Kultura

“Na Tri kralja ili kako hoćete” riječkog HNK-a

Shakespeare na daskama pulskog INK-a pred svega stotinjak ljudi

Dok je publika na koncu bila vidljivo zadovoljna izvedbom, nagradivši glumce dužim aplauzom, ostaje dojam da se žudnja mogla uvjerljivije dočarati, a i da se mogao izbjeći zbrzani završni obrat. Propitivanje rodnih identiteta i nije baš poticalo veći gledateljev angažman


 
1 min
Zoran Angeleski
Fotografije: Karlo Čargonja / HNK Ivana pl. Zajca

Dok je publika na koncu bila vidljivo zadovoljna izvedbom, nagradivši glumce dužim aplauzom, ostaje dojam da se žudnja mogla uvjerljivije dočarati, a i da se mogao izbjeći zbrzani završni obrat. Propitivanje rodnih identiteta i nije baš poticalo veći gledateljev angažman

Gledatelju, možda manje čitatelju, potrebno je vjerojatno nekih 10-15 prvih minuta da posve savlada strukturu Shakespeareovog jezika. Nakon toga, bila posrijedi tragedija ili komedija, stih ili proza, do spuštanja zastora pozornom se konzumentu i nakon četiri stoljeća otkriva aktualnost i dubok psihološki uvid Shakespeareovog djela.

Drugačije nije bilo ni u slučaju jedne od njegovih najizvođenijih komedija „Na Tri kralja ili kako hoćete“, koju je sinoć pred 'mršavih' stotinjak ljudi u Istarskom narodnom kazalištu, ni dva tjedna nakon riječke premijere, izveo ansambl HNK Ivana pl. Zajca. Režiju potpisuje Franka Perković, a adaptaciju i dramaturgiju Goran Ferčec.

U ovom ljubavnom trokutu, Viola se prerušava u muškarca Cesarija no zaljubljuje se u svojega gospodara vojvodu Orsina, koji pak pati za groficom Olivijom. Ona se ludo zaljubljuje u preodjevenu ženu, a sve se raspliće kada na scenu dolazi Violin brat blizanac Sebastian, koje je brodolom rastavio i izbacio na obale Ilirije.

Dok je publika na koncu bila vidljivo zadovoljna izvedbom, nagradivši glumce dugim aplauzom, ostaje dojam da se žudnja mogla uvjerljivije dočarati, a i da se mogao izbjeći zbrzani završni obrat. Propitivanje rodnih identiteta i nije baš poticalo veći gledateljev angažman.

Publici je najbolji bio Olivijin dvornik Malvolio (Jasmin Mekić), a ne glavni protagonisti Viola (Aleksandra Stojaković Olenjuk), Olivija (Tanja Smoje) i Orsino (Edi Ćelić), kolikogod je Ćelić isijavao najvećom snagom i uvjerljivošću, a i Tanja Smoje zaslužuje visoku ocjenu.

Zbog zahtjevnosti lika valja izdvojiti i Jelenu Lopatić u ulozi lude. Podršku svakako zaslužuju angažirani mladi glumci i glumice s Akademije primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci Mario Jovev, Romina Tonković, Anamarija Brđanović i Deni Sanković.

Predstava je dobra, razigrana, s odličnim scenskim rješenjima: bez činova, kontinuirano scensko događanje, proširenje pozornice na prvih pet redova, smještanje manjeg dijela publike s druge strane pozornice i njihovo miješanje s glumcima koji su stalno na sceni. Čekajući, kako kaže dramaturg Ferčec, ljubav.

Pohvale svakako zaslužuju scenograf Igor Vasiljev, ali i kostimografkinja Barbara Bourek, kao i oblikovatelj svjetla Alan Vukelić. Ne smije se preskočiti ni skladatelj Josip Maršić.

Nije nebitna glazba u ovoj predstavi. Jako lijepo uvodnim melankoličnim dijelom podržava početak predstave kada vojvoda Orsino govori: “Ako je glazba hrana ljubavi, svirajte. Dajte mi je u izobilju, da se tek moj od nje zasiti, izmogne i nestane”.

Važna je glazba i zbog dance skladbe u raskošnom završnom plesu svih glumaca, a prijemćiv je u jednom dijelu predstave bio i ulomak jedne od najboljih skladbi riječke grupe Denis & Denis “Voli me još ovu noć”.


Nastavite čitati

Pula
 

Učenici ''iz prve ruke“ vidjeli su kako je to biti policajac ili policajka

Policijski službenici dočekali su djecu te su im predstavili kako izgleda jedan radni dan policajca * U kratkom predavanju prilagođenom njihovoj životnoj dobi saznali su ponešto i o raznim oblicima ovisnosti te su se osvijestili kakva je vizija osobe koja je pod utjecajem alkohola isprobavši ''pijane naočale'' * Svoj posjet završili su razgledavanjem policijskih vozila pri čemu su oduševljeno palili svjetlosne i zvučne znakove na policijskom presretaču

Pula
 

Sutra predavanje „Spomenici, spomen obilježja i skulpture na području MO Gregovica

Za potrebe Grada Pule i Odsjeka za prostorno planiranje i graditeljsko nasljeđe izrađena je evidencija spomenika, spomen obilježja i skulptura za područje Grada Pule. Na području koje pripada MO Gregovica nalazi se 11 takvih obilježja koja govore o bogatoj i burnoj prošlosti našega grada. Među njima je i jedino sačuvano spomen obilježje postavljeno u vrijeme anglo-američke vojne uprave nad Pulom (1945. – 1947.)

Pula
 

Grad Pula domaćin dvodnevne konferencije Civilna zaštita i sigurnost gradova - SIGG

„Grad Pula je siguran grad i na tome želim zahvaliti cijeloj civilnoj zaštiti. Vijeće za prevenciju kriminaliteta podigli smo na jednu višu razinu i na to smo ponosni", rekao je gradonačelnik Filip Zoričić * Ravnatelj ravnateljstva Civilne zaštite Republike Hrvatske Damir Trut poručio je kako Hrvatska raspolaže jednim od naprednijih sustava civilne zaštite * Očekuje se kako će konferencija nastojati ponuditi odgovore na koje načine možemo jačati otpornost naših sustava i održivost funkcioniranja lokalnih zajednica te kako se zaštititi od utjecaja tehnoloških i prirodnih katastrofa

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.