Koliko vrijedi većinski poslovni udjel u novostasalom pulskom brodogradilištu, Uljanik Brodogradnja 1856 – trebao bi se vrlo brzo saznati s obzirom na to da je dovršena procjena vrijednosti poslovnog udjela koji Uljanik brodogradilište u stečaju ima u toj novoj tvrtki kojom se brodogradnja u Puli pokušava osoviti na noge, donosi danas novinarka Novog lista Orjana Antešić.
Kako piše Novi list, stečajni upravitelj nekadašnjeg Uljanik brodogradilišta Loris Rak zasad nije htio izlaziti u javnost o tome koliko je procijenjeno da danas vrijedi gotovo 55-postotni udjel u Uljanik Brodogradnji 1856, uz objašnjenje da to ne bi bilo korektno dok svoje mišljenje o tome ne da odbor vjerovnika.
Dokument je odaslan u nadležna ministarstva financija i gospodarstva, a prema najavama stečajnog upravitelja za desetak dana očekuje se da bi se o pribavljenoj procjeni trebalo raspravljati na Odboru vjerovnika dok konačnu odluku o tome kako će se i na koji način unovčiti ta imovina donosi Skupština Uljanik brodogradilišta u stečaju u kojoj, slijedom svojih tražbina od 1,2 milijarde kuna, glavnu riječ ima država, odnosno Ministarstvo financija. Prema najavama Lorisa Raka, moguće je da će Skupština vjerovnika po tom pitanju biti sazvana tijekom idućeg mjeseca.
Nastavak brodogradnje
Bit će u svakom slučaju zanimljivo vidjeti hoće li i koliko ta procjena većinskog poslovnog udjela odstupati od njegove nominalne vrijednosti.
Vrijedi podsjetiti da se nastavku gradnje brodova na pulskim navozima pristupilo na potpuno drukčiji način nego u slučaju »3. maja« koji je, doduše, prije tri godine izmaknuo stečaju, ali i dalje nema konkretnog odgovora kako se misli riješiti više stotina milijuna kuna gubitka iznad temeljnog kapitala, koji riječko brodogradilište baštini iz razdoblja poslovanja pod kapom nekadašnjeg pulskog holdinga.
Nastavak brodograđevne djelatnosti u Puli riješio se na način da je nekadašnje Uljanik brodogradilište, koji je bio glavni generator nelikvidnosti i gubitaka u bivšem Uljanik holdingu, završilo u stečaju, a nastavku gradnje brodova u Puli u Banskim se dvorima dalo šansu kroz potpuni »clean start«, odnosno osnivanje nove tvrtke na koju se prenijelo sve ono što vrijedi i što je činilo brodogradilište u Arsenalu, od koncesije do gotovo svih pokretnina – dizalica, postrojenja, radnih strojeva, vozila, raznih uređaja i inventarne opreme.
Tako je Uljanik brodogradilište u stečaju u novu tvrtku prenijelo sve pokretnine koje nisu bile opterećene razlučnim pravom, dokapitaliziravši je time za iznos od 133,6 milijuna kuna, dok je država, odnosno Ministarstvo financija, nakon što su stvoreni preduvjeti da se upiše kao jedini razlučni vjerovnik nad drugim dijelom pokretnina, unijelo pokretnine u vrijednosti od 102 milijuna kuna, pa tako temeljni kapital Uljanik Brodogradnje 1856 danas iznosi 244 milijuna kuna.
Prodaja imovine
Uz Uljanik brodogradilište u stečaju koji drži većinski udjel i državu s oko četrdesetak posto, manje poslovne udjele od po nekoliko postotaka u Uljanik Brodogradnji 1856 imaju još i UTP-Uljanik tehnički plinovi te još dvije tvrtke kojima je matični Uljanik u stečaju u međuvremenu prodao svojih par postotaka poslovnog udjela.
Osim nove procjene vrijednosti, otvoreno je i na koji se način smjera unovčiti taj većinski poslovni udjel u Uljanik Brodogradnji 1856, odnosno planira li se s time izaći na tržište ili se igra na opciju da se opet uključi država kao nekakva međufaza do neke buduće privatizacije pulskog škvera.
U ovom trenutku jedino je izvjesno da novac od prodaje tog većinskog poslovnog udjela Uljanik Brodogradnji 1856 ide za namirenje tražbina nekadašnjih radnika Uljanik brodogradilišta u stečaju.Dosad se, prema riječima Lorisa Raka, u stečajnom postupku od prodaje imovine uspjelo namiriti oko 14 posto njihovih tražbina, a one se u ukupnom iznosu penju na 170 milijuna kuna.
Trenutno je u Uljanik brodogradnji 1856 plasirano 70,7 milijuna kuna državnih jamstava – 32,5 milijuna kuna za kredit za pokretanje proizvodnje te 38,2 milijuna kuna za gradnju ribarice, odnosno novogradnje 535.