Kultura

"TROKUT TUGE"

Šveđanin Ruben Östlund, dobitnik Zlatne palme na festivalu u Cannesu

Oestlund u filmu iznosi oštru kritiku kapitalizma i njegove neumjerenosti. Šveđanin, kojeg je odgojila majka komunistkinja i koji se sam odredio kao "socijalist", nije popustio pred kušnjom da "bogate prikaže kao zle", već je htio "shvatiti njihovo ponašanje"


 
2 min
HINA
EPA/GUILLAUME HORCAJUELO

Oestlund u filmu iznosi oštru kritiku kapitalizma i njegove neumjerenosti. Šveđanin, kojeg je odgojila majka komunistkinja i koji se sam odredio kao "socijalist", nije popustio pred kušnjom da "bogate prikaže kao zle", već je htio "shvatiti njihovo ponašanje"

Šveđanin Ruben Oestlund nametnuo je u manjem broju filmova svoju sklonost satiri do te mjere da je uvjerio ocjenjivački sud u Cannesu da mu u subotu navečer dodijeli drugu Zlatnu palmu za film "Trokut tuge".

Pet godina pošto je nagrađen za "Trg", film o umjetničkim krugovima, redatelj je oduševio La Croisette ovom sočnom satirom o superbogatašima i o luksuzu.

Oestlund u filmu iznosi oštru kritiku kapitalizma i njegove neumjerenosti. Šveđanin, kojeg je odgojila majka komunistkinja i koji se sam odredio kao "socijalist", nije popustio pred kušnjom da "bogate prikaže kao zle", već je htio "shvatiti njihovo ponašanje".

Dva filma dobila su nagradu žirija, "Close" belgijskog redatelja Lukasa Dhonta i "Stars at Noon" francuske redateljice Claire Denis.

Južnokorejska zvijezda Song Kang-ho (55) osvojio je u nagradu za najboljeg glumca za ulogu u "Dobrim zvijezdama" Japanca Hirokazua Kore-Ede.

Omiljeni glumac svoga sunarodnjaka Bong Jon-hoa i zvijezda njegova filma "Parazit" koji je Zlatnu palmu dobio 2019., glumi u Koredinom filmu muškarca umiješanog u krijumčarenja djece.

Iranska glumica Zar Amir Ebrahimi koja je 2008. zbog seksualnog skandala morala izbjeći u Francusku, nagrađena je u subotu za najbolju žensku ulogu u trileru Alija Abbasija "Noći u Mašhadu".

U tom trileru na način Davida Finchera koji je priča o ubojstvu prostitutki, glumi novinarku u potrazi za istinom koja se bori s mačizmom patrijarhalnog iranskog društva.

U svome 75. izdanju festival se vratio tradicionalnom kalendaru nakon dvije godine poremećaja zbog pandemije koronavirusa.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.