Velika Zlatna Arena za najbolji film 71. Pulskog filmskog festivala dodijeljena je "Proslavi", debitantskom ostvarenju redatelja Bruna Ankovića, nastalom prema istoimenom, višestruko nagrađivanom romanu Damira Karakaša.
Glavna nagrada kao i ostale Zlatne arene dodijeljene su na upravo završenoj svečanoj dodjeli u Istarskom narodnom kazalištu, a slijedi naklon svih nagrađenih pred publikom u Areni, prije projekcije hrvatskog dobitnika Zlatne palme u Canessu, 13-minutnog filma "Čovjek koji nije mogao šutjeti" redatelja Nebojše Slijepčevića te američkog filma "Tuesday" Daine Oniunas-Pusić.
Dio ekipe filma "Proslava"
Ovaj je film dobitnik još tri Zlatne Arene, one za scenarij (Jelena Paljan), za najbolju glavnu mušku ulogu (Bernard Tomić) i najbolju fotografiju ( Aleksandar Pavlović), a dobio je i najvišu ocjenu kritike (4,5).
Iz "Proslave"
- "Proslava" je djelo koje zahtijeva potpunu koncentraciju gledatelja. Nelinearno ispričana priča svoju poantu moćno razotkriva tek pri samom kraju ostavljajući puno prostora za diskusiju. U današnje vrijeme pojačanih političkih napetosti proslava otvara iznimno potrebnu temu kako zle ideologije mogu imati nevine korijene, naveo je ocjenjivački sud Hrvatskog programa 71. Pulskog filmskog festivala u sastavu Nina Violić, Nina Velnić, Mirta Puhlovski, Goran Marković i Nebojša Slijepčević.
Redatelj
Zlatna Arena za najbolju glavnu žensku ulogu dodijeljena je Lani Barić za ulogu Sare u filmu “Šlager”, redatelja Nevija Marasovića.
Lana Barić najbolja glavna ženska uloga
“Sredstva koja Lana Barić koristi daleko su od predvidivosti, a u gledatelja postižu prepoznavanje svih emocija kroz koje njen lik Sare prolazi, dočaravajući tako što znači biti ljudsko biće. Lana time daje dodatnu vrijednost, ne samo ulozi koju igra, već i priči koju priča", obrazlaže žiri.
Lana Barić u "Šlageru"
Zlatna Arena za najbolju glavnu mušku ulogu dodjeljuje se Bernardu Tomiću za ulogu Mije u filmu “Proslava”, redatelja Bruna Ankovića.
“Rasponom u dva vremenska perioda Bernard Tomić dojmljivo igra Miju, kojeg pratimo u njegovom odrastanju na rubu gladi. Od nezrelog gotovo nevinog zaljubljenog dječaka, do odraslog muškarca kojeg obuzima strah od smrti. Dugo ćemo pamtiti njegove prestrašene oči u mraku. Gledajući ga kako se bori pitamo se da li bi i mi postupili isto u njegovoj situaciji”, pojasnio je Ocjenjivački sud 71. Pule.
Bernard Tomić
Zlatna Arena za režiju dodijeljena redatelju i scenaristu Silvestru Kolbasu za film “Naša djeca”
- Silvestru Kolbasu kamera je i filmski alat, i sredstvo nošenja s emotivnim zahtjevima roditeljstva. Kamera je punokrvni protagonist filma koji razotkriva, provocira, zabavlja i štiti. Suočen s nerješivim zagonetkama roditeljstva, Kolbas rješenje traži u mijenjanju kuta snimanja. Pokušava izmaći kameru u poziciju neutralnog promatrača kako bi sagledao vlastitu ulogu u svom vlastitom životu, a onda, kad to ne uspije, poražen se vraća u osobnu perspektivu. Pritom se gledatelju potpuno izlaže, i stvara hrabro, dirljivo, toplo, razigrano, ponekad tragično, i iznimno kompleksno filmsko djelo u kojem nema granice između osobnog i filmskog, i koje emotivno razara gledatelja, obrazlaže žiri.
Zlatna Arena za režiju Silvestru Kolbasu za film “Naša djeca”
Najbolji film po ocjeni publike je "Sveta obitelj" redateljice Vlatke Vorkapić (ocjena 4,77), a ovaj film je osvojio još dvije Zlatne Arene - za kostimografiju (Ivana Zozoli Vargović), za najbolju sporednu žensku ulogu (Judita Franković Brdar) te nagradu Breza za najbolju debitanticu (Luna Pilić).
"Sveta obitelj" redateljice Vlatke Vorkapić
U kategoriji Hrvatska manjinska koprodukcija, najbolji je “Domaćinstvo za početnike” makedonskog redatelja Gorana Stolevskog, za koji žiri navodi: "Tematski relevantan i suvremen film koji vješto i bogato koristi sve aspekte filmskog jezika od glumačkog ansambla, montaže, režije, zvuka, glazbe do kamere, kostima i scenarija. Iznimno dirljiv i nepredvidiv, “Domaćinstvo za početnike” postiže nevjerojatnu životnost jer u prvi plan postavlja ljude, a ne ono što ih određuje".
"Domaćinstvo za početnike" redatelja Gorana Stolevskog
U kategoriji 'Hrvatski film', Zlatna Arena za oblikovanje zvuka dodjeljuje se Luki Gamulinu i Tihomiru Vrbanecu za film “Slatka Simona”, redatelja Igora Mirkovića.
“Zvukovna komponenta filma ne samo da komplementira već i uspješno poentira vizualnu dimenziju te svojom stiliziranošću i bogatstvom gledatelja vodi kroz tri nivoa priče", naveo je žiri.
Zlatna Arena za masku dodjeljuje se Ani Bulajić Črček za film “Božji gnjev”, redatelja Kristijana Milića
“Majstorica maske Ana Bulajić Črček odmjereno i realistično, gotovo dokumentarno oslikava cijeli glumački ansambl muškaraca u ratu, suptilno izdvajajući temperamente svakog lika.”
Zlatna Arena za scenarij dodjeljuje se Jeleni Paljan za film “Proslava”, redatelja Bruna Ankovića.
Jeleni Paljan ("Proslava" ) Zlatna arena za scenarij
“Jelena Paljen postepeno, više skrivajući nego otkrivajući s vrlo malo dijaloga, inteligentnim scenarističkim odlukama i zanimljivim filmskim jezikom izgradila je priču potresnog Karakaševog romana", obrazlaže žiri.
Zlatna Arena za specijalne efekte dodjeljuje se Petru Novakoviću za film “Božji gnjev”, redatelja Kristijana Milića
“U vrlo kompleksnom filmskom narativu ratnog filma s reduciranim pucnjavama, detonacijama i eksplozijama, specijalni efekti su doprinijeli realističnom pripovijedanju i ukupnom dojmu ovog antiratnog trilera.”
Zlatna Arena za vizualne efekte dodjeljuje se Krstu Jaramu za film “Šalša”, redatelja Dražena Žarkovića
“Vizualni efekti u filmu “Šalša” uspijevaju realistično i dojmljivo stvoriti atmosferu začudnosti i dramatičnosti u jednoj grotesknoj priči smještenoj na mali jadranski otok.”
Zlatna Arena za glazbu dodjeljuje se Alenu Sinkauzu i Nenadu Sinkauzu za film “Šlager”, redatelja Nevija Marasovića.
Pulskoj braći Sinkauz Zlatna Arena za najbolju glazbu, u filmu "Šlager"
“Izuzetno dobro promišljena glazba šarmira gledatelja i drži dvoje likova filma u stalnoj dinamičnosti te istodobno produbljuje i otvara odnos među likovima. Autori promišljaju svaki trenutak filma te glazbom oblikuju karakter i atmosferu filma tako da povišena emotivna stanja i unutarnje strepnje promatramo sa lakoćom.”
Zlatna Arena za kostimografiju dodjeljuje se Ivani Zozoli Vargović za film “Sveta obitelj”, redateljice Vlatke Vorkapić
Zlatna Arena za scenografiju dodjeljuje se Željki Burić za film “Svemu dođe kraj”, redatelja Rajka Grlića.
Zlatna Arena za najbolju sporednu mušku ulogu dodjeljuje se Borisu Isakoviću za ulogu Dinka Horvata u filmu "Svemu dođe kraj" redatelja Rajka Grlića
"Boris Isaković lakoćom, šarmom i velikom glumačkom snagom postiže satirični odmak koji se gotovo ne može vidjeti, ali ga se snažno osjeća. Boris odmjereno i pametno bira sredstva koja vode do stravičnog dojma da je Dinko Horvat živa osoba", veli žiri.
Zlatna Arena za najbolju sporednu žensku ulogu dodjeljuje se Juditi Franković Brdar za ulogu Note u filmu “Sveta obitelj” redateljice Vlatke Vorkapić.
Judita Franković Brdar - glavna sporedna ženska uloga ("Sveta obitelj")
“Notu koja odabire da u teškim okolnostima patrijarhalne sredine zadrži dostojanstvo i ljudskost, Judita Franković Brdar utjelovila je šarmantno, s velikom lakoćom i razigranošću, te kroz jednostavnost i neposrednost izgradila empatiju prema glavnom liku", naveo je žiri.
1. Zlatna Arena za najbolju Hrvatsku manjinsku koprodukciju dodjeljuje se filmu “Domaćinstvo za početnike”, redatelja Gorana Stolevskog
“Tematski relevantan i suvremen film koji vješto i bogato koristi sve aspekte filmskog jezika od glumačkog ansambla, montaže, režije, zvuka, glazbe do kamere, kostima i scenarija. Iznimno dirljiv i nepredvidiv, “Domaćinstvo za početnike” postiže nevjerojatnu životnost jer u prvi plan postavlja ljude, a ne ono što ih određuje.”
2. Zlatna Arena za glavnu žensku ulogu u Hrvatskoj manjinskoj koprodukciji dodjeljuje se Ilinci Manolache za ulogu Angele Raducani, Bobita u filmu “Ne očekuj previše od kraja svijeta”, redatelja Radu Jude
“Na nekonvencionalan način glumica Ilinca Manolache svojom autentičnošću i snagom postiže duhovitost, pritom ne ispuštajući gledateljevu pažnju, već držeći istu u često dugim kadrovima koje obogaćuje zanimljivošću.”
3. Zlatna Arena za glavnu mušku ulogu u Hrvatskoj manjinskoj koprodukciji dodjeljuje se Leonu Lučevu za ulogu Mije u filmu “Radnička klasa ide u pakao” redatelja Mladena Đorđevića
“Leon Lučev neodoljivom jednostavnošću gradi duhovitost vlastitim uvjerenjem u svoju manipulaciju, zbog čega se i mi često kao publika pitamo da li on laže ili ne.”
4. Zlatna Arena za sporednu mušku ulogu u Hrvatskoj manjinskoj koprodukciji dodjeljuje se Vladimiru Tintoru za ulogu Tonija u filmu “Domaćinstvo za početnike”, redatelja Gorana Stolevskog
“Izuzetnom izvedbom balansirajući između nepristupačnosti i topline, Vladimir Tintor postiže nepredvidljivost lika i na taj način drži gledatelje u neprestanoj neizvjesnosti.”
5. Posebno priznanje dodjeljuje se posthumno Dušku Valentiću za sporednu mušku ulogu Tileta u filmu “Lost Country”, redatelja Vladimira Perišića
“Duško Valentić u vrlo ograničenom vremenu uspijeva izgraditi upečatljivu ulogu ostarjelog partijskog moćnika, kojem kontrira svojim nježnim glumačkim habitusom.”
Nagrada Breza za najbolju debitanticu dodjeljuje se Luni Pilić za ulogu Janje u filmu “Sveta obitelj”, redateljice Vlatke Vorkapić.
“Iako je Janja žrtva, Luna Pilić je igra bez imalo samosažaljenja, vrlo prirodno i zanimljivo u reakcijama s partnerima i čak ponekad prkosno i snažno. Pokazala je veliku glumačku zrelost i nadamo se da će joj ova nagrada biti vjetar u leđa. Veselimo se ponovno je gledati na velikom platnu.”
Nagrađeni u INK-u
Zlatna Arena za montažu dodjeljuje se Denisu Golenji za film “Naša djeca”, redatelja Silvestra Kolbasa.
“S nimalo zahvalnim zadatkom stavljenim pred montažera, autor barata s materijalom koji kroz dvadesetak godina prati jednu obitelj. Stvorio je izuzetno jednostavnu, precizno isprepletenu sliku svih članova obitelji koja je na nas ostavila snažan emotivni dojam.”
Zlatna Arena za fotografiju dodjeljuje se Aleksandru Pavloviću za film “Proslava”, redatelja Bruna Ankovića.
“Izrazito atmosferičnim kadrovima interijera i eksterijera, diskretnim pokretima kamere i asketskim, prirodnim osvjetljenjem autor je potencirao surovost, hladnoću i siromaštvo Like. Ovoj cjelini smisleno kontrastira zadnju sekvencu koja optimizmom i bogatstvom vizuala ostavlja gorak okus u ustima.”
NAGRADA KINO MREŽE:
Žiri Kino mreže, predstavnika nezavisnih kinoprikazivača, dodijelio je svoje nagrade filmovima u hrvatskom i međunarodnom programu koji još nisu prikazani u kinima. Nagrada je oglašivački prostor u medijima u suradnji s partnerima portalima Telegram i Tportal te minimalan broja ekrana u prvom tjednu distribucije. Pulski filmski festival ovom suradnjom s Kino mrežom nastoji doprinijeti kvalitetnoj komunikaciji i suradnji prikazivača i distributera te konkretnim primjerom utjecati na daljnje pozitivne prakse u distribuciji filmova.
Film PROSLAVA - program Hrvatski film
Zbog rijetko viđene uspjele adaptacije književnog djela u našoj kinematografiji, visoke glumačke izvedbe mladih glumaca, ali i novog izvedbenog sjaja glumačkih veterana, iznimne fotografije, priče čiji se rukavci stalno iznova pretapaju u koherentnu cjelinu ne gubeći na umjetničkoj snazi - nagradu Kino mreže za poticaj kinodistribucije dodjeljujemo debitantskom ostvarenju Brune Ankovića Proslava, kako bi bilo prikazano u svim kinima članicama naše mreže i došlo do što većeg broja gledatelja i u dodir, s prije svega, mladom publikom. "Proslava" je film u kojem je pitanje ustaškog kolaboracionizma obrađeno na možda i nikad dosad viđen način u našoj kinematografiji, duboko i u slojevima, prikazujući ono svakodnevno, obično, ruralno i siromašno, kojim se proširilo sjeme fašizma.
Film "Himera" - program Greater adria
Zbog poetičnosti kolorita koji podsjeća na izgubljena analogna vremena, nenadmašne fotografije, nekonvencionalne, efektne režije, isto toliko nekonvencionalnih likova koji osvajaju neposrednošću i šarolikošću - voljeli bismo da ova nagrada bude poticaj da se najnovije djelo jedne od najzanimljivijih suvremenih europskih autorica, Alice Rohrwacher, gleda u našim malim nezavisnim kinima gdje će biti moguće prenijet svu ljepotu i kompleksnost njezina filmska izričaja. Himeru shvaćamo i kao upozorenje o krhkosti tisućljetne civilizacije čije tekovine, zbog ljudske pohlepe, mogu nestati u hipu.
Film FRKA - posebno priznanje
Davanjem posebnog priznanja filmu "Frka" želimo iskazati poštovanje ovoj mladoj ekipi uz fascinaciju njihovim entuzijazmom zbog kojeg su uz minimalno financiranje uspjeli iznijeti u većini segmenata prilično solidan žanrovski film, čija redateljska i produkcijska rješenja pokazuju talent za profesionalni pristup u stvaranju filma.
NAGRADE PULA PRO:
Filmovi u nastanku:
Ljudi u mojoj kući / People in my house – nagrada Telekinga
Dobra djeca / Good children – nagrada Brijuni Rivijere
Bez zamjere / No offence – nagrada Sleepwalker
Scenarij kinohita:
Projekt Palma / Project Palm – zajednička nagrada HAVC-a i Blitz-a