- U Europskom parlamentu uspjeli smo progurati uključenje Republike Hrvatske na dodatne koridore te nove željezničke i cestovne pravce, poput spajanja Istarskog ipsilona na slovenske autoceste. Sad zaista možemo krenuti u istinsku revitalizaciju istarskih i hrvatskih željeznica“, poručili su na danas održanoj konferenciji za medije zastupnik IDS-a u Europskom parlamentu Valter Flego i predsjednik IDS-a Dalibor Paus.
Ključne odluke za istarsku željeznicu
Naime, predstavnici IDS-a osvrnuli su se na nedavno prihvaćanje amandmana Valtera Flega na Odboru za promet i turizam Europskog parlamenta, a koji se tiču revizije europske prometne mreže. Hrvatska dobiva pristup za cijeli niz novih dionica iz 26 milijardi eura vrijednog Fonda za povezivanje Europe i mogućnost financiranja novih prometnih projekata tim novcima.
Predsjednik IDS-a Dalibor Paus naglasio je da donesena velika i ključna odluka za istarske i hrvatske željeznice i prometnice.
- Kad sam prije godinu dana u Briselu razgovarao s Valterom o ovoj temi, znali smo da bez pozicije na europskoj prometnoj karti nema ni novaca, ni modernizacije prometne infrastrukture, ni konkurentnosti, ni brže povezanosti s ostalim zemljama. Zahvaljujući njegovim prometnim prijedlozima, danas s ponosom možemo reći da to više nije tako. Ova revizija europske prometne mreže naša je najveća šansa da ubrzamo korak, i vlakove! Konačno ćemo se bolje povezati sa Slovenijom i Italijom, cestom i željeznicom. Valterovi amandmani koji su dobili veliko, gotovo stopostotno „da“, znače između ostalog i spoj Istarskog ipsilona na slovenske autoceste te željeznički spoj Pule i Trsta, preko Slovenije, kazao je Paus.
Predsjednik IDS-a smatra da je to ogroman uspjeh za Istru, kao i za cijelu Hrvatsku, na koju se odnose ostali njegovi prometni prijedlozi, poput novog željezničkog pravca Zagreb - Maribor - Graz, riječke luke koja će konačno dobiti jednak status kao ostale luke na Jadranu.
Novac nije problem
- Novac, dakle, neće biti problem, ali hoće li vlada i ministarstvo odraditi svoj dio posla i spremiti projekte na vrijeme? Ne smije biti kašnjenja u pripremi projekata ni od strane Vlade, ni nadležnog ministarstva, ni HŽ-a. Inače ćemo novac vraćati, i dalje se voziti vlakom 45km/h, odnosno preko 20 sati iz Pule do Zagreba, napomenuo je Paus pozvavši Vladu RH da vodi računa o tome da imamo na vrijeme spremne projekte za nove dionice na europskim koridorima.
- Naši građani zaslužuju imati željeznicu primjerenu 21. st. Ne želimo više vlakove koji voze brzinom parne
lokomotive i ne želimo biti na začelju EU-a. Na hrvatskim prugama voze vlakovi prosječno stari 46 godina, odnosno tek koju godinu mlađi od mene, naveo je Paus poručivši za kraj kako vjeruje da je sad svima jasno koliko je važno imati svog predstavnika u Briselu.
Zastupnik IDS-a u EP Valter Flego istaknuo je da je iznimno zadovoljan usvajanjem njegovih prijedloga s gotovo stopostotnom većinom, s 44 od ukupno 45 glasova na Odboru za promet.
- Vjerovao sam da ćemo uspjeti, ali ovakvi rezultati glasovanja su me zaista usrećili. Svojim sam amandmanima zaista pokušao obuhvatiti što je više moguće. Iako sam samo jedan od 705 zastupnika u arlamentu, to me nije pokolebalo da od prvog dana ozbiljno prionem poslu i dokažem da i taj jedan zastupnik iz male Istre može imati konkretne rezultate, kazao je.
IDS-ov eurozastupnik poručio je kako je ovo velik korak ka rješavanju problema zapuštene željeznice u Istri.
- Zahvaljujući novoj poziciji na koridorima i 26 milijardi eura na raspolaganju za nove prometne projekte, otvorene su nam brojne mogućnosti. Loptica je sad na nama - da kvalitetno pripremimo projekte i uspješno, zaključio je Flego.