Kantautor Marko Brecelj preminuo je jutros u 71. godini života, javlja Radio Koper, a prenosi RTV SLO.
Marko Brecelj je na umjetničkoj sceni bio prisutan gotovo 50 godina, a za to vrijeme objavio je solo album Coctail, na kojem je surađivao s legendarnim Bojanom Adamičem, te tri ploče s rock bendom Buldožer, u kojem je bio tekstopisac i vodeći pjevač.
Veliko prijateljstvo i umjetničku suradnju gajio je s Francijem Blaškovićem; bio je izuzetno cijenjen u Puli i Istri, kao i čest gost na ovdašnjim alternativnim scenama.
Brecelj svojedobno s Francijem Blaškovićem i pulskim Zborom Praksa
Napisao je i glazbu za film 'Živi bili pa vidjeli" i za njega dobio Zlatnu arenu u Puli. Godine 1991. preuzima vođenje Omladinskog kulturno-društvenog i multimedijskog centra u Kopru i osniva Udrugu prijatelja umjerenog napretka.
Jedna od njegovih najpoznatijih kompozicija je 'Alojz valček', koju je posvetio profesoru matematičke fizike Alojzu Kodretu nakon neuspješnog studija geologije, a kasnije i tehničke fizike. Publika je uvijek posebno dobro reagirala na pjesmu "Kod Ljube trovača"
Glazbenu karijeru počeo je kao violinist u kvartetu Three Blacks i u ljubljanskom triju Krik, ali je kasnije odustao od sviranja violine.
Pozornost šire javnosti na sebe kao kantautor i šansonijer prvi je skrenuo nastupom na Omladinskom festivalu u Subotici 1974. godine, gdje je dobio i nagradu stručnog žirija.
Iste godine u suradnji s velikim skladateljem filmske glazbe i dirigentom Bojanom Adamičem izdaje avangardni bluz album 'Cocktail.'
Izuzetno razdoblje Buldožera
Ploča je nagrađena nagradom "Sedam sekretara SKOJ-a", a na albumu se nalazi i bluz pjesma 'Hiškar Rogač' koju je snimio s nekim članovima grupe Sedam svjetlosnih godina.
S njima je osnovao rock sastav Buldožer u kojem je bio tekstopisac i pjevač, a jedan od vrhunaca grupe bio je album 'Pljuni istini u oči'.
U sklopu te svejugoslavenske atrakcije, Brecelj je postao jedan od najistaknutijih frontmena, vokala i autora na jugoslavenskoj rock sceni kasnih 1970-ih.
U grupi ostaje do 1979. godine i s njom snimi dvije LP ploče i soundtrack za film 'Živi bili pa vidjeli', koji je također objavljen u obliku mini LP-a, te osvojio Zlatnu arenu na Pulskom filmskom festivalu.
Zatim je napustio bend i vratio se pisanju pjesama i stvorio neke pjesme koje su postale hitovi u alternativnim glazbenim krugovima (Parade, Radojka, Sexy disco hit itd.).
On i njegov pjesnik Ivan Volarič-Feo spojili su svoje stvaralaštvo u dvojcu Zlatni zubi.
Godine 1983. i 1984. vodio je bend Marjan's Strange Rabbit. Godine 1986. ponovno izdaje kantautorski album 'Desant na rt Dobre nade', a krajem 80-ih udružuje snage sa saksofonistom Primožem Šmitom i basistom Alešom Joštom u projektu Public Exercise.
Kao gost surađivao je s raznim glazbenim grupama (SRP, Strelnikoff, itd.). Njegov rad karakterizira ironija i kritika malograđanskog društva, bio je umjetnik' ekstremne nefleksibilnosti'
Nakon 1981. vodio je Omladinski, kulturni, društveni i multimedijalni centar (MKSMC Koper) u Kopru, Udrugu prijatelja umjerenog progresa i Bagremovu stranku.
Kandidirao se za gradonačelnika Kopra na svim izborima, a nakon izbora Borisa Popoviča svaki dan svog mandata izvodio je pred Općinom monumentalni performans Klečeći.
Bio je vijećnik u Gradskom vijeću Kopra (2003.-2007.).
Izveo je niz "meko-terorističkih" akcija; jedan od njih je Vatentat, kada puhačem puhnete komadić vate u protivnika.
U svom dugom stvaralačkom životu promijenio je nekoliko identiteta i pojavio se u slovenskoj javnosti u raznim personifikacijama.
Brecelja je bilo teško uhvatiti jer je u svom dugom stvaralačkom životu promijenio nekoliko identiteta te se u slovenskoj javnosti pojavljivao u raznim personifikacijama.
Brecelj se jednako dobro snašao na ulici kao i u dvorani, u kazalištu, gostionici ili sličnom mjestu.
Ulica je bila njegov prirodni ambijent, bilo da se radilo o trgu, lođi, molu na morskoj obali, cesti.