Recenzija filma "Dvostruka prijevara": Kraj je šlag na slojevitoj filmskoj torti
Romantična je to neo noir misterija o detektivu koji istražujući ubojstvo susretne tajanstvenu udovicu koja ga intrigira svojom neuhvatljivošću * Detektiv koji pati od nesanice i čitava krimi poleđina stup su oko kojeg je Chan-wook izgradio ovu u počecima plitku, no kasnije interesantniju priču o opsesiji, zabranjenoj ljubavi i neizrečenosti. Dvoličnost likova te osjećaj da svatko stvara lažnu stvarnost, čest su element redateljeve estetike, no, puno su bolje postignute u ‘Sluškinji’
4 min
Iva Sirotić
Romantična je to neo noir misterija o detektivu koji istražujući ubojstvo susretne tajanstvenu udovicu koja ga intrigira svojom neuhvatljivošću * Detektiv koji pati od nesanice i čitava krimi poleđina stup su oko kojeg je Chan-wook izgradio ovu u počecima plitku, no kasnije interesantniju priču o opsesiji, zabranjenoj ljubavi i neizrečenosti. Dvoličnost likova te osjećaj da svatko stvara lažnu stvarnost, čest su element redateljeve estetike, no, puno su bolje postignute u ‘Sluškinji’
Ovogodišnji južnokorejski kandidat za Oscara i dobitnik Zlatne palme za režiju (u engleskom prijevodu naslov je 'Decision to Leave') romantična je neo noir misterija o detektivu koji istražujući ubojstvo susretne tajanstvenu udovicu koja ga intrigira svojom neuhvatljivošću.
Vidjevši Hitchcockov ‘Vertigo’ odlučio postati redatelj
Južnokorejski redatelj Park Chan-wook poznat je po stiliziranim filmovima punim raskošnih vizualnih kompozicija koje predstavljaju suodnos među likovima, ali i njihov subjektivni doživljaj trenutka. Studirao je filozofiju, ali razočaran naglaskom na analitičkom promišljanju kao i davanju premalog značaja estetici, uz studije osnuje kino klub.
Namjeravajući postati kritičar umjetnosti, objavljuje tekstove o suvremenoj kinematografiji. Vidjevši Hitchcockov ‘Vertigo’, odlučuje postati redatelj i uskoro počinje raditi kao asistent režije.
‘Dvostruka prijevara’ 11. je dugometražni igrani film koji je režirao. Potpisuje režiju i dvaju TV serija, te nekoliko kratkih filmova, a radi i kao scenarist i producent.
Izražena i izrađena Chan-wookova forma (u uradcima produljenog trajanja, većina njegovih filmova traje više od 120 minuta) prati emotivno zaleđe narativa, s često, pa i ovdje, naizgled hladnim ili rezigniranim karakterima. Prepoznatljivost njegovih filmova su brutalno, neočekivano nasilje i prilično ekscentričan prikaz ljubavi, isprepleteni u narativima iznenađujućih obrata.
Među korejskim redateljima čiji rad je internacionalno poznat, je Boong Joon-ho koji je 2019. osvojio pet Oscara i Zlatnu Palmu za svoj ‘Parazit’. ‘Parazit’ je drugi film snimljen i produciran posve u Aziji, nagrađen Oscarom za najbolji film (prvi je Ang Leeov ‘Tigar i Zmaj’, iz 2000.). Tu je i Hong Sang-soo koji je prošle i pretprošle godine osvojio Srebrne Medvjede za svoje filmove u Berlinu, te je nagrađen na mnogim festivalima proteklih godina. Vrlo arthouse orijentiran bio je Kim Ki-duk (višestruko nagrađivani ‘Proljeće, ljeto, jesen, zima,.. I proljeće’ iz 2003.) koji je preminuo 2020.; te iz nešto mlađe generacije tu je i Yeon Sang-ho sa akcijskim hororom ‘Vlak Za Busan’ iz 2016. koji je bio kino hit diljem svijeta. Naravno, i mnogi drugi o kojima ćemo također pisati.
Triler, misterij i romansa
Nakon izvrsnog ‘Oldboya’ iz 2003. za koji je nagrađen Grand Prixom u Cannesu, te nedavnog, višestruko nagrađivanog, erotičnog ‘Sluškinja’, obožavatelji Chan-wookove estetike i naracije, s blagim će čuđenjem promatrati ovaj, u početku jednostavan triler. Prvih sat vremena ‘Dvostruke prijevare’ već je viđena filmska priča, koja zapravo služi kao poduži uvod, nešto poput prologa drugom dijelu.
Brinem se kada se ne vrati s planine. Pomislim da je konačno poginuo. (Seo-rae)
‘Dvostruka prijevara’ priča je o detektivu Jang Hae-joon (Park Hae-il) koji se zaljubljuje u nekoga koga bi mogao osumnjičiti za slučaj koji mu je dodijeljen, čineći tako greške koje se događaju u trilerima slične radnje. On ne želi da ta osoba bude kriva, čini se da jedva čeka dokazati da nije, no, ne želi odustati od slučaja, jer je time gubi.
Chan-wook niže elemente noira i staromodnih ljubavnih drama, u kojima Seo-rae (u izvrsnoj izvedbi Tang Wei), kineska imigrantkinja i misteriozna udovica koja ne pokazuje dovoljnu količinu tuge, često uživa. Likovi su djelomično definirani u prvoj polovici te ponovno spojeni pa i neočekivano odbijeni jedni od drugih, u drugom dijelu uratka. Očekivani obrat dogodi se u najslabijem trenutku filma, podižući ritam. Druga polovica filma narativno je mnogo zanimljivija te estetski manje uštogljena, no ni ovdje nema one poznate Chan-wookove oštrine. Izuzetno dobro riješen, proganjajući kraj, zaista je šlag na slojevitoj torti, koji spašava čitav film.
Vizualno i zvučno zadivljujuće
Film krasi nekoliko vrlo lijepih sekvenci, poput zaljubljenog para u Budinom hramu ili uspavljivanje te završna sekvenca uz more. Film je izvrsno montirao spojivši neke vrlo stare ali i posve nove montažne tehnike, poznati korejski filmski montažer Sang-beom Kim, koji surađuje s Chan-wookom od njegovih početaka.
Detektiv koji pati od nesanice i čitava krimi poleđina, stup su oko kojeg je Chan-wook izgradio ovu u počecima plitku, no kasnije interesantniju priču o opsesiji, zabranjenoj ljubavi i neizrečenosti. Dvoličnost likova, te osjećaj da svatko stvara lažnu stvarnost, čest su element redateljeve estetike, no, puno su bolje postignute u ‘Sluškinji’. ‘Dvostruka prijevara’ je i mnogo manje nabijena erotikom od ‘Sluškinje’.
U Koreji, ako se uda osoba koju voliš, prestaješ li je voljeti? (Seo-rae)
Izvrsne su kompozicije kadrova, te koloriti širokih planova eksterijera planine snimatelja Kim Ji-Yonga. Odlično su snimljene zrcalne slike koje simboliziraju dvoličnost, te različito, katkad i suprotno poimanje istine.
Uža specijalnost ovog mladog korejskog snimatelja je snimanje izbliza, točnije krupni i vrlo krupni kadrovi i detalji lica glumaca. Redatelj se ovdje fokusirao na oko, kao i na sam vid.
Detektiv koristi kapljice za oči, u gradu u kojem je konstantna magla. Jedan od subjektivnih kadrova, čak i vidimo kroz unutrašnjost oka mrtve ribe. Pojam magle pojavljuje se i u glazbenom dijelu, koji je osmislio, komponirao i dirigirao dugogodišnji Chan-wookov suradnik, ali i muzički supervizor na brojnim korejskim filmovima, Yeong-wook Jo. Glazba ovdje u nekim trenucima može podsjetiti na Hitchcockove filmove, točnije na načine kako ju je on koristio.
Ocjena filma 3.5 / 5
‘Dvostruka prijevara’ na programu je Kina Valli večeras u 18:40 sati te preksutra, u srijedu u 21:10 sati.
Jordansko ministarstvo vanjskih poslova izjavilo je da je cilj sastanka istražiti načine za potporu zemlji tijekom prijelazne faze nakon pada dugogodišnjeg vođe Bašara al-Asada
Otkad je sirijski predsjednik Bašar al-Asad svrgnut s vlasti, izraelske zračne snage često izvode zračne napade velikih razmjera na vojne objekte u Siriji
Predmet je kaznene istrage zbog navodne pobune zbog proglašenja izvanrednog stanja te mu je zabranjeno napustiti zemlju
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.