Ratko Zjača Nocturnal Four featuring John Riley zatvaraju 4. Backstage Live Pula festival
"Nocturnal Four je kvartet koji sam osmislio na osnovi mojih najranijih iskustava s glazbom grupa koje su imale isti lineup - gitara, orgulje, saxofon i bubnjeve koje sam slušao danonoćno kao klinac. Želio sam biti bubnjar, a mnogo puta sam već rekao da je bubnjar za mene centar glazbe jer se sva glazbena gravitacija vrti oko bubnjara (dinamika, sound, groove ...) i zato su na svakom albumu zastupljeni velikani bubnjeva - na prvom Antonio Sanchez, a na drugom John Riley", kaže Ratko Zjača.
3 min
Zoran Angeleski
"Nocturnal Four je kvartet koji sam osmislio na osnovi mojih najranijih iskustava s glazbom grupa koje su imale isti lineup - gitara, orgulje, saxofon i bubnjeve koje sam slušao danonoćno kao klinac. Želio sam biti bubnjar, a mnogo puta sam već rekao da je bubnjar za mene centar glazbe jer se sva glazbena gravitacija vrti oko bubnjara (dinamika, sound, groove ...) i zato su na svakom albumu zastupljeni velikani bubnjeva - na prvom Antonio Sanchez, a na drugom John Riley", kaže Ratko Zjača.
Jazz koncertom Ratko Zjača Nocturnal Four featuring John Riley (Zjaca/Chicco/Bedetti/Riley), ovog ponedjeljka 25. srpnja, s početkom u 21 sat u pulskom INK-u, završava 4. Backstage Live Pula Festival.
Nagrađivani gitarist i skladatelj Ratko Zjača objavio je 16 hvaljenih albuma, desetljećima živi i djeluje u Nizozemskoj, jedan je od naših najvažnijih jazz glazbenika baš kao i jedan od najvažnijih hrvatskih predstavnika na svjetskoj jazz sceni. U Puli će nastupiti s također vrhunskim glazbenicima koji su stasali pod utjecajem velikih jazz glazbenika, a s mnogima od njih su i svirali – bubnjar John Riley, pijanist i orguljaš Renato Chicco te saksofnist Stefano Bedetti.
Glazbenici se vesele dolasku u Pulu, a za Ratka Zjaču je to prvi puta nakon više od 12 godina.
Na koncertu u Puli će predstaviti kompozicije s prva dva albuma Nocturnal Four (“Life on Earth” i “Light in the World”), ali i nekoliko novih skladbi s budućeg albuma.
- Nocturnal Four je kvartet koji sam osmislio na osnovi mojih najranijih iskustava s glazbom grupa koje su imale isti lineup - gitara, orgulje, saxofon i bubnjeve koje sam slušao danonoćno kao klinac. Želio sam biti bubnjar, a mnogo puta sam već rekao da je bubnjar za mene centar glazbe jer se sva glazbena gravitacija vrti oko bubnjara (dinamika, sound, groove ...) i zato su na svakom albumu zastupljeni velikani bubnjeva - na prvom Antonio Sanchez a na drugom John Riley“, kaže Ratko Zjača.
John Riley je, kaže, glazbenik koji ima ogromno iskustvo, znanje i prilagodljivost. "Ono što najviše cijenim kod glazbenika je da zna slušati kada svira i da svira ono što glazba traži da se svira, a to John ima i zato nije čudo da je svirao sa Stanom Getzom, Johnom Scofieldom, Milesom Davisom. S The Vanguard Jazz Orchestrom je svirao skoro svakog ponedeljka u najpoznatijem jazz klubu na planeti - Village Vanguard jazz klubu. Mnogi ne znaju da ga je čak i Frank Zappa zvao na audiciju da dođe svirati s njegovim bandom“.
Orguljaš i pijanist Renato Chicco je, ističe, glazbenik koji je centar harmonije kvarteta i koji je sposoban kreirati u svakoj mogućoj glazbenoj situaciji, a takvih glazbenika je jako malo.
Za saksofonista Stefana Bedettija koji je saksofon sam naučio svirati s 14 godina, kaže da je glazbenik koji ima nevjerojatnu energiju, glazbenu lucidnost i otvorenost.
Ratko Zjača je bio nominiran u kategorijama najboljeg gitarista i glazbenika za južnoamerički El Intruso New Creative Music Criticts Poll Award u kojemu najpoznatiji svjetski kritičari biraju kreativne i osebujne glazbenike.
Bilo je to prvi put da je hrvatski glazbenik bio nominiran za takvu nagradu u Južnoj Americi od strane svjetskih kritičara. Značajniji glazbeni partneri na koncertima i snimanjima albuma bili su mnogi slavni jazzisti: Reggie Workman, Al Foster, Randy Brecker, Steve Gadd, Jimmy Cobb, Gary Peacock, Adam Nussbaum, John Patitucci i Miroslav Vitous.
Pri izboru suradnika bilo mu je važno da dolaze iz različitih kulturnih sredina i da mogu donijeti nešto od svojih korijena, a ujedno da su svestrani glazbenici čije je stvaralaštvo univerzalno. Svjestan je da su njegovi glazbeni korijeni europski, ali je otvoren prema svim glazbenim stilovima, počevši od američkog jazza preko indijske klasične glazbe do rocka i europske klasične glazbe.
Među nagradama koje je primio, je i nagrada HDS-a za za autorsko stvaralaštvo na području jazz glazbe, 2019., Nisville Jazz Festival Organization mu je 2021. uručilo nagradu „European discography award“ za umjetnička ostvarenja u jazzu.
Četvrto izdanje Backstage Live Pule je i ove godine ugostio vrhunske svjetske glazbenike: 27. lipnja nastupio je Habib Koité i njegov bend Bamada, a 9. srpnja Melissa Aldana Quartet.
Premda su na kraju prvog poluvremena igrači Tramezzanija gubili 1-2, u nastavku su autogolom Ageymnaga i pogotkom Maurića u 85. minuti preokrenuli rezultat na 3-2. I onda drama: u 2. minuti nadoknade domaći igrač Kadušić dobiva crveni karton, a tri minute kasnije Kulušić postiže treći pogodak za goste
Reuters piše: "Ovo historijsko mjesto, jedino te vrste koje ima u cijelosti očuvane sve četiri strane, pretvorilo se iz mjesta održavanja borbi gladijatora u mjesto događanja za božićnu sezonu” * Reutersovim novinarima za ovu su priliku izjave dali ravnateljica Pula Film Festivala Tanja Miličić i dvoje posjetitelja iz Barbana.
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.