Dušica Radojčić, saborska zastupnica političke platforme Možemo! te pulska gradska vijećnica, danas je na društvenim mrežama objavila kako je tijekom dana u Saboru održala govor o pulskom brodogradilištu pod nazivom "Koliko zapravo Hrvatskoj vrijedi Uljanik?"
Nadovezujući se da na prošlotjedno porinuće plutajućeg doka u ovom brodogradilištu te najavljeno dovršavanje ribarice i ugovaranje dodatnog posla, Radojčić je navela kako su u pitanju lijepe vijesti i dokaz da Uljanik ima potencijal i da ga vrijedi podržavati te podsjetila kako je u ovom trenutku većinski vlasnik država, i to nakon što je nekoliko pokušaja prodaje većinskog udjela u protekle dvije godine propao jer su ponuđene cijene bile su daleko od očekivanja i stvarne vrijednosti Uljanika.
Porinuće plutajućeg doka prošle subote
"EU je potpuno promijenila politiku prema brodogradnji. Odustala je od privatizacije brodogradilišta jer ih smatra važnom strateškom industrijom i okrenula se izdašnom financiranju i poticanju inovacija i visokosfisticiranih tehnologija. Europske države tako se bore za povećanje konkurentnosti i otpornosti kako brodogradilišta tako i njihovih cijelih lanaca opskrbe. Takvu bi politiku trebala slijediti i Hrvatska za svoja brodogradilišta, nekada našeg ponosa u intelektulanom i tehničkom smislu.
Evo nekih primjera iz Europske Unije: Iz rujna ove godine je vijest da je njemačka vlada pokrenula plan spašavanja privatnog brodogradilišta Meyer Werft otkupom 40% udjela u vlasništvu s 200 milijuna eura. Dodatnih 40% otkupit ću pokrajina Donja Saksonija.U Francuskoj pak Macron nacionalizira brodogradilište STX, odnosno ne dopušta da vlasništvo preuzme zainteresirano talijansko brodogradilište Fincantieri.
Što bi Hrvatska mogla činiti za svoju brodogradnju, a ne čini? Umjesto kupovine oronulih trajekata za Jadroliniju, zašto se flota trajekata ne nastavi graditi u Uljaniku? Posljednje Jadrolinijine brodogradnje - 4 trajekta pod imenom: "Kornati", "Brač","Krk" i "Mljet" sagrađeni su prije 10-ak godina upravo u Uljaniku. Projekti već postoje i razrađeni su do najmanjeg detalja. Uspješna poslovna suradnja je već dokazana i ti su brodovi visoke kvalitete u funkciji. Koristi bi imali svi - i Uljanik i Jadrolinija i otočani i njihove veze s kopnom. U gradnji novih trajekata sudjelovale bi tvrtke iz cijele zemlje, naročito iz Istarske i Primorsko goranske županije. I eto multiplikativnog efekta - strojarstvo, elektrotehnika, informatika, metali, automatizacija, brodska oprema, podvodne tehnologije….Udio proizvoda i usluga proizvedenih u Hrvatskoj u izgrađenom velikom brodu kreće se od 50-65%.
Jasno je da Vlada mora brinuti o interesima Republike Hrvatske, no je li interesu Hrvatske prodaja Uljanika koja se ponovo najavljuje? Mi držimo da nam je interesu zadržavanje te strateške industrijske grane u svojim rukama i ulaganje u modernizaciju brodogradnje.
Baš onako kako kako to čine i druge članice EU za svoju brodogradnju", riječi su koje je Radojčić pred Saborom, stoji u njezinoj objavi .