Trenažno letenje nad Pulom. Odvija se preobuka pilota
Posade će uvježbavati publicirane procedure polijetanja i slijetanja
Filmovi proizašli s posljednje radionice Pulske filmske tvornice dominantno se bave iskustvima autora u pandemijom nametnutoj psihološkoj, duhovnoj i fizičkoj izolaciji. Ali u tom mraku, tvrde mentori, ne pronalaze utvare ni čudovišta, već načine redefiniranja samih sebe kroz originalne filmske impresije
Filmovi proizašli s posljednje radionice Pulske filmske tvornice dominantno se bave iskustvima autora u pandemijom nametnutoj psihološkoj, duhovnoj i fizičkoj izolaciji. Ali u tom mraku, tvrde mentori, ne pronalaze utvare ni čudovišta, već načine redefiniranja samih sebe kroz originalne filmske impresije
Devet kratkih filmova u kojima autori propituju načine na koje zbivanja na svjetskoj razini pogađaju njihovu intimu, kreirano je minulog vikenda na jubilarnoj desetoj radionici 'Production In' u organizaciji Pulske filmske tvornice.
Znakovito je, iako ne i neočekivano, da se kao dominantna reakcija polaznika ove radionice nametnula ravnodušnost.
Ravnodušnost prema febrilnom medijskom korona izvještavanju, prema konfuznom javnom diskursu i nesuvislim uputama onih u koje bismo se trebali pouzdati.
Usisani u mahnitu propagandnu mašinu, pretežito mladi autori kao da traže povratak vlastitoj suštini i susreću se neminovno s pitanjem gdje je i što je uopće njihova suština.
Gdje je onaj centar osobne moći i neovisnosti koji valovi ne mogu poljuljati? A kroz proces osvještavanja osjećaja koje žele uobličiti, već prezasićeni negativnošću, polaznici neočekivano ležerno zaobilaze to crnilo i izranjaju u bistroj vodi svojih primarnih potreba.
- Sve je zapravo lako, jer sve je zapravo neminovno, pričaju organizatori, voditelji i mentori Marko Zdravković Kunac i Sanda Letonja Marjanović.
Ne pričamo, nota bene, o svakodnevnom životu koji i dalje zahtjeva, zamara i ne posustaje. Pričamo o onom intimnom prostoru ekspresije, naizgled beskorisnom, a ipak toliko neophodnom. Poput prapovijesnih crteža na zidovima spilja. Bez njih je čovječanstvo moglo lako opstati. A opet ih posvuda i nanovo neizbježno nalazimo. Jer, ne živi umjetnost samo od poante.
Ovu tanku nit vodilju kino zaljubljenici iz Pulske filmske tvornice godinama predano slijede. A polaznici koji u njihovim radionicama kreiraju često svoje prve uratke dobivaju priliku upoznati ovu poetičnu moć filmskih alata.
To nerijetko podrazumijeva izlaganje vlastite nutrine, napuštanje zone komfora i traženje svog jedinstvenog jezika u moru predkoncepcija, navika i naučenih obrazaca.
Polaznici u radionicama dobivaju priliku upoznati poetičnu moć filmskih alata. To nerijetko podrazumijeva izlaganje vlastite nutrine, napuštanje zone komfora i traženje svog jedinstvenog jezika
Filmovi koji izlaze iz takvih procesa često su pravi mali biseri, autorska ranjivost ih definira, a hrane se materijom snova kojoj slike u pokretu toliko dobro služe.
Ove nesvakidašnje radionice posljednjih godina pohađa sve više studenata. To je dobrodošla novina, kažu mentori, jer ti ljudi dolaze već izgrađeni i načeti osobnim frustracijama koje su, ne iznenađuje, izvanredan materijal za umjetničko stvaranje.
Posebno je lako raditi s onima koji imaju iskustva s kreativnim procesom, stranputicama i neminovnim očajanjem koje donosi, prije negoli iziđu s njime na kraj. U Tvornici to šaljivo zovu kreativnim Aikidom - fluidnom borbom s idejom i filmskim materijalom do pronalaska estetske i sadržajne ravnoteže.
Ali dob i iskustvo, kažu, nikako nisu presudni. Tako je ove godine najmlađi polaznik bio tek osnovnoškolac, dok je najstariji imao oko 55 godina. Iz interakcije različitih perspektiva i pogleda na svijet rađaju se neočekivane i svježe ideje.
Ove su godine polaznike vodila tri mentorska tima koja čine Zorko Sirotić, Mario Papić, Michele Bulešić, Leo Gamboc te sami voditelji Marko Zdravković Kunac i Sanda Letonja Marjanović.
Svi polaznici prolaze kroz uobičajeni filmski dril: predprodukcija ili oblikovanje ideje koje završava izradom scenoslijeda, sama produkcija koja pretpostavlja snimanje na terenu te postprodukcija odnosno montaža.
No, u ovakvim eksperimentalnim formama završna se ideja oblikuje kroz sve faze, što je i jedna od čari rada na filmu.
Filmovi još nisu dostupni za publiku pa nam voditelji daju tek naznaku njihove estetike i sadržaja.
- Imamo jedan nijemi film o tri faze korone, kostimiranu bajku o jednookom kralju, dva filmska performansa koji povezuju više umjetničkih disciplina, jednu introspektivnu filmsku meditaciju, jedan ekranizirani dječački san, jedan glazbeni spot i još mnogo toga, kažu organizatori.
Filmove će gledatelji imati priliku vidjeti na premijeri idućeg tjedna, a detaljne informacije mogu se pronaći na mrežnim stranicama Pulske filmske tvornice.
Prošlogodišnji uradak Igora Zenzerovića, prikazan na festivalu "30. Dani hrvatskog filma" u Zagrebu
Prošlogodišnji uradak Silvia Belušića, nagrađen drugim mjestom na festivalu "53. Revija hrvatskog filmskog stvaralaštva" u Požegi
Posade će uvježbavati publicirane procedure polijetanja i slijetanja
Radionica kreativnog pisanja upoznat će polaznike s kompozicijom kratke priče, kako priču ispričati na najzanimljiviji način, kako spojiti neobične likove s običnim prostorima i obrnuto, kako ispričati priču iz različitih perspektiva kroz različite žanrove i kako se igrati riječima da uvesele nas i sve oko nas, poručuju iz GKČ
Građani su u jutarnjim satima na dar dobili besplatno učenje rolanja i joge, Zelena Istra otvorila je sajam razmjene „TiDam – TiDaš”, koji funkcionira po principu doniranja i preuzimanja predmeta, a bilo je i kreativnih i breakdance radionica za djecu, predstava i sportova. U 12 sati započeo je i koncert Belfast Fooda
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.