“Đir Lungo" dio je pulskog urbanog slenga formiranog tijekom 2000-ih i ranih 2010-ih. Mladi su masovno, već od 20 ili 21 sat, dolazili automobilima na Lungomare, donosila se cuga, plastične čaše, svaki je automobil bio izvor glazbe, bilo je tu i ogromnih zvučnika. Trajalo bi do ponoći, nakon čega se odlazilo na druga, zatvorena mjesta.
Bio bi to otvoreni veliki party s pogledom na, mjesečinom više ili manje osvjetljenu pučinu. Kroz godine je mjesto izgubilo tu masovnost, da bi na početku pandemije korone u ljeto 2020. opet zaživjelo.
Prije tih deset - 15 godina, tko će se točno sjetiti, na početku Lungomare, tada kod restorana Valter, postavljena je rampa. Mladi su se silno pobunili zatvaranju Lungomareu, dok su ih stariji napadali jer su ovi prvi znali noćima razbijati boce po plažama, što bi za dnevnog svjetla bila nepodnošljiva slika.
Prilikom jučerašnje prezentacije plana izgradnje hotela na Valkanama, projekta koji je podigao silnu prašinu i uzrokovao raspad vladajuće koalicije, idejni projektant iz studija 3LHD-a Silvije Novak u jednom je trenutku zatekao prisutne novinare. Kao nePuležan, izravno je, očito emotivno nevezan za šumu, plaže, šetnicu, kazao da je za jednog zimskog posjeta tom području bio šokiran viđenim.
Kritizirao je promet, parkiranje auta, ugroženost majki s djecom, založivši se za zatvaranje šetnice za promet, osim za interventna vozila i osobe s posebnim potrebama. Jasno da ta njegova briga za zajednicu ima svoje naličje. Jer, bez prometa, 400 gostiju hotela s pet zvjezdica (planirano je 180 soba) moglo bi na Valkane i okolne plaže na Lungomareu u miru, bez današnjeg prilično frekventnog prometa i buke automobila.
Istina, te bi ‘ekološke’, rekreacijske uvjete mogli uživati i svi Puležani, no tad se otvara pitanje gradnje parkinga na početku i kraju šetališta, na Valkanama i, s druge strane, Mornaru.
Ima Puljana, a čulo se to i jučer, koji se s time ne slažu: postoje, vele , ležeći policajci, visoko su (sigurnosno) postavljeni trotoari…Tu je višedesetljetna navika odnosno komoditet, koji nije apriori negativna stvar.
Pobornici prometa kažu da Lungomare nije klasična šetnica, te da širokim pločnikom, a i šumskim stazama ima dovoljno prostora za šetače.
Konačno, jedan nam sportski iznimno aktivan Puležan, gotovo triatlonac, kaže da mu je velik užitak proći autom kroz Lungomare. "Tu su i motoristi, tradicionalna jaka supkulturna skupina u Puli", kaže nam ovaj sportaš.
Da li zatvoriti Lungomare za promet? Da li ga zatvoriti samo ljeti kad su gužve najveće? Ili ga treba zatvoriti ljeti, kad su vrućine i sparine velike pa nitko baš ne šeta? Ima li ga smisla zatvarati zimi?
Bilo ili ne bilo tog hotela. A koji bi trebao osvanuti za četiri-pet godina i trebao biti otvoren 365 dana u godini. O investitorovom silno izraženom interesu za koncesijom nad plažom Valkane drugom prilikom.
Dotad, naši Facebook čitatelji mogu se izjasniti 'za' ili 'protiv' prometa na Lungomareu u anketi.