(FOTO) Neki objekti još uvijek imaju "stanare". Područje budućeg Pulskog inovacijskog centra potpuno je devastirano, opljačkano i krcato otpada
Zgrada koja je vjerojatno jedna od najljepših na prostoru Vallelunge najbolji je primjer devastacije
Ranjivost radne okoline, pokušaj promjene neuništivog sustava te postupno odustajanje od tog nauma univerzalne su i bezvremenske teme. Redateljica je kazala da je Marina Redžepović u ulozi pedagoginje Anamarije kao glumica prisutna svake sekunde u kadru. "Njen je nevjerojatan zadatak bio primanje i reagiranje na apsolutno čitav ansambl od 50-glumaca, što je rezultiralo time da sam imala osjećaj da ta naša škola stvarno postoji"
Ranjivost radne okoline, pokušaj promjene neuništivog sustava te postupno odustajanje od tog nauma univerzalne su i bezvremenske teme. Redateljica je kazala da je Marina Redžepović u ulozi pedagoginje Anamarije kao glumica prisutna svake sekunde u kadru. "Njen je nevjerojatan zadatak bio primanje i reagiranje na apsolutno čitav ansambl od 50-glumaca, što je rezultiralo time da sam imala osjećaj da ta naša škola stvarno postoji"
"Ja sam se bojala što ako nas prosvjeta razapne, ali se dogodio baš ogroman pozitivan val prihvaćanja, pa i iz udruge ravnatelja", kazala je danas novinarima nasmijana Sonja Tarokić, redateljica svog debitantskog igranog filma "Zbornica" koji se večeras u 21.30 sati prikazuje u Areni, a koji je već prikazan u kinima.
Ranjivost radne okoline, pokušaj promjene neuništivog sustava te postupno odustajanje od tog nauma univerzalne su i bezvremenske teme. Anamarija (Marina Redžepović), netom zaposlena entuzijastična osnovnoškolska pedagoginja, prisiljena je birati hoće li poštovati vlastite principe ili se uklopiti u zbornicu. Suočena s ograničenjima školskog sistema i okružena obeshrabrenim učiteljima, Anamarija započinje vlastitu borbu s problematičnim profesorom povijesti, nesvjesna da upravo takvim postupanjem polako postaje sve sličnija kolegama u zbornici.
Zanimljiva je i redateljičina službena izjava o svom prvijencu: "Vjerujem kako je neprekidno biti okružen ljudima ustvari jedna od najtežih strana života, pogotovo kada konflikti počivaju na hijerarhijskim odnosima. Ovim sam filmom htjela istražiti kako se ljudi nađu u situaciji da postaju dijelom problema, i u toj sam priči htjela pronaći oprost. Za mene je to dio jedne kasnije faze odrastanja: one u kojoj kao odrasli ljudi shvaćamo da nismo ništa snažniji ni plemenitiji od drugih oko nas."
Producentica Ankica Jurić Tilić kazala je da su film i prije njegove realizacije podržali svi oni koji smatraju svoj učiteljski posao pozivom, koje je razveselilo što se, eto, njih netko sjetio. Dodala je da su učitelji obezvrijeđena i obespravljena društvena grupa pod snažnim pritiskom roditelja.
Redateljica je u nastavku kazala da je Marina Redžepović u glavnoj ulozi pedagoginje Anamarije kao glumica prisutna svake sekunde u kadru.
"Njen je nevjerojatan zadatak bio primanje i reagiranje na apsolutno čitav ansambl od 50-glumaca, što je rezultiralo time da sam imala osjećaj da ta naša škola stvarno postoji. Tome su vlastitim sitnicama, humorom i inteligentnim opservacijama doprinijeli svi glumci. Ovo je zbilja baš glumački film sastavljen od puno emotivnih sitnica, 'beatova', kaže autorica.
O istaknutoj vizualnoj komponenti hrvatske naive u filmu, ona je kazala da slika ide ruku pod ruku s glazbom, a koje su sukladne temi filma. "Ideja koja stoji iza toga je folklorno naslijeđe koje je istovremeno i kognitivna i emotivna tradicija od najranijih dana, koja se prenosi kroz školu i stvara nam jednu vrstu opterećenja. A kad je naiva posrijedi, prekrasna boja može postati tjeskobna i klaustrofobična. Naiva kao folk utjecaj s prikazom obilježja zajednice, slavlja do ludičkih momenata kozlića koji lete crnim nebom, sve je to skupa podtema zajednice kao društvene rane koju svi u odrasloj dobi osjetimo, istaknula je autorica.
Glavna glumica Marina Redžepović kazala je da njen lik pedagoginje Anamarije nije tipiziran, dok svi drugi jesu. Na pitanje je li njen lik pobijedio u filmu, kazala je da na to pitanje mora odgovoriti publika, već koliko će se tko prepoznati svojim iskustvom.
- Emotivno-psihološki luk tog mog lika je nešto najranjivije, najintimnije. Ništa nije bilo mimetički, trebalo je doći i reagirati. Ona ne odustaje od svijeta, ali ga je naučila promatrati, a to je proces sazrijevanja. Da bi ostala zdrava, morala je osjetiti granice, kazala je o svom liku Marina Redžepović.
Glavni glumac Stojan Matavulj, koji igra profesora povijesti rekao je: "Ovo nije samo priča o školstvu, nego o sustavu uopće u zemlji, kada su posrijedi javne ustanove, grad, županija, kazalište, i gdje je ogroman problem dati otkaz, neovisno koliko tko ne radi. Na takve se ljude s vremenom prestaje obraćati pažnju pa se za takve kaže 'ma pusti ga, ide za tri godine u mirovinu', a onda se pojavi mlad čovjek koji vjeruje da može promijeniti sustav, kazao je Matavulj.
Snimatelj Danko Vučinović, koji je u ovom filmu napravio velik posao, pitan je koliko mu je bilo teško vizualizirati specifičan prostor zbornice. "Sve je bio jedan velik i intenzivan dvogodišnji izazov. Kad sam nedavno na jednoj projekciji pogledao film, osjetio sam svu težinu tog posla, posve mi se osušilo grlo", kazao je.
Zgrada koja je vjerojatno jedna od najljepših na prostoru Vallelunge najbolji je primjer devastacije
Ovaj spektakl donosi raznovrstan program koji će publici predstaviti tradicionalne plesove, glazbu i kostime iz različitih dijelova naše zemlje. Uz domaćina KUD "Uljanik" iz Pule nastupiti će i KUD "Ivan Fonović Zlatela" iz Kršana te KUD "Zvir" iz Jelenja koji će svojim izvedbama oživjeti bogatu folklornu baštinu
Prikazivanjem odabranih dokumentarnih filmova, Cinema Politica u Rojcu otvara dijalog te stvara prostor za raspravu o važnim i aktualnim društvenim i političkim temama kroz snagu filmske umjetnosti
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.