Od početka godine pulsku zračnu luku napustilo je devetero zaposlenika/ca, ali ta brojka ne uključuje djelatnike/ce koji su u radnom odnosu bili manje od mjesec dana. Točna brojka, dakle, ostaje nepoznanica, a i ovu smo morali „iscijediti“ s obzirom na to nam prvotno uopće nisu htjeli odgovoriti na pitanje koliko je radnika otkaz dalo lani, koliko ove godine i koliko u zadnjih mjesec dana.
Nažalost, iako su se pozvali na transparentnost, i dalje smo ostali zakinuti za podatak koliko je od tih devet radnika aerodrom napustilo u zadnjih mjesec dana, kao i koliko je ovih koje uopće nisu htjeli navesti zato što su radili manje od mjesec dana. Pravo pitanje u tom kontekstu zapravo postaje: zašto ljudi daju otkaz nakon niti 30 dana?
Istraživanje Manpower
Iz Zračne luke Pula poručuju da između broja odlazaka zaposlenika u ovoj godini i onih u prošloj nema značajnijih odstupanja. Tada je aerodrom napustilo, kažu, osam radnika/ca.
Ta komparacija je, zaista, poprilično nejasna ako znamo da još nismo zabrazdili ni u drugu polovicu ove godine, a da je već sada otkaza više, čak i s time što iz uprave odbijaju u obzir uzeti ljude koji se tamo nisu htjeli zadržati niti mjesec dana.
Umjesto toga, zapeli su da objavimo njihov odgovor koji se oslanja na istraživanje Manpower Hrvatska prema kojemu je, kažu, stopa fluktuacije zaposlenika u državi u 2024. godini iznosila 15,33 posto.
„Zračna luka Pula bilježi dvostruko nižu stopu fluktuacije od 7,5 posto u 2024. godini, što vodi zaključku kako je Zračna luka Pula konkurentan poslodavac u kontekstu fluktuacije zaposlenika“, sasvim ozbiljno obrazlažu.
Iz Uprave kojoj je na čelu direktorica Nina Vojnić Žagar napominju da je prosječna neto plaća u travnju ove godine u odnosu na travanj prošle godinu u porastu za 35,99 posto, ali ne otkrivaju koliko iznosi ta prosječna plaća.
Dovoljno im je bilo nekoliko dana
Istra24 je, na tragu informacije da su otkaze dali uglavnom zaposlenici u ugostiteljstvu, takozvanom cateringu, i vatrogasci te da je na Zračnoj luci Pula sigurnost pod upitnikom, pitala koja su točno sve radna mjesta upražnjena nakon odlazaka zaposlenika/ca, ali, naravno, nismo dobili niti tu informaciju. Stoga se jedino može zaključiti da na aerodromu nisu transparentni, nego informacije svjesno skrivaju, iako je riječ o javnom poduzeću, u vlasništvu države, Istarske županije i istarskih gradova.
Iz Uprave, ipak, priznaju da je u prethodnih mjesec dana službu ugostiteljstva napustilo petero kolegica i kolega, od kojih je troje bilo u radnom odnosu svega nekoliko dana, dok je u radni odnos stupilo sedmero novih kolegica i kolega. Prema informacijama Istre24, tih nekoliko dana novozaposlenima bilo je dovoljno da shvate da na aerodromu vlada potpuni kaos.
Osim toga, iz uprave pulske zračne luke otkrivaju da je tu „službu ugostiteljstva“ napustio i dugogodišnji voditelj, ali kažu da su veoma zadovoljni što se njihovom timu na tom radnom mjestu priključio dugogodišnji F&B menadžer jedne od vodećih hrvatskih hotelskih grupacija. O kome je riječ, nisu rekli. Više od polovice novih kolegica i kolega, tvrde, posjeduje dugogodišnje radno iskustvo u vodećim hrvatskim hotelskim grupacijama. Ističu da su iznimno ponosni što su za nastavak svoje karijere odabrali upravo Zračnu luku Pula.
Ne otkrivajući bez koliko su vatrogasaca točno ostali i zašto, s aerodroma priznaju da im je profesionalna vatrogasna postrojba također pod snažnim pritiskom, ali kažu da je tome tako prvenstveno „zbog poboljšanja uvjeta rada u Javnim vatrogasnim postrojbama od strane države, umirovljenja profesionalnih vatrogasaca u istarskim Javnim vatrogasnim postrojbama, te specifičnog režima rada“.
Otvorena molba
Odgovor našem portalu iz uprave žele iskoristiti kako bi, vjerovali ili ne, pozvali „sve zainteresirane sugrađane koji imaju ambiciju postati profesionalni vatrogasci na zračnoj luci, da nam se jave otvorenom molbom za zaposlenje. Zračna luka Pula osigurat će im školovanje i osposobljavanje za obavljanje poslova ove odgovorne i iznimno važne službe za samo funkcioniranje zračne luke“.
Prema informacijama Istre24, dio radnika itekako je nezadovoljno plaćom, ali kap koja je prelila čašu odnosi se na, prepričali su pojedinci, katastrofalno upravljanje. Tako se, na primjer, od dijela vatrogasaca navodno tražilo da obavljaju poslove koji im nisu u opisu radnog mjesta, a da je istovremeno praktički nemoguće stupiti u kontakt s Vojnić Žagar, iako se bez njezinog odobrenja ne mogu ni primke unijeti u kompjuter. Iz Uprave pak tvrde da im je očuvanje stabilnosti u ovim ključnim službama dio šireg pristupa održivom upravljanju ljudskim potencijalima.
Ovo, međutim, nije prvi put da se iz zračne luke otkako ju je preuzela Nina Vojnić Žagar šire disonantni tonovi. Radničko vijeće pulskog aerodroma još je 2021. godine uputilo oštar dopis Nadzornom odboru društva žaleći se na brojne nepravilnosti i nepravde koje Uprava, dakle direktorica Nini Vojnić-Žagar, čini velikoj većini, pogodujući pritom odabranim radnicima. Optužbe za mobing i šikaniranje u javnost su ponovno izašle i 2022. godine. O svemu je obaviješten i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ali uzalud. Vojnić Žagar je uvijek odbacivala prozivke.