Kultura

FESTIVAL KOMORNE GLAZBE

U Svetim srcima u Puli 14. festival Poluotok radosti

Ovaj festival komorne glazbe prepoznatljiv je već 14 sezona, a nastoji obogatiti pulsku koncertnu komornu scenu pomno odabranim izvođačima, hrvatskim komornim umjetnicima i gostima iz inozemstva


 
6 min
Istra24

Ovaj festival komorne glazbe prepoznatljiv je već 14 sezona, a nastoji obogatiti pulsku koncertnu komornu scenu pomno odabranim izvođačima, hrvatskim komornim umjetnicima i gostima iz inozemstva

Četrnaesti festival Poluotok radosti u organizaciji Istarske glazbene scene mladih, uz partnerstvo Arheološkog muzeja Istre i TZ grada Pule, ove godine održava se u listopadu, u Muzejsko-galerijskom prostoru Svetih srca u Puli.

Na rasporedu su dva koncerta: 10. listopada Lovro Merčep - saksofon i Krešimir Starčević - klavir, a 25. listopada Luca Torrigiani - klavir i Lapo Vannucci - gitara. Koncerti započinju u 18 sati.
Ovaj festival komorne glazbe prepoznatljiv je već 14 sezona, a nastoji obogatiti pulsku koncertnu komornu scenu pomno odabranim izvođačima, hrvatskim komornim umjetnicima i gostima iz inozemstva.
Prvi koncert naziva je "Hrvatsko - francuski dijalozi", a donosi zanimljiv program komornih djela za saksofon i klavir francuskih i hrvatskih skladatelja.

Program: 

Marcel Perrin (1912.-1996.)

Fantaisie tzigane za saksofon i klavir (1959.) 

Aleksandar Čerepnjin (1899.-1977.)

Sonatine sportive (Sportska sonatina) za saksofon i klavir, op. 63 (1939.)

I - Lutte (Borba): Allegro

II - Mi Temps (Poluvrijeme): Larghetto

III - Course (Utrka): Vivace 

Filip Horvat (1993.)

Mala suita za saksofon i klavir, op. 12 (2021.)

I - Tarantella

II - Melody

III - Divertissement 

Petar Bergamo (1930.-2022.)

Domande senza risposta (Pitanja bez odgovora) za saksofon i klavir (1996.) 

Dubravko Palanović (1977.)

Pet etida za mlade, za klavir (2023.) 

Paul Bonneau (1918.-1995.)

Caprice en forme de valse (Capriccio u formi valcera) za saksofon (1950.) 

Gordan Tudor (1982.)

Andantino za saksofon i klavir (2019.)

Arabeska i allegro za saksofon i klavir (2019.)

Elegija i rondo za saksofon i klavir (2019.) 

Darius Milhaud (1892.-1974.)

Scaramouche, suita za saksofon i klavir, op. 165c (1939.)

I - Vif

II - Modéré

III - Brazileira (Mouvement de samba)  

LOVRO MERČEP (Zagreb, 1990.), naobrazbu je stekao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu (klasa prof. Dragana Sremeca) i Konzervatorijima u Lyonu (klasa prof. Jean-Denisa Michata), Versaillesu (klasa prof. Vincenta Davida) i Amsterdamu (klasa prof. Arna Bornkampa). Tijekom studija bio je stipendist grada Samobora, Zaklade Adris i Francuske vlade, dobitnik Rektorove i Dekanove nagrade Sveučilišta u Zagrebu, Plakete grada Samobora te je jedan od dobitnika nagrade Mladi glazbenik godine Zagrebačke filharmonije za umjetnička postignuća u 2016. godini.

Kao komorni glazbenik nastupao je na festivalima i koncertnim ciklusima u Hrvatskoj i inozemstvu, a zapaženi su i njegovi solistički nastupi uz Zagrebačku filharmoniju, Simfonijski orkestar HRT-a, Zagrebačke soliste, Simfonijski orkestar RTV Slovenije, Komorni gudački orkestar Slovenske filharmonije, Hrvatski komorni orkestar, Dubrovački simfonijski orkestar, pod ravnanjem Tomislava Fačinija, Uroša Lajovica, Berislava Šipuša, Ena Shaoa, Elisabeth Fuchs, Stefana Mazzolenija i Ivana Huta.

Laureat je brojnih državnih i međunarodnih natjecanja, među kojima se ističu 7. međunarodno saksofonističko natjecanje u Novoj Gorici (Slovenija), Concours Européen de Saxophone u Gapu (Francuska) i 1. međunarodno natjecanje saksofonista Josip Nochta u Zagrebu.

Osobitu pozornost posvećuje promicanju glazbenih djela hrvatskih skladatelja, predstavljajući ih kako u Hrvatskoj, tako i u inozemstvu. Na 66. Dubrovačkim ljetnim igram praizveo je Koncert za saksofon i gudački orkestar Ivana Končića, dok je na 30. Muzičkom biennalu Zagreb praizveo Koncert za alt saksofon i gudače Davorina Kempfa. U 68. koncertnoj sezoni Zagrebačkih solista praizveo je skladbu Praskozorje bosanskohercegovačkog kompozitora Davida Mastikose, a snimku praizvedbe objavila je izdavačka kuća Donemus iz Nizozemske. Kompozicije su mu posvetili i Gordan Tudor, Sara Glojnarić, Ana Horvat te Sanda Majurec.

Član je kvarteta saksofona Ardemus s kojim je zabilježio niz uspješnih koncerata u Europi, nastupajući u koncertnim dvoranama kao što su Royal Concertgebouw u Amsterdamu, BOZAR u Bruxellesu, Tonhalle u Zürichu, Elbphilharmonie u Hamburgu i Konzerthaus u Berlinu. Kvartet Ardemus dobitnik je nagrade publike na Grachtenfestival Concours 2016., a u rujnu iste godine pobijedio je na 13. međunarodnom natjecanju mladih glazbenih umjetnika Ferdo Livadić u Samoboru. Kao jedan od četiri finalista prestižnog natjecanja Dutch Classical Talent Tour & Award 2018./2019. imao je priliku održati turneju u najznačajnijim dvoranama u Nizozemskoj.

Profesor je saksofona na Glazbenom učilištu Elly Bašić u Zagrebu, a od akademske godine 2024./2025. izabran je u zvanje naslovnog asistenta za saksofon na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Održao je seminare saksofona diljem Hrvatske, u Španjolskoj (Conservatorio Superior de Música de Jaén), SAD-u (Stephen F. Austin State University) i Singapuru (Nanyang Academy of Fine Arts). Također predaje na Međunarodnoj ljetnoj školi mladih glazbenika Youngmasters u Samoboru. Ekskluzivni je umjetnik za D'Addario Woodwinds i Henri Selmer Paris.

U listopadu ove godine izdavačka kuća Cantus objavit će njegov CD Dubrovački susreti, na kojem se nalaze djela za saksofon i orkestar hrvatskih skladatelja, koja je snimio uz Dubrovački simfonijski orkestar i maestra Ivana Huta. 

Pijanist KREŠIMIR STARČEVIĆ privlači pozornost publike i kritike osmišljavajući i izvodeći koncerte kojima obilježava značajne obljetnice velikih skladatelja: Debussy 100 - integralna izvedba komorne glazbe s klavirom (2018.); Beethoven 250 - koncertni ciklus klavirske i komorne glazbe (2020.); Saint-Säens 100 - integralna izvedba komorne glazbe za klavir i puhače (2021.); Detonijada 85 - klavirska i komorna glazba Dubravka Detonija; Bersa & Rahmanjinov 150 - klavirska trija (2023.). Iste 2023. godine izvodio je i solo pjesme ove dvojice skladatelja s bas-baritonom Krešimirom Stražancem. Uspješne izvedbe diljem Hrvatske, turneja po Brazilu i koncert u Beču rezultirali su prvom studijskom snimkom solo pjesama Blagoja Berse, koju će krajem ove godine na dvostrukom albumu objaviti ugledna njemačka etiketa Hänssler Classics

Kao solist Starčević je nastupio uz Zagrebačku filharmoniju, Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, Simfonijski orkestar Muzičke akademije u Zagrebu i Zagrebačke soliste, pod ravnanjem dirigenata Pavla Dešpalja, Mladena Tarbuka, Tončija Bilića i Saše Britvića. Među njegovim komornim partnerima su violinist Marco Graziani, violistica Jasna Simonović Mrčela, violončelisti Latica Anić i Smiljan Mrčela, flautistica Antonija Jurin Starčević, klarinetist Bruno Philipp, saksofonist Lovro Merčep i trubač Vedran Kocelj. Svirao je uz udaraljkaše poput Marianne Bednarske, Pei Ching Wu, Javiera Nandayape, Luisa Camacha Montealegra i Filipa Merčepa te je bio umjetnički suradnik Universal Marimba Competition u Belgiji. 

Nastupio je na festivalima Tomarimbando (Portugal), Dubrovačke ljetne igre, Osorske glazbene večeri, Glazbene večeri u sv. Donatu u Zadru, Muzički biennale Zagreb, Zagrebački festival klavirskih dua, Samoborska glazbena jesen, Inernational Percussion Ensemble Week u Bjelovaru, Riječke ljetne noći, Rapske glazbe večeri i Memorijal Ranko Filjak u Petrinji. Godine 2016. sudjelovao je u integralnoj kronološkoj izvedbi Beethovenove 32 klavirske sonate – prvom ciklusu održanom u Koncertnoj dvorani Blagoje Bersa u Zagrebu. 

Dobitnik je Nagrade grada Samobora na natjecanju Ferdo Livadić, Nagrade za najbolju umjetničku suradnju na Tribini Darko Lukić, Dekanove nagrade Muzičke akademije u Zagrebu, prvih i drugih nagrada na regionalnim i državnim hrvatskim natjecanjima, druge nagrade na natjecanju Zlatko Grgošević i treće nagrade na natjecanju zaklade Dino Škrapić. Godine 2018. primio je Nagradu grada Velike Gorice s likom Franje pl. Lučića. 

Djelovao je kao gostujući urednik emisije Glazbena kutijica Obrazovnog programa Hrvatskog radija. Bio je jedan od organizatora studentskog koncertnog ciklusa Virtuoso u Zagrebu (2009.-2014.), umjetnički ravnatelj Zagrebačkih ljetni večeri (2014.-2015.) te izvršni direktor Hrvatskog društva Aleksandar Skrjabin (2019.-2023.). 

Krešimir Starčević počeo je svirati klavir tek u dobi od 12 godina u Umjetničkoj školi Franje Lučića u Velikoj Gorici u klasi Andreje Markulin. Muzičku akademiju u Zagrebu upisuje 2007. u klasi Đorđa Stanettija, gdje je preddiplomski studij završio 2011. godine Magna cum laude, a diplomski studij 2013. Akademsku godinu 2012./2013. proveo je na Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti u Beču u klasi Stefana Vladara. Usavršavao se kod brojnih pijanista i pedagoga kao što su Danijel Detoni, Ruben Dalibaltayan, Grigory Gruzman, Naum Grubert, Avedis Kouyoumdijan, Noel Flores i Karl-Heinz Kämmerling.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.