Kultura

SWEAT, Magnus von Horn, 2020.

Recenzija "Influencerice": Bolna pozadina medijske slave

Magdalena Koleśnik je prilično dobro iznijela ulogu influencerice Sylwie. Izvrsnim scenskim pokretom, prpošnošću kao i vjerno odglumljenom usiljenom radošću i pretjeranom motiviranošću poslom (radi zarade, poklona, medijske slave i svega ostalog) zbog kojeg je njena emotivna praznina u životu sve dublja, čini ‘Influencericu’ filmom odlično strukturiranog karaktera


 
3 min
Iva Sirotić

Magdalena Koleśnik je prilično dobro iznijela ulogu influencerice Sylwie. Izvrsnim scenskim pokretom, prpošnošću kao i vjerno odglumljenom usiljenom radošću i pretjeranom motiviranošću poslom (radi zarade, poklona, medijske slave i svega ostalog) zbog kojeg je njena emotivna praznina u životu sve dublja, čini ‘Influencericu’ filmom odlično strukturiranog karaktera

Plavuša dugog konjskog repa, osobna trenerica Sylwia Zajac (Magdalena Koleśnik) snima svoje treninge koji dovode do ekstaze vježbačice i vježbače koji je obožavaju. Sylwia svojih više od 600.000 viralnih pratitelja na taj način svakodnevno obavještava o svojim aktivnostima, predano radeći na svojoj neonskoj viralnoj pojavi. Njezin online život vrlo je uzbudljiv, no ona uslijed emotivne slabosti, iskreno podijeli i bolnu pozadinu slave medijskog sjaja.

Snimljeno žustrim i kružnim pokretima kamere s leđa i iz mnogih rakursa, pretežito u krupnim i ekstremno krupnim kadrovima, izvrsno portretira životni stil i hektične pokrete protagonistice.

Veliki dio drugog dugometražnog uratka švedskog redatelja i scenarista Magnusa von Horna izgleda poput mrežnih video sadržaja koje Sylwia revno objavljuje. Time i gledatelji postaju dijelom njezinih Instagram obožavatelja.

Šok kojeg nema

Konceptualno je dobro oslikana emotivna nedoraslost i slabašnost mladog karaktera koji se skriva iza blještavila viralne slave, uvjerenog da radi nešto dobro. Scena u kojoj joj se stara školska prijateljica u povjerava o svojim problemima to izvrsno dočarava.

Film je idejno dobro osmišljen jer se preokret i šok koji očekujemo uslijed mnogih obrata, ne dogodi nikad. U tome i jest veliki trik ovog povremeno dosadnjikavog filma.

Duga mučna scena proslave maminog rođendana izvrstan je oštar rez od dinamičnih brzopoteznih video uradaka, koji vraća u realnost. Tu Sylwia doživi emotivni slom, uslijed bivanja neshvaćenom među generacijom koja jedva i shvaća čime se ona bavi i što pokušava postići te od čega i živi. Shvati i da je čovjek koji je špijunira i dalje samo osoba koja nije u stanju savladati svoje nagone i osjećaje, no da joj ne želi nauditi.

Naposlijetku, i dalje uvjerena da radi nešto dobro, Sylwia iskoristi svog suradnika Klaudiusza (Julian Świeżewski) za kojeg je od početka jasno da mu se ona sviđa, ne bi li on otjerao čovjeka koji je uhodi. Čitav taj slijed događaja u njezinom stanu i kasnije na putu prema bolnici neobično je zamišljen i realiziran te se može reći da najmanje funkcionira unutar cijelog filma i teško je povjerovati u njega.

Izvrsno iznijeta plošnost karaktera

Odraz Sylwijine pretjerane opsjednutosti sobom, svojom rutinom kao i promidžbom kroz svaki i najmanji element djelovanja odražava se u njenom sjetnom pogledu i suznim očima.

Sylwia je usamljena i tužna, nedostaje joj partner, a narativ se kružno vrti njezinom prazninom. Upravo time, Van Horn izvrsno postiže suosjećanje kod gledatelja, jer površnost i besmisao Sylwijinog nastojanja kao da vape za pomoći. Redatelj se uvijek iznova vraća na pokušaje ulaska te vrlo sposobne, aktivne i dobroćudne djevojke u dubinu. No, do kraja uratka, priča se zadržava na površini.

Magdalena Koleśnik prilično je dobro iznijela ulogu influencerice Sylwie. Izvrsnim scenskim pokretom, prpošnošću kao i vjerno odglumljenom usiljenom radošću i pretjeranom motiviranošću poslom (radi zarade, poklona, medijske slave i svega ostalog) zbog kojeg je njena emotivna praznina u životu sve dublja, čini ‘Influencericu’ filmom odlično strukturiranog karaktera.

Iako je ovo netipično za reći za ovakav lik, ovo je ipak film - studija karaktera. Da bi bio vjerno prikazan, nije nužno da lik ima psihološku dubinu ili pak odašilje neku poruku. Ovdje je poruka o smislu onoga što radimo i čemu posvećujemo svoje vrijeme, energiju i ideje vrlo jasna, dok je dubina nečega što postoji isključivo za viralno predstavljanje, izuzetno teško izvediva, ali je dobro riješena.

Film je ovo koji govori o emotivnoj nedoraslosti kao i nedostatku psihološke zrelosti prije svega za medijsku slavu i uzbudljivost viralnog života te kako se kruženjem oko viralnog života, u dubini besmislenog, napetost i dalje povećava, dok se problemi nagomilavaju.

Ocjena filma 3.5/5


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.