- Svi dosadašnji postupci koji su napravljeni vezano za preseljenje učenika i izricanje disciplinske mjere, napravljeni su na način na koji to propisuje zakon, i prvenstveno u interesu djeteta i struke, rekao je Momir Karin, ravnatelj Uprave za unaprijeđenje sustava obrazovanja pri Ministarstvu obrazovanja, na pauzi višesatnog sastanka na kojem danas u Puli sudjeluje povodom odluke roditelja da svoju djecu, učenike nižeg razreda jedne pulske osnovne škole, ne šalju na nastavu, nakon što je u isti razred iz druge škole raspoređen učenik s problemima u ophođenju s kolegama. Ovaj predstavnik ministarstva najavio je susrete s roditeljima tijekom današnjeg poslijepodneva.
Nova je škola odabrana, rekao je Karin, upravo zato što ima dobro ekipiranu stručnu službu, koja će djetetu moći pružiti adekvatnu pomoć.
Uz njega, na sastanku sudjeluju i ravnatelji obiju škola, predstavnici PU istarske i Centra za socijalnu skrb te Grada Pule.
Karin je naglasio da se djeci koja imaju problem u ponašanju stručna pomoć i može pružiti isključivo u školi.
- Ako djecu na bilo koji način izoliramo izvan ustanova, onda im ne možemo pružiti stručnu pomoć, rekao je, dodajući da podaci koje je pružio Centar za socijalnu skrb dosad ukazuju na pozitivne pomake u djetetovim ponašanju.
Da je izolacija nedopustiva, ponovio je i pulski gradonačelnik Filip Zoričić, pozvavši Pulu, kao grad koji se desetljećima diči tolerantnošću, da je pokaže u praksi. Naglasio je da razumije bojazan roditelja, ali i naglasio da pulski slučaj ni po čemu nije sličan nemilom događaju u zagrebačkoj Osnovnoj školi Prečko.
- Pozivam roditelje da pošalju djecu u školu! Najprije jer im je to zakonska obveza i jer im je to dužnost… Da pruže ljudsku ruku pomoći djetetu i da vidimo kako će ta stvar funkcionirati. Dijete će imati individualizirani pristup i pomoćnika. Pratit će se rad i zna se kako dalje idu postupci, rekao je Zoričić, dodavši da smatra kako se u javnosti generalno umanjuje vrijednost i omalovažava rad zaposlenih u školama i stručnih službi.
Treba čuti roditelje, ali ja onda očekujem da svi roditelji danas dođu na roditeljski sastanak, a ne njih deset, dvanaest ili jedanaest. Da svi dođu i kažu što je! Ne živi se na društvenim mrežama i teorijama zavjere. Živi se u realnom životu. Idemo razgovarati! Nemojmo unaprijed osuđivati!
Filip Zoričić
Osvrnuo se i na potrebu zaštite dostojanstva djeteta.
- Nitko od nas nema prava ikoga obilježavati. To je početak i kraj! Jasno i glasno još jednom pozivamo roditelje da dođu. Razumijemo bojazan, ali pružimo ruku, dodao je Zoričić, sjetivši se vremena iz doma Domovinskog rata i djece koja su s ratnim traumama dolazila u škole sa znatno manje stručnih djelatnika nego danas i bivala prihvaćena.
- Djeca su zaslužila samo dobro djetinjstvo. Škola je radost, škola nije patnja! Škola je radost života. A što se događa? „Nemojte u školu, tamo će vam neko dijete od devet godina…“ Što napraviti? Što će napraviti, ovako laički, jedno dijete od devet godina nekome tko ide u sedmi ili osmi razred. Pomozite mi! Što? Hajmo pomoći tom djetetu!, rekao je gradonačelnik, dodavši da je učenik prva dva dana na nastavi proveo u učionici sam s pomoćnikom u nastavi i pozvao sve da se stave u njegovu kožu.
- Ja bih svoje dijete poslao u školu! Da! To govorim kao roditelj i kao nastavnik i kao gradonačelnik, naglasio je.
- Ovo je licemjerno! Došli smo u društvo osuda i predrasuda. O svakome! Hoćemo praktično? Da li, kada idemo kod zubara, kažemo zubaru da ne stavlja to što treba staviti u zub? Hoćemo tako? Dakle, vjerujmo ljudima koji rade u školama, ja sam siguran da njih 95 posto radi dobar posao, zaključio je.
Kao dugoročni plan grada, Zoričić je najavio osnivanje centra za mentalno zdravlje