Davor Bruketa postao član Međunarodne akademije digitalnih umjetnosti i znanosti
Cilj je akademije potaknuti kreativni, tehnički, svrhoviti i profesionalni napredak interneta i razvijajućih oblika digitalnih medija
Naslov filma, naravno, simbolizira obožavanog Maradonu koji mu je spasio život jer, kako i kaže sam Sorrentino, Maradona nije samo došao u Napulj, već se tamo pojavio kao Bog
Naslov filma, naravno, simbolizira obožavanog Maradonu koji mu je spasio život jer, kako i kaže sam Sorrentino, Maradona nije samo došao u Napulj, već se tamo pojavio kao Bog
Non ti disunire, Fabio (Nemoj se raspasti, Fabio), lik Antonia Capuana
Svjestan zamke osobne priče koja uvijek djeluje zanimljivo samom redatelju, ne nužno i publici, Paolo Sorrentino u svom posljednjem filmu ispričao je priču o gubitku svojih roditelja. Naglašava kako je za redatelja vrlo važno osjetiti što je bitno za publiku, a što redatelju osobno, te kako je htio izbjeći konvencionalni model autobiografskog filma.
"È stata la mano di Dio" koncipiran je da se gleda i sluša s velikog platna, no u nas je trenutno dostupan jedino na Netflixu.
Sedamnaestogodišnjak Fabio Schisa (Filippo Scotti) predstavlja Paola, a pratimo događaje iz njegovog života i obiteljske dogodovštine 80-ih u Napulju.
Ekscentrično ponašanje članova Fabiettove obitelji zadovoljava poznati Sorrentinov element likova (gotovo) karikatura. Na audiciju za Fellinijev novi film Fabietto prati starijeg brata Marchina (Marlon Joubert). Tamo susreću skupinu neobično kostimiranih kandidata, što je prepoznatljiv element Sorrentinove estetike.
Pretila baka koja proždire mozzarellu, kao i budući suprug jedne od njegovih tetki koji govori pomoću mikrofona naslonjenog na vrat, nastavak su niza eklektičnih likova. Ne nedostaje ni osebujnih ženskih karaktera, jer i psihički nestabilna teta Patrizia (Luisa Ranieri) kao i zajedljiva barunica Focale (Betty Pedrazzi) iz stana iznad njihovog, predmet su Fabiove seksualne žudnje.
Maradona je u to vrijeme potpisao za SSC Napoli, te uskoro klub doveo do vrha Serie A. Svakodnevni govor likova, kao i erupcije veselja zbog pobjede kluba, dočarane su napolitanskim dijalektom. Poznata skladba Pina Danielea "Napule è" upotpunjuje dojam, kao i ‘domaća’ verzija Fabiovog imena Fabiè. Široke planove Napulja, scene obiteljskih druženja pod pergolom, kupanje s čamca, jurnjavu gliserom, te prizore s redateljem Antoniom Capuanom (Ciro Capano) na zidinama rimske cisterne Piscina Mirabilis izvrsno je snimila talijanska snimateljica Daria D’Antonio, rodom Napuljka.
Ovo je prvi Sorrentinov film kojeg nije snimio Luca Bigazzi; Sorrentino je htio da bude čišći pristup s manje pokreta kamere i manje rasvjete. D’Antonio je radila kao snimateljica druge kamere na "Velikoj ljepoti", koji je 2014. osvojio Oscara za najbolji strani film.
"È stata la mano di Dio" premijerno je prikazan na Festivalu u Veneziji, gdje je višestruko nagrađen, te je i ovogodišnji talijanski kandidat za Oscara u kategoriji filma na stranom jeziku. Iako će poklonici Sorrentinove kinematografije nedvojbeno doći na svoje, ovaj uradak ne dostiže "Veliku ljepotu". Navikli na vizualnu raskoš u funkciji dramske radnje, ovdje smo u prve dvije trećine malo zatečeni manirizmom.
Dvosatna drama o odrastanju puna životne gorčine i slatkih hirova, definitivno je film nade, nipošto film o gubitku. Sorrentino smatra da svaki gubitak sadrži ideju budućnosti, što je i prikazao vedrom atmosferom, a upravo je taj bolan događaj zaslužan što je on postao redatelj.
Sitni vrtlozi u narativu kojima oslikava emotivne odnose unutar svoje obitelji, komičarsku crtu svoje brižne majke (izvrsna Teresa Saponangelo) i komunističku zagriženost oca bankara (Toni Servillo, prisutan u gotovo svim Sorrentinovim filmovima na talijanskom jeziku) donose pozitivan pogled na budućnost. Sorrentino je nekoliko godina nakon tragedije već radio na scenariju Capuanovog filma "Polvere di Napoli".
‘La realtà è scadente’ (Stvarnost je jadna)
Sorrentino, oduvijek inspiriran Fellinijem, spominje u ovom filmu i njegov citat o filmskoj umjetnosti tvrdeći da je nebitna, ali odvlači pažnju od jadne stvarnosti, istovremeno tvrdeći da je u filmu skoro sve istinito.
Fabietto je krhkiji nakon scene prekretnice te film najbolje klizi u zadnjoj trećini.
Definitivno su morale proći tolike godine kako bi se odlučio snimati o osobnom putu i time još jednom pokazao umijeće zatvaranja priče, kao i to da je majstor dobrih završetaka.
Cilj je akademije potaknuti kreativni, tehnički, svrhoviti i profesionalni napredak interneta i razvijajućih oblika digitalnih medija
Za Sinovčića su ovo treće paraolimpijske igre. U Tokiju je osvojio broncu, dok je u Rio de Janeiru u ovoj disciplini bio peti
Radi se o keramičkim skulpturama i keramoslikama koje su lišene boje, svi radovi su crni, bijeli ili rađeni u crno-bijeloj kombinaciji kako bi se samim oblikom i teksturom rada zapravo najvjerodostojnije predstavio i zapazio osjećaj
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.