Politika i društvo

usvojen novi zakon o zaštiti potrošača

Dvojna kakvoća robe smatrat će se nepoštenom poslovnom praksom

Novim Zakonom o zaštiti potrošača se, pored ostalog, omogućuje slanje prigovora trgovcima putem chata, trgovce se obvezuje da tijekom sniženja i akcija istaknu i najniže cijene artikla u razdoblju od 30 dana do sniženja


 
2 min
HINA

Novim Zakonom o zaštiti potrošača se, pored ostalog, omogućuje slanje prigovora trgovcima putem chata, trgovce se obvezuje da tijekom sniženja i akcija istaknu i najniže cijene artikla u razdoblju od 30 dana do sniženja

Hrvatski sabor u petak je većinom, sa 76 glasova, donio novi Zakon o zaštiti potrošača koji donosi bolju zaštitu hrvatskih potrošača, no Klub zeleno- lijevog bloka nije zadovoljan jer se njime ne regulira djelovanje agencija za naplatu potraživanja.

Sandra Benčić (Klub zeleno-lijevog bloka) uoči glasovanja o tom zakonu pozvala je zastupnike da iskoriste „povijesnu šansu” i prihvaćanjem njihovog amandmana zaustave praksu prodaje potrošačkih dugova građana fizičkim osobama ili agencijama bez pristanka dužnika.

„Građane se drži u dužničkom ropstvu desetljećima, zove ih se po 15 do 20 puta na dan, maltretira, dolazi pred kuće”, upozorila je Benčić .

Novim Zakonom o zaštiti potrošača se, pored ostalog, omogućuje slanje prigovora trgovcima putem chata, trgovce se obvezuje da tijekom sniženja i akcija istaknu i najniže cijene artikla u razdoblju od 30 dana do sniženja.

Zakon obuhvaća i uslugu parkiranja

Osim toga među nepoštene trgovačke prakse uvrštava dvojna kakvoća robe, odnosno svako stavljanje robe na hrvatsko tržište uz tvrdnju da je identična robi stavljenoj na tržište u drugim državama članicama EU, iako se ta roba značajno razlikuje po sastavu ili obilježjima.

Također, proširuje se lista okolnosti koje uvijek predstavljaju nepoštenu poslovnu praksu.

To su, primjerice, preprodaja ulaznica za događanja ako ih je trgovac nabavio upotrebom automatiziranih sredstava za zaobilaženje bilo kojeg ograničenja u pogledu broja ulaznica ili drugih pravila te navođenje i podnošenje lažnih potrošačkih recenzija, kao i nezatraženi posjeti potrošačevu domu.

Novi zakon obuhvaća i usluge parkiranja na uređenim javnim površinama i u javnim garažama, kako bi se povećala djelotvornost sustava rješavanja prigovora u tom području.


Ilustracija Pixabay

Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.