Kultura

JUBILARNI DESETI 'PRODUCTION IN'

SLOBODA U RALJAMA POLITIKE I MEDIJA / Nova ostvarenja Pulske filmske tvornice

Filmovi proizašli s posljednje radionice Pulske filmske tvornice dominantno se bave iskustvima autora u pandemijom nametnutoj psihološkoj, duhovnoj i fizičkoj izolaciji. Ali u tom mraku, tvrde mentori, ne pronalaze utvare ni čudovišta, već načine redefiniranja samih sebe kroz originalne filmske impresije


 
4 min
Ivan Dobran
Sa snimanja

Filmovi proizašli s posljednje radionice Pulske filmske tvornice dominantno se bave iskustvima autora u pandemijom nametnutoj psihološkoj, duhovnoj i fizičkoj izolaciji. Ali u tom mraku, tvrde mentori, ne pronalaze utvare ni čudovišta, već načine redefiniranja samih sebe kroz originalne filmske impresije

Devet kratkih filmova u kojima autori propituju načine na koje zbivanja na svjetskoj razini pogađaju njihovu intimu, kreirano je minulog vikenda na jubilarnoj desetoj radionici 'Production In' u organizaciji Pulske filmske tvornice.

Ravnodušno vedro, s mjestimičnim naoblakama

Znakovito je, iako ne i neočekivano, da se kao dominantna reakcija polaznika ove radionice nametnula ravnodušnost.

Ravnodušnost prema febrilnom medijskom korona izvještavanju, prema konfuznom javnom diskursu i nesuvislim uputama onih u koje bismo se trebali pouzdati.

Usisani u mahnitu propagandnu mašinu, pretežito mladi autori kao da traže povratak vlastitoj suštini i susreću se neminovno s pitanjem gdje je i što je uopće njihova suština.

Gdje je onaj centar osobne moći i neovisnosti koji valovi ne mogu poljuljati? A kroz proces osvještavanja osjećaja koje žele uobličiti, već prezasićeni negativnošću, polaznici neočekivano ležerno zaobilaze to crnilo i izranjaju u bistroj vodi svojih primarnih potreba.

- Sve je zapravo lako, jer sve je zapravo neminovno, pričaju organizatori, voditelji i mentori Marko Zdravković Kunac i Sanda Letonja Marjanović.

Sjenke na zidu

Ne pričamo, nota bene, o svakodnevnom životu koji i dalje zahtjeva, zamara i ne posustaje. Pričamo o onom intimnom prostoru ekspresije, naizgled beskorisnom, a ipak toliko neophodnom. Poput prapovijesnih crteža na zidovima spilja. Bez njih je čovječanstvo moglo lako opstati. A opet ih posvuda i nanovo neizbježno nalazimo. Jer, ne živi umjetnost samo od poante.

Ovu tanku nit vodilju kino zaljubljenici iz Pulske filmske tvornice godinama predano slijede. A polaznici koji u njihovim radionicama kreiraju često svoje prve uratke dobivaju priliku upoznati ovu poetičnu moć filmskih alata.

To nerijetko podrazumijeva izlaganje vlastite nutrine, napuštanje zone komfora i traženje svog jedinstvenog jezika u moru predkoncepcija, navika i naučenih obrazaca.

Polaznici u radionicama dobivaju priliku upoznati poetičnu moć filmskih alata. To nerijetko podrazumijeva izlaganje vlastite nutrine, napuštanje zone komfora i traženje svog jedinstvenog jezika 

Filmovi koji izlaze iz takvih procesa često su pravi mali biseri, autorska ranjivost ih definira, a hrane se materijom snova kojoj slike u pokretu toliko dobro služe.

Nikad premladi, nikad prestari

Ove nesvakidašnje radionice posljednjih godina pohađa sve više studenata. To je dobrodošla novina, kažu mentori, jer ti ljudi dolaze već izgrađeni i načeti osobnim frustracijama koje su, ne iznenađuje, izvanredan materijal za umjetničko stvaranje.

Posebno je lako raditi s onima koji imaju iskustva s kreativnim procesom, stranputicama i neminovnim očajanjem koje donosi, prije negoli iziđu s njime na kraj. U Tvornici to šaljivo zovu kreativnim Aikidom - fluidnom borbom s idejom i filmskim materijalom do pronalaska estetske i sadržajne ravnoteže.

Ali dob i iskustvo, kažu, nikako nisu presudni. Tako je ove godine najmlađi polaznik bio tek osnovnoškolac, dok je najstariji imao oko 55 godina. Iz interakcije različitih perspektiva i pogleda na svijet rađaju se neočekivane i svježe ideje.

Tri mentorska tima

Ove su godine polaznike vodila tri mentorska tima koja čine Zorko Sirotić, Mario Papić, Michele Bulešić, Leo Gamboc te sami voditelji Marko Zdravković Kunac i Sanda Letonja Marjanović.

Svi polaznici prolaze kroz uobičajeni filmski dril: predprodukcija ili oblikovanje ideje koje završava izradom scenoslijeda, sama produkcija koja pretpostavlja snimanje na terenu te postprodukcija odnosno montaža.

No, u ovakvim eksperimentalnim formama završna se ideja oblikuje kroz sve faze, što je i jedna od čari rada na filmu.

Filmovi još nisu dostupni za publiku pa nam voditelji daju tek naznaku njihove estetike i sadržaja.

- Imamo jedan nijemi film o tri faze korone, kostimiranu bajku o jednookom kralju, dva filmska performansa koji povezuju više umjetničkih disciplina,  jednu introspektivnu filmsku meditaciju, jedan ekranizirani dječački san, jedan glazbeni spot i još mnogo toga, kažu organizatori.

Filmove će gledatelji imati priliku vidjeti na premijeri idućeg tjedna, a detaljne informacije mogu se pronaći na mrežnim stranicama Pulske filmske tvornice.

Prošlogodišnji uradak Igora Zenzerovića, prikazan na festivalu "30. Dani hrvatskog filma" u Zagrebu

Prošlogodišnji uradak Silvia Belušića, nagrađen drugim mjestom na festivalu "53. Revija hrvatskog filmskog stvaralaštva" u Požegi


Nastavite čitati

Pula
 

(VIDEO) Poslušajte sjajan ženski saksofonski kvartet Roya koji je sinoć oduševio Puljane

'Roya' na perzijskom jeziku znači san ili vizija * Ovu jedinstvenu skupinu čine četiri izvrsne saksofonistice - Hrvatica Petra Horvat, Poljakinje Weronika Partyka i Betka Bizjak Kotnik te Slovenka Jovana Joka, a sinoć im se pridružio, uz nimalo nebitnu elektronsku podlogu, Neven Radaković * Premijerno su izvele skladbu "Malala" Jeana Denisa Michata u čast Malale Yousafzai, pakistanske aktivistice koja je dobila Nobelovu nagradu u dobi od 17 godina

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.