Politika i društvo

žale se na dampinške cijene

Autobusni prijevoznici: Tražimo zakon o zabrani nepoštene prijevozničke prakse

Kada su veliki strani trgovački lanci dolazili u Hrvatsku, htjeli su predatorski osvojiti tržište i pridobiti kupce spuštanjem cijena ispod nabavne cijene. Brzo je postalo jasno da cilj takvih praksi nije ponuditi kupcima više izbora, već da je cilj uništiti domaće proizvođače i trgovce. To se sad događa i u hrvatskom prijevozu gdje jedni sustavno istiskuju konkurenciju predatorskim cijenama nakon čega putnicima podižu cijene nekoliko puta, upozorava Meštrović


 
2 min
HINA
Pixabay

Kada su veliki strani trgovački lanci dolazili u Hrvatsku, htjeli su predatorski osvojiti tržište i pridobiti kupce spuštanjem cijena ispod nabavne cijene. Brzo je postalo jasno da cilj takvih praksi nije ponuditi kupcima više izbora, već da je cilj uništiti domaće proizvođače i trgovce. To se sad događa i u hrvatskom prijevozu gdje jedni sustavno istiskuju konkurenciju predatorskim cijenama nakon čega putnicima podižu cijene nekoliko puta, upozorava Meštrović

Domaći autobusni prijevoznici u Hrvatskoj, udruženi u Udrugu hrvatskih autobusnih javno-linijskih prijevoznika (UHAJLP), apelirali su u nedjelju na donošenje posebnog zakona o zabrani nepoštene prakse u sektoru javno linijskog prijevoza putnika.

Time bi se, kažu, po uzoru na identični zakon kojim se spriječilo predatorsko ponašanje stranih trgovačkih lanaca, onemogućilo prodaju usluga ispod "nabavnih cijena".

Kažu i da je praksa pokazala na nekoliko linija autobusnog prijevoza, nakon što se dampinškim cijenama uništi konkurencija, cijene za putnike odlaze u nebesa, a putnik gubi mogućnost izbora, posebno apostrofirajući linije Zagreb-Mostar i Rijeka-Ljubljana koje su, kako dodaju, nakon početnik akcija, sada skuplje nekoliko puta.

Predsjednik UHAJLP-a Hrvoje Meštrović, udruge koja okuplja domaće prijevoznike koji zapošljavaju 8000 radnika, istaknuo je da država mora zaštiti putnike od takvog "predatorskog ponašanja prijevoznika" i to kroz jasna pravila koja će vrijediti jednako za sve prijevoznike koji djeluju u Hrvatskoj, ali i sve one koji planiraju početi s radom. 

"Kada su veliki strani trgovački lanci dolazili u Hrvatsku, htjeli su predatorski osvojiti tržište i pridobiti kupce spuštanjem cijena ispod nabavne cijene. Brzo je postalo jasno da cilj takvih praksi nije ponuditi kupcima više izbora, već da je cilj uništiti domaće proizvođače i trgovce. To se sad događa i u hrvatskom prijevozu gdje jedni sustavno istiskuju konkurenciju predatorskim cijenama nakon čega putnicima podižu cijene nekoliko puta", smatra Meštrović.

Izrazio je i nadu da će država, ali i svi akteri na tržištu prijevoza prihvatiti njihovu inicijativu prema kojoj će se isto kao i u sektoru trgovine, zakonom osigurati konkurentnost i u sektoru prijevoza.

„Zakon o nepoštenoj prijevozničkoj praksi u fokus stavlja putnika i njegovo pravo izbora, a dugoročno  osigurava konkurentnost u sektoru prijevoza. Nadamo se da će država imati sluha za naše zahtjeve jer dijelimo isti cilj – konkurentni sektor i zadovoljni putnici", zaključio je Meštrović.

U protivnom je moguće očekivati da će cijene brojnih linija diljem Hrvatske rasti, a u periodima van turističke sezone kada je potražnja niska, linije poput one Zagreb - Vukovar će voziti znatno rjeđe. Brojne linije će se i ukidati. To je posebno problematično u hrvatskom kontekstu jer je javno linijski prijevoz primarni krvotok mobilnosti unutar Hrvatske, bez kojeg nema niti gospodarske aktivnosti, niti ravnomjernog razvoja Hrvatske, upozorio je.

Autobusni prijevoznici iz UHAJLP-a nedavno su napustili radnu skupinu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture (MMPI) za izradu novog zakona o prijevozu u cestovnom prometu, nezadovoljni novom definicijom kabotaže u međunarodnom prijevozu, koja dugoročno dovodi u pitanje opstojnost niza njihovih linija.


Nastavite čitati

Hrstić: Ministarstvo zdravstva ne smanjuje kontrolu nad javnim nabavama

"Apsolutno je nemoguće da prođe ispod radara neka nabava. Sva nabava koja ide iz državnog proračuna mora dobiti suglasnost u Ministarstvu prije pokretanja samog procesa nabave", izjavila je u četvrtak ministrica Hrstić Hini, u osvrtu na medijske navode u kojima se donošenje novog pravilnika karakterizira kao "zeleno svjetlo za muljaže" te tvrdi da će ustanove bez suglasnosti Ministarstva moći nabavljati opremu za deset puta veće iznose nego do sada

Uoči 33. obljetnice HRZ-a u Hrvatsku stigao osmi moćni Rafale

Osmi od ukupno 12 višenamjenskih borbenih aviona Rafale, sletio je u vojarnu “Pukovnik Marko Živković”na Plesu rano popodne, a do kraja travnja 2025. godine u Hrvatskoj biti svih 12 aviona Rafale (deset jednosjeda i dva dvosjeda) te će Eskadrila lovačkih aviona biti kompletna

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.