Politika i društvo

Stručna konferencija:

Pametnog grada nema bez dobro riješenog sustava parkiranja

Sjedinjene Američke Države imaju gotovo 2 milijarde parkirnih mjesta za 250 milijuna vozila, a da se najveća automatizirana parkirališta u svijetu nalaze u Kuvajtu, Pekingu i Kanadi, s kapacitetima većim od 2.000 do čak 20.000 vozila


 
3 min
HINA
Hina/ Dario GRZELJ

Sjedinjene Američke Države imaju gotovo 2 milijarde parkirnih mjesta za 250 milijuna vozila, a da se najveća automatizirana parkirališta u svijetu nalaze u Kuvajtu, Pekingu i Kanadi, s kapacitetima većim od 2.000 do čak 20.000 vozila

Na stručnoj konferenciji "Inovacije kod parkiranja - Nova tehnološka i digitalna rješenja" održanoj u petak u Zagrebu istaknuto je da pametnog grada nema bez dobro riješenog sustava parkiranja te je naglašena važnost uključivanja inovacija u razvoj urbane mobilnosti.

Predsjednik Hrvatske parking udruge Dinko Herman rekao je da se konferencijom želi afirmirati tema parkiranja u širem kontekstu komunalnog sustava te predstaviti organizatore parkiranja kao ravnopravne partnere u urbanističkom planiranju.

"Broj vozila u Zagrebu u posljednjih deset godina porastao je za oko 100 tisuća, a nije moguće u istom razdoblju stvoriti isti broj novih parkirališta. Rješenje je u pametnim prometnim politikama i kvalitetnijem upravljanju javnim prostorom", rekao je Herman. Dodao je da se u Zagrebu već bilježi pozitivan učinak podjele grada u blokove unutar zona parkiranja, osobito u središnjoj zoni.

Prema podacima predstavljenima na konferenciji, automobil u prosjeku stoji parkiran 95 posto vremena, a vozači godišnje provedu i do 25 sati tražeći slobodno mjesto. U nekim gradovima parkirališta zauzimaju i do 68 posto ukupnog prometnog prostora, a svako traženje parkirnog mjesta može rezultirati s 1,3 kilograma dodatnih emisija ugljičnog dioksida. Također, čak 40 posto šteta na vozilima događa se upravo tijekom parkiranja.

Dekan Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu Marko Šoštarić istaknuo je da nema pametnog grada bez dobro riješenog sustava parkiranja.

"Bitno je organizirati promet tako da se kraće relacije prelaze pješice ili biciklom, a tek dulje automobilom. Parking ne bi trebao zauzimati javni prostor ulice, već se treba usmjeriti prema podzemnim garažama i rubnim zonama grada", kazao je.

S konferencije je poručeno da su inovacije ključne - od naprednih sustava kontrole i naplate do korištenja umjetne inteligencije i modularnih softverskih rješenja.

Promet treba organizirati tako da podržava raznolikost

Potpredsjednica Hrvatske gospodarske komore za graditeljstvo i promet Mirjana Čagalj naglasila je da se promet mora organizirati tako da podržava raznolikost, od javnog prijevoza do električnih automobila, ali i prilagođenih parkirališta.

Spomenuto je i da Sjedinjene Američke Države imaju gotovo 2 milijarde parkirnih mjesta za 250 milijuna vozila, a da se najveća automatizirana parkirališta u svijetu nalaze u Kuvajtu, Pekingu i Kanadi, s kapacitetima većim od 2.000 do čak 20.000 vozila.

Na konferenciji su sudjelovali predstavnici lokalne i državne vlasti, sveučilišta, javnog i privatnog sektora, kao i gosti iz Europske udruge za parkiranje (EPA) sa sjedištem u Bruxellesu.

Program je uključivao četiri tematska bloka o digitalizaciji i budućnosti parkiranja, urbanističkim pristupima, pravnim okvirima i inovacijama u sektoru. Sudjelovalo je više od 20 stručnjaka iz Hrvatske i inozemstva, a kako je poručeno, skup bi trebao pridonijeti donošenju kvalitetnijih sektorskih zaključaka u godinama koje dolaze.

Konferencija je održana u hotelu Westin, u organizaciji Hrvatske parking udruge i časopisa Komunal, pod pokroviteljstvom Vlade RH i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.


Nastavite čitati

GLAS i DOSIP traže da liste s manje od 40 posto žena budu nevažeće

Anka Mrak Taritaš (GLAS) ustvrdila je da je očito da zakonom propisane novčane kazne HDZ-u nisu nikakav poticaj da uključi više žena na liste. „Zato treba zakonom propisati da je lista koja nema barem 40 posto žena nevažeća, što bi bio puno bolji poticaj. U tom slučaju listu ne može imati nitko tko nema dovoljno žena na listi, a ne oni koji nemaju novca za platiti kazne”, poručila je 

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.