Ništa nije bitnije od dojma. A dojam košta i skupa se plaća. No problem je kad se plaća javnim novcem. Bivša pulska vlast koristila je uslugu omiljene IDS-ove PR agencije Manjgura koja je za potrebe Grada Pule i pojedinih komunalnih poduzeća ispravljala "krive Drine" i služila isključivo u svrhu kriznog komuniciranja koje je dobro i naplatila.
Nova pulska vlast iza sebe nema novu marketinšku agenciju, barem ne još, ali jednako tako drži do samopromocije na račun poreznih obveznika.
Oglašavanje, promocije, brošure, društvene mreže, snimanja, fotografiranje, vidljivost u medijima... Sve to košta i financira se iz proračuna.
Za što bolju vidljivost pobrinuo se osobno i gradonačelnik Filip Zoričić koji je pisanje svog bloga „PoPuliSam" odnedavno zamijenio "novinarskim poslom" u lokalnom listu.
Zavirili smo u zadnje izmjene Plana nabave Grada Pule za 2022. godinu nakon čega možemo zaključiti da ova gradska vlast nimalo ne štedi kada je riječ o "protokolarnm potrebama" i kreiranju raznih promotivnih materijala koji im služe za samopromociju i dobar dojam.
Onako ugrubo, taj bi dojam kroz najnovije izmjene plana nabave koštao preko milijun kuna.
Recimo, samo za najam plakata za protokolarne potrebe planiran je iznos od 69 tisuća kuna, a ista svota namijenjena je i za najam audio-vizualne opreme za protokolarne potrebe od interesa Grada.
Usluge tiska, brošura, plakata, blokova i letaka za protokolarne potrebe, u planu nabave procijenjeni su na 60 tisuća kuna.
Ništa bez fotografiranja i snimanja, pa će ta usluga koja se odnosi na snimanje i fotografiranje manifestacija od interesa Grada, koštati još 69 tisuća kuna.
Iako nije sasvim jasno o čemu se radi, u javnoj se nabavi nalazi i stavka "usluge organizacije od interesa Grada" za što će se iz proračuna osigurati dodatnih 60 tisuća kuna.
Ništa bez dobrog imidža u javnosti, a za to bi se preko Učke trebali pobrinuti nacionalni mediji. Za usluge oglašavanja i promociju u nacionalnom tisku navedena i nabava u iznosu od 80 tisuća kuna.
Bitno je svakako pratiti i sve što mediji pišu o Gradu i gradonačelniku, pa je za press-cliping, praćenje tiska i elektronskih medija predviđeno 69 tisuća kuna.
Nešto niži iznosi planiraju se za grafički dizajn, oblikovanje i grafičke pripreme promotivnih materijala za potrebe Grada. Tu se pak radi o 46 tisuća kuna, dok je 48 tisuća planirano za usluge dizajna web stranica.
Snimanje i montaža video materijala od interesa Grada, koštala bi dodatnih 69 tisuća kuna.
Televizijske usluge i medijsko praćenje sjednica Gradskog vijeća planirane su na 127 tisuća kuna, dok je ranije za tu stavku bio planiran iznos od 195 tisuća kuna.
K tome treba pridodati i najam mikrofona za Gradsko vijeće za što u javnoj nabavi istaknut iznos od od 60 tisuća kuna.
Snimanje, izrada i emitiranje TV telopa i spotova za programe i manifestacije od značaja za Grad, planirani su na 69 tisuća kuna, a ista svota rezervirana je i za usluge prijenosa putem društvenih mreža(livestream) događaja od značaja za Grad.
Ne zaboravimo i "provedbu inicijalne ankete s korisnicima usluga" u iznosu od 40 tisuća kuna.
Kao što smo naveli i na samom početku - ništa bez dojma.
O tome treba li javan novac služiti za peglanje imidža gradskih vlasti bespotrebno je polemizirati. No sasvim je jasno da bez promocije vlastitih postignuća i reklame, teško može funkcionirati i pulska gradska uprava na čelu s gradonačelnikom Filipom Zoričićem.