazbenicima, plesačima, glumcima i vizualnim umjetnicima. Koncipirao ga je Walter
Thomson 1974. godine i razvija se do danas. Trenutno obuhvaća više od 1500 znakova, koje skladatelj – soundpainter pokazuje kako bi proizveo specifičnu reakciju izvođača.

Soundpainter stoji ispred grupe izvođača te rukama i tijelom pokazuje niz znakova koji označavaju specifičan ili aleatoričan materijal koji ansambl (grupa izvođača-improvizatora) treba proizvesti.
Reakcije izvođača (ansambla) soundpainter dalje usmjerava i tako uobličava kompoziciju. 

Soundpainter – skladatelj/dirigent – sklada u realnom vremenu i oblikuje kompoziciju po vlastitoj želji. Ponekad može predvidjeti reakciju pojedinog izvođača, često puta ne. Specifičnost i slučajnost dva su osnovna elementa kojima se služi. Znakovi soundpainting jezika koriste se kroz sintaksne upute TKO, ŠTO, KAKO i KADA. Postoji puno vrsta znakova, i dok neki označavaju specifičan izvedbeni materijal ili stil, drugi označavaju brzinu razvijanja ideje, način izvedbe, ulogu u ansamblu, aleatorički koncept, disciplinu, poziciju na pozornici, kretanje, ponašanje, karakter itd.
Soundpainting zahtjeva od izvođača odmak od poznatog i predvidivog, te posvetu svakom pojedinačnom kreativnom činu bez znanja o tome kuda vodi. Jednako je nepredvidiv za izvođača-improvizatora kao i za skladatelja-soundpaintera, koji uvijek sklada samo s onim što se dogodi u trenutku. Rezultat su dinamični dijalozi između skladatelja i ansambla, odnosno, spontane real-time kompozicije u čiji uzbudljivi nastanak na vrlo jednostavan način može biti uključena i publika.

Ciljevi projekta:

- edukacija i usavršavanje umjetnika zainteresiranih i angažiranih na polju suvremenih eksperimentalih praksi - intermedijalne, kazališne, izvedbene, zvučne i glazbene umjetnosti
- umrežavanje umjetnika grada Pule, IŽ i RH-a koji djeluju na polju eksperimentalne, improvizacijske, hibridne, konceptualne, izvedbene, zvučne i glazbene umjetnosti
- integracija akademske i alternativne glazbene i umjetničke zajednice u širi kontekst bavljenja suvremenom umjetničkom glazbom/umjetnošću
- poticanje razvoja inovativnih autorskih izvedbenih praksi i koncepata umjetnika mlađe i srednje generacije koje žive i djeluju u gradu Puli, Istarskoj županiji i RH-a
- prožimanje i umrežavanje akademske i alternativne umjetničke zajednice (scene)
- edukacija ciljne skupine na polju “real time” kompozicije i improvizacije
- osposobljavanje pedagoga za vođenje multidisciplinarnih soundpainting ansambala
- edukacija i usavrašavanje pedagoga u radu sa školskim umjetničkim ansamblima
- osposobljavanje umjetnika grada Pule, Istarske županije i RH-a za profesionalni rad u međunarodnom multidiciplinarnom soundpainting ansamblu
- unaprijeđenje neverbalne izvedbeno-performativne komunikacije i interakcije umjetnika grada Pule, Istarske županije i RH-a
- opoznavanje umjetničke zajednice grada Pule (ciljne skupine) sa autorskim izvedbenim alatima i konceptima kreiranja izvedbenih multidisciplinarnih umjetničkih produkcijama temeljenim na eksperimentalnim i improvizacijskim praksama
- edukacija i umrežavanje izvedbenih umjetnika zainteresiranih za skladanje u realnom vremenu i slobodnu improvizaciju
- poticanje novih intermedijalnih, multidisciplinarnih i interdisciplinarnih umjetničkih projekata u Istarskoj županiji

Zašto Soundpainting?

Soundpainting omogućava stvaranje kompozicije bez pokusa, prethodnog dogovora i pripreme materijala. Poznavanje univerzalnog znakovnog jezika rasprostranjenog na svim kontinentima svijeta omogućava umjetnicima neposrednu izvođačku komunikaciju i sporazumjevanje, bez obzira na govorno područje. Kako u Republici Hrvatskoj u akademskom i dodatnom obrazovanju za glazbenike i soundart umjetnike ne postoji mogućnost edukacije na polju improvizirane glazbe i skladanja u realnom vremenu, Soundpainting je od komplementarne važnosti u oblikovanju relevantnih umjetničkih vještina, znanja i iskustava pojedinca, naročito u umjetnika profiliranih ka reprodukciji i paradigmi zatvorenih umjetničkih formi.

Autor i voditelj projekt je Neven Radaković, rođen u Puli 1978. godine. Akademski je dirigent, skladatelj, teoretičar glazbe, glazbeni pedagog, glazbenik - performer - umjetnički voditelj i producent Soundpainting platforme Pula.
Magistrirao je dirigiranje i teoriju glazbe na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi mo. Vjekoslava Šuteja, te glazbenu pedagogiju pri Filozofskom fakultetu u Puli kod mo. Miroslava Homena.
Od 1997. aktivan je kao dirigent i zborovođa. Nastupao je i surađivao sa Zagrebačkom filharmonijom, Simfonijskim puhačkim orkestrom Oružanih snaga RH, Ansamblom „Cantus“, Sofijskim festivalskim orkestrom, Međunarodnim festivalskim ansamblom „Ganz“; Opernim zborom i orkestrom HNK-Split, Mješovitim zborom HRT-a, Akademskim simfonijskim orkestrom i zborom Muzičke akademije u Zagrebu, Akademskim harmonikaškim orkestrom i zborom Odjela za glazbu Sveučilišta Jurja Dobrile, CRI Orchestra, Mješovitim pjevačkim zborom INK-a, Ansamblom „Grand Winds Zagreb“, APU Postmodern Art Ensemble, STiCRI orchestra, Ženskim zborom „Kuraja“ i drugima.
Djelovao je kao dirigent i zborovođa u Operi HNK Split, kao zborovođa Mješovitog pjevačkog zbora Odjela za glazbu Sveučilišta u Puli, Mješovitog pjevačkog zbora „Rondo“, Ženskog vokalnog ansambla „Kuraja“, kao dirigent ansambla Grand Winds Zagreb, puhačkog orkestra „Tar“, Puhačkog ansambla “A-bo!?” itd.
Autor je konceptualno-performativnih partitura, voditelj i dirigent umjetničkih projekata multimedijalnog ansambla APU Postmoderm Art Ensemble: „Slučaj sv. Franje“, „Slučaj novigradske arterije“, „Slučaj MSU“,„Cage in a Case“, „Slučaj Mahlerove stolice“, “,„Slučaj Lastovo“, „Slučaj Fratri z Buraji“, „Slučaj Madonne del Monte“, „Slučaj Karlo - One night stand in Rojc“, „Slučaj Gospe od Karmela“.
Autor je umjetničkog koncepta ciklusa audio-vizualnih koncertnih performansa: „Anus Dei“ i „Buta el manigo drio la manera“; te ciklusa performansa glazbenog teatra: „INK-anje“ „Prepared games“,
„Experimental Room service“, „Theater of voices“.

Bio je umjetnički voditelj rezidencija ansambala: CRIO (CRoatian Improvisers Orchestra) na Audioart - experimental & improvised music festival Pula (2022./2021./2020./2019.); APU Postmodern Art
Ensemble: na Breakthrough festival MSU Zagreb (2013.), na Međunarodnom festivalu vizualnih umjetnosti - ARTERIJA (2012./2013.), na Audioart experimental & improvised music festival Pula
(2012./2013.), i na festivaul 7 dana stvaranja Pazin (2011.).
Skladatelj je glazbe za dramske i postdramske kazališne predstave: Crtež Davida Belasa, autor: David Belas; „Zločin i kazna“, HNK Split (2009.), autor: A. Ogarijov; „Od terora – ženska gesta kao odgovor na nasilje“, autorica: M. Petković-Liker Zagreb (2012/2013), te autor niza eksperimentalnih soundart radova i konceptualnih kompozicijia temeljenim na autorskim umjetničko-performativnim konceptima: „8 zaborava za trenutak“, „fotografija jedne posljedice“ „6 skica za gumicu“ itd. Nakon 15 godina izvođenja klasičnoga repertoara glazbe 18., 19. i 20. stoljeća kao simfonijski, operni i zborski dirigent, 2011. posvećuje se autorskom radu na polju eksperimentalne, improvizirane i nove glazbe, sa fokusom na konceptualnoj, performativnoj, eksperimentalnoj i intermedijalnoj kompoziciji. 2015. započinje svoje putovanje Soundpaintingom (multidisciplinarnim znakovnim jezikom za skladanje u realnom vremenu), te u suradnji sa udrugom Rondo Histriae pokreće Soundpainting platformu Pula (prostor za istraživanje, produkciju i edukaciju na polju inovativnih umjetničkih praksi), u sklopu koje vodi i organizira radionice, istraživanja i umjetničke rezidencije, te osmišljava, producira i organizira autorske multidisciplinarne, intermedijalne, koncertne i radiofonske umjetničke produkcije: "Orkestracija prostora" , "Treniranje prisutnosti" , , "USTA_NA_K: što bi bilo mišljenje da se neprestano ne suočava sa kaosom", "Nikad i Uvijek", “Dum spiro”, "Grafospekcije", "Metamidi", "DADa/NENe: kako nešto pretvoriti u ništa bez da izgubi ono nešto","PROCESS_ISpainT(H)ING?!", "IMPROViziJE" , “QuRato”, “MANE”, “KURARE”, te od 2020., kao autor, umjetnički voditelj, organizator i producent, u suradnji sa udrugama Rondo Histriae, Kulturban, Savezom udruga Rojca i umjetničkom organizacijom P137: "Ciklus koncerata Nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe", "Ciklus intermedijalnih, multidisciplinarnih i radiofonskih performansa" i izlagačko-izdavačko-izložbenog projekta - "IZlog". Osnivač je i glavni dirigent/skladatelj/soundpainter CRI Orchestra (CRoatian Improvisers Orchestra),  čiji je rad i koncerte popratio HRT u sklopu dvaju izdanja emisije “Svijet jazza”, te u emisiji “Vrijeme za jazz” prikazao integralni koncertni performans koji je CRIO održao u dvorani Gorgona u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu u sklopu programa Muzičkog biennala Zagreb 2023., a koji će, u suradnji sa Cantusom, Hrvatskim društvom skladatelja i Umjetničkom organizacijom P137, pod diskografskom etiketom “Kopaton”, do kraja 2024. biti izdan u vinilskom izdanju pod istoimenim nazivom (kao i održani soundpainting performans): “In a Next Life I Want to be a Feedback”.

Video produkcija: Camera Clara, obrt za promotivni snimanje tehnička potpora: AudioLab d.o.o.
Dizajn promotivnog materijala: Neven Radaković
Oblikovanje i priprema promotivnnog materijala za tisak: MASHINA Studio i Sublime d.o.o.
Tisak promotivnog materijala: Printimgrupa
Organizacija i produkcija: Neven Radaković u suradnji sa udrugom RONDO HISTRIAE
Soundpainting radionica 2025 je realizirana uz financijsku potporu Upravnog odjela za kulturu i razvoj civilnog društva grada Pule, Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost Istarske županije i Ministarstva kulture i medija RH-a

Vrijeme: subota, 03. svibnja od 13 do 17 sati / nedjelja, 04. svibnja 2025. od 15 do 19 sati
Mjesto: Koncertna dvorana RONDO - DC Rojc Pula (1. kat / sjeverno krilo)
Voditelj radionice: Neven Radaković
Prijave isključivo pozivom na: 098 95 24 310


Nastavite čitati

Pula
 

(FOTO) DOK NIČU MOSTOVI Iznad pulskog Mandrača užurbano se gradi "nadvožnjak blizanac"

A kako bi se planirani četvorotračni promet od Šijane do Velog Vrha mogao nesmetano odvijati, bit će potrebno premostiti neke prepreke na putu. Kružni tokovi tako postaju 'turbo rotori' koji mogu primiti promet u četiri trake, a najveće potencijalno 'usko grlo' - nadvožnjak koji prelazi preko pruge i Ulice Svetog Petra (u produžetku Partizanskog puta) - morat će dobiti 'blizanca'. Obišli smo gradilište ovih dana sa svih strana

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.