Politika i društvo

INTERVJU S GRADONAČELNIKOM PULE

PEĐA GRBIN: 'Hotel na Valkanama je dobar projekt. Volio bih da na čelu projekta nisu Muidža i Šolakova firma, ali ako me stavljaju u kontekst da radim na rušenju Vučića, onda mi to nije pretjerano mrsko'

Gradonačelnik nije htio demantirati ni potvrditi da bi čelnu direktorsku poziciju na Kaštijunu trebala preuzeti bivša Zoričićeva desna ruka i pročelnica Anja Ademi. Doznajemo da zasad ipak ništa od uvođenja besplatnog produženog boravka u pulskim osnovnim školama, a zapeo je i POS


 
22 min
Danijela Bašić-Palković ⒸFOTO: Manuel Angelini

Gradonačelnik nije htio demantirati ni potvrditi da bi čelnu direktorsku poziciju na Kaštijunu trebala preuzeti bivša Zoričićeva desna ruka i pročelnica Anja Ademi. Doznajemo da zasad ipak ništa od uvođenja besplatnog produženog boravka u pulskim osnovnim školama, a zapeo je i POS

Šest mjeseci grad Pulu vodi SDP-ov gradonačelnik Peđa Grbin. U intervju za Istru24 odgovarao je na pitanja o projektima koje je najavljivao i planira provesti, kadrovskim promjenama u gradskim tvrtkama i upravi, Kaštijunu, Pula parkinga, hotelu Valkane...

Uskoro će biti pola godine od kada ste preuzeli vlast u Puli. To je osmina mandata, što svakako nije malo. Dojam da ste se uljuljkali, da grad stagnira, a vi reciklirate naslijeđene projekte bivše gradske uprave.

To je Vaša konstatacija, s kojom se ne slažem.

Zar nije točno da obilazite gradilišta, odnosno projekte koje je započeo vaš prethodnik Filip Zoričić koje predstavljate kao da su vaši?

Naravno, posao gradonačelnika je da obilazi projekte. Jer oni nisu ni Borisovi ni Filipovi ni moji, nego – gradski.

A konstatacija da grad stagnira?

Ponavljam, to je Vaša konstatacija.

Znači pogrešan je dojam dijela građana da grad stagnira budući da od nove vlasti nisu vidjeli još neke konkretne poteze?

To je, ponavljam, Vaša konstatacija.

Kadroviranje

Nedavno ste imenovali nove gradske pročelnike na  temelju javnih natječaja. Čemu služe natječaji kada su na nekim najvažnijim funkcijama već unaprijed bili ljudi za koje se znalo da će biti izabrani. Konkretno, riječ je o nekim vašim stranačkim kolegama, ali i kandidatima s liste vaših koalicijskih partnera.

Proveden je natječaj propisan zakonom, na kojem su izabrani kolege koji su ostvarili najbolji rezultat.

Dakle, nastavljate nekadašnju praksu stranačkog kadroviranja i zadovoljavanja forme?

Odgovorio sam Vam: provedena je zakonom propisana procedura, a ostalo je Vaša kvalifikacija.

Zašto ste ukinuli praksu javnih natječaja za izbor članova Nadzornih odbora u gradskim poduzećima?  

Zato što su nadzorni odbori dio politike upravljanja gradom i potrebni su ljudi koji nisu samo stručni, već i odgovorni onome koji ih imenuje, čije odluke provode i tko snosi posljedice njihovog rada ili nerada.

Nedavno ste u Nadzorni odbor pojedinih gradskih tvrtki također stavili neke svoje stranačke kolege?

Naravno.

Možete li malo podrobnije objasniti zbog čega?

Mogu samo ponoviti što sam već odgovorio.

Koje su neke reference, konkretno ljudi koje ste imenovali u Pula Parkingu?

Evo, kad govorimo o Pula parkingu, onda je to dugogodišnja profesionalna aktivnost u Hrvatskom autoklubu. Što je, držim, povezano s prometom i parkiranjem.

U kojim gradskim poduzećima izuzev Pula parkinga možemo očekivati promjene na direktorskim funkcijama?  

Kada odluke budu donijete, o njima obavještavamo javnost. Tako sam radio i do sada.

Mogu li vas onda pitati s kojim direktorima ste zadovoljni i za koje smatrate da dobro rade svoj posao?

Uvijek me možete pitati. Ali primjedbe na rad svojim suradnicima iznosim osobno. Javno uvijek možemo govoriti o pojedinom društvu.

A možete li reći javnosti?

Kao što sam rekao, primjedbe na rad pojedinca govorim njemu, osobno. A ako budem morao o tome govoriti javno, onda će to biti kada budem obrazlagao zašto je netko razriješen dužnosti.

Kada možemo očekivati da ćete javno obznaniti određene promjene na čelnim pozicijama gradskih tvrtki?

Na to ću Vam uvijek odgovoriti isto, kada donesem odluku, tada o njoj obavještavam javnost, kao i do sada.

Ove godine, kroz nekoliko mjeseci ili ćete čekati da pojedinim direktorima isteknu mandati?

Mogu samo ponoviti što sam rekao.

Znači ne želite odgovoriti?

Možete i tako reći. Kadrovske odluke koje ih se tiču, ljudi neće čitati na portalima.

Anja Ademi preuzima Kaštijun?

Na jednoj od posljednjih sjednica gradskog Vijeća niste dozvolili direktoru Kaštijuna da govori i to je bio signal da je možda on na izlaznim vratima. Je li točno da bi direktorsku funkciju na Kaštijunu trebala preuzeti nekadašnja Zoričićeva pročelnica Anja Ademi?  

Pitali ste me već vezano uz kadrovsku politiku u gradskim poduzećima i odgovorio sam vam. Što se tiče odgovora na vijećnička pitanja, odgovarat ću i na ona koja su postavljena pročelnicima i direktorima, ako smatram da je to bitno. A kad je pitanje o Kaštijunu, onda je bitno da odgovor građani čuju od gradonačelnika. Nema skrivanja.

Je točno da bi Anja Ademi trebala preuzeti direktorsku funkciju?

Uz rizik da budem dosadan, kadrovsku politiku neću najavljivati putem medija.

Možete li onda demantirati informaciju oko Anje Ademi i Kaštijuna?

Nemam namjeru niti demantirati niti potvrđivati informacije iz neimenovanih izvora.

Nedavno smo objavili prilično alarmantno mišljenje Nadzornog odbora Kaštijuna. Upućeno je vama i županu. Pretpostavljam da ste ga pročitali i proučili. Na čemu konkretno radite i što ste poduzeli kako bi se riješili problemi na Kaštijunu?

U ovom trenutku radimo na rješavanju problema koji postoje sa poljem A1, a tiču se njegovog pokrivanja. Nadalje, a to strahovito kasni, je pitanje postrojenja za obradu metalne frakcije iz otpada. Doista ne mogu shvatiti zašto te dvije stvari već nisu napravljene s obzirom da su sredstva osigurana. Zbog kašnjenja smo nedavno morali produživati kredit. Trebalo je biti gotovo, sve radnje su ubrzane.

Proučavamo mogućnosti u skladu s projektom i izdanim dozvolama oko pokrivanja polja B1 debljom folijom, kako bi se s jedne strane spriječilo procjeđivanje voda, a s druge strane osiguralo da van izlazi što manje mirisa.

Četvrto, pitanje problema goriva iz otpada, s obzirom na rješenje inspektorata, a koje je naložilo uklanjanje tog goriva iz otpada u roku od 60 dana, što naravno nije moguće, jer samo provođenje postupka javne nabave traje duže.

Proveli smo nabavu za tri grupe iz 2023., 2024. i 2025., pristigle su ponude koje se sada evaluiraju. Ako ponude budu ocijenjene prihvatljivima, pristupit će se odabiru te se nadam se da bi u relativno skoro vrijeme mogli početi sa uklanjanjem barem jedne ili dvije grupe goriva iz otpada. Rekao bih da se u šest mjeseci dosta napravilo i da će to rezultirati konkretnim rezultatima.

Nadzorni odbor u jednom dijelu svog mišljenja spominje i OLAF te nadležne europske institucije koje bi mogle se uključiti u cijelu priču oko Kaštijuna koji nije ispunio projektna očekivanja, a radi se i o europskom novcu. Kako vi gledate na to, ima li osnove da se uključe europska istražna tijela?

Ako Nadzorni odbor smatra da je potrebno uključiti tijela kaznenog progona, onda je na njima da podnesu kaznenu prijavu. Što se tiče ostalih stvari koje su navedene u mišljenju, pobrojao sam aktivnosti na kojima radimo i o kojima Nadzorni odbor zna.

Moram ponoviti: za mnoge mi stvari nije jasno zašto do sada nisu napravljene, a mi smo brojne stvari koje su godinama stagnirale pokrenuli u šest mjeseci.  

Istarski župan je obećao da će Kaštijun u ovom mandatu biti riješen. Ima li pomaka oko vlasničkog restrukturiranja?

Ne smrdi Kaštijun zbog upisa u knjigu udjelničara i promjene u njoj sigurno neće smanjiti smrad. Možemo govoriti o promjenama u vlasničkoj strukturi, ali one moraju biti praćene i dodatnim investicijama svih zainteresiranih sudionika. Kako na Kaštijunu, tako i na mjestu gdje smeće nastaje. Od odvajanja biootpada nadalje.

Ono što je meni puno bitnije, jest uspostavljanje kvalitetnog dijaloga sa komunalcima i gradonačelnicima, odnosno načelnikom Medulina, koji su predstavnici vlasnika komunalnih društava, kako bi osigurali da se neke stvari promijene.

Bez obzira što je nadležno ministarstvo utvrdilo da je bilo protuzakonito rješenje inspektorata o limitu od 390 tona, mi ćemo raditi na tome da se osigura da u ljetnim mjesecima dotok smeća na Kaštijunu bude sukcesivan. To znači da ne bude jedan dan kad će se iskrcati 500, 600 tona, već da se dovoz pravilno rasporedi i drago mi je da mogu reći da tu sa onima s kojima sam do sada razgovarao ima sluha. Komunalci već rade na pripremama, naša Herculanea je to već odradila i mi ćemo sa strane Kaštijuna, ako je potrebno, osigurati promjene u organizaciji kako bi osigurali da se ono na što je inspektorat ukazao, u praksi i provodi.

Od 1. siječnje kreću besplatni gradski vrtići, ali ne za svu pulsku djecu. S obzirom da da za 200-tinjak djece ta usluga neće biti besplatna čini se da niste u potpunosti ispunili predizborno obećanje.

Evo, ipak ima nešto konkretno… I Vi ste bili na predstavljanju mog programa za obrazovanje, uključujući i vrtiće i ono što smo obećali je glasilo:  „gradski vrtići će biti besplatni, a za privatne vrtiće ćemo povećati subvenciju“. S ponosom mogu reći da ono što će se dogoditi 1. siječnja je više od toga.

Besplatni će biti gradski vrtići i svi privatni vrtići koji su uključeni u sustavu objedinjenog upisa. A što se tiče onih privatnih vrtića koji nisu u tom sustavu, njima će se povećati subvencija, za 112 eura. Neki od njih će imati istu cijenu, drugi će imati manju, to je odluka osnivača. Mi ćemo do početka sljedeće pedagoške godine, dakle do 1. rujna, otvoriti preko 100 novih mjesta za vrtićku i jasličku djecu u gradskim vrtićima. Također, na temelju razgovora koje smo vodili, moguće je da se još neki od vrtića iz tzv. sporazuma 2, dakle onih koji sada nisu u objedinjenom upisu uključe u njega, što me čini iznimno sretnim, jer će nakon što uđu u taj sustav i oni biti besplatni za djecu koja ih pohađaju.

Zasad ništa od besplatnog produženog boravka u pulskim školama

Što je s najavom besplatnog produženog boravka u osnovnim školama, kreće li i ta mjera krenuti u paketu s besplatnim vrtićima?

Na žalost, to ne možemo napraviti već sada. Za besplatni produženi boravak trebat će izvesti građevinske radove u određenim školama, koji se tiču određenih dogradnji, popravaka kuhinja i blagovaonica. Država sprema jedan program na koji planiramo prijaviti nekoliko škola. To uključuje primjerice osnovne škole Stoja, Tone Peruško, Monte Zaro. 

Tamo gdje projekti koje imamo ne zadovoljavaju uvjete, morat ćemo naći druge izvore financiranja ili napraviti nove projekte, što će uzeti vremena. Ne bi bilo fer da u školama koje su pod istim osnivačem u nekima to uvedemo, a u drugima ne. U produženom boravku moramo osigurati uvjete da svako dijete može dobiti obrok, a za to su nam potrebni radovi.

To ste vjerojatno znali prije nego što ste u kampanji najavljivali besplatni produžen boravak?

Besplatan produženi boravak će se do kraja ovog mandata dogoditi. Ali ja u kampanji nisam mogao znati da postojeći projekt dogradnje kuhinje i blagovaonice za, primjerice, OŠ Stoja ne odgovara standardima i da ćemo za prijavu na javni poziv Ministarstva morati napraviti novi.

Dolazimo do još jedne teme koje ste isto tako stavljali u fokus, to je 1000 sati besplatnog parkiranja za Puležane.

Stavljate mi u usta nešto što u kampanji nisam rekao.

Možete li reći u kojoj je fazi taj projekt?

Prvo da razjasnimo, u kampanji sam govorio o 1.000 sati parkiranja uz malu naknadu, a to ću i ostvariti. Nedavno sam Vašem kolegi Angeleskom, na predstavljanju proračuna, objasnio kako će to izgledati, da će to biti oblik povlaštene parkirne karte, što ste i prenijeli svojim čitateljima.

Trenutno aktivno radimo na tehničkom opremanju Pula parkinga kako bi se program uveo, ali će postupci javne nabave ići nešto sporije od naših planova, jer smo upravo dobili prvu žalbu u postupku nabavke opreme. Kad nabavimo opremu, donijet ćemo odgovarajuće akte na vijeću kako bi se taj oblik povlaštene parking karte, što je 1000 sati uz minimalnu naknadu, mogao primjenjivati što prije. Nadam se da će to biti do početka sljedeće sezone, ali će rokovi ovisiti o postupcima javne nabave.

Istra24 nedavno je razotkrila interesnu mrežu unutar Pula parkinga, a tu mislim na dijeljenje povlaštenih parking karata „zaslužnim“ pojedincima. Očekujete li da će sve ostati samo na medijskim napisima ili bi netko trebao odgovarati?

Na medijskim napisima neće ostati jer smo mi sve povlaštene karte koje su izdane bez valjanog osnova ukinuli. Zadnjih nekoliko tjedana brojni ljudi nam se javljaju šokirani što više njihovih karata nema u sustavu. Neka se obrate onome tko im ih je izdao. Pravo na parkiranje bez naknade imaju oni koji su navedeni u odluci Gradskog vijeća. Sada ćemo u odluci uvesti, primjerice, Crveni križ za gerontodomaćice koje obavljaju vrlo važnu javnu funkciju ili neke udruge koje sudjeluju u mreži grada Pule. Sve će biti transparentno.

Popis onih koji imaju pravo na takav oblik besplatnog parkiranja biti će naveden u odluci Gradskog vijeća, a za svako pojedino vozilo, rješenje će donositi Gradonačelnik. Nakon toga će ga Pula parking evidentirati i biti će jasno i lako provjerljivo na temelju čega je netko dobio mjesto za parking. Kao što vidimo, nešto se radi.

Što se tiče bilo kojeg elementa kaznenog progona i vi i ja znamo da su za to nadležni policija i državno odvjetništvo.

Što s rolo garažom koja još uvijek stoji na mjestu i čeka demontažu?

Pripreme za prodaju su u tijeku.

Milijun eura bačeno u vjetar...

U kojoj je fazi prodaja i po kojoj cijeni planirate prodati rolo garažu?

Dok ne dovršimo postupak procjene same garaže i radova potrebnih za demontiranje ne mogu dati točnu brojku, a ne želim nagađati.

Hoće li gotovo milijun eura biti bačeno u vjetar ili će se prodajom uspjeti nadoknaditi trošak?

Dio će se namiriti, ali cijela investicija neće.

Koliki će u konačnici biti gubitak za Grad?  

To ćemo znati te kad se postupak prodaje dovrši do kraja.

Je li točno da je tvrtka Markoja najavila tužbu ukoliko dođe do uklanjanja rolo garaže?

Svatko može tužiti, ali mislim da za to nemaju razloga.

Debelo se kasni s revizijom Pula Parkinga, zašto to još nije gotovo?

Revizija je pri kraju, bit će gotova kroz koji dan.

U proračunu za iduću godinu kao ključni infrastrukturni projekti navedeni su mahom naslijeđeni projekti. Kupalište Stoja, proširenje zaobilaznice, rekonstrukcija školskih dvorana…Gdje je zapalo s gradnjom nove osnovne škole u Puli što ste ranije najavljivali? Da li planirate u ovom mandatu pokrenuti gradnju nove osnovne škole?

Što se tiče nove osnovne škole, ona će se graditi kada za njom bude potrebe. S obzirom na broj djece u Puli, mi trenutno teško možemo dobiti državnu suglasnost za novu školu. A što se tiče projekata koje ste spomenuli, zar bih trebao zaustaviti izgradnju zaobilaznice samo zato što je njeno projektiranje počelo za vrijeme Borisa Miletića, a građevinska dozvola ishođena za vrijeme Filipa Zoričića? Bilo bi suludo da se pravim da svijet počinje sa mnom. One projekte koje su započeti, ako su dobri, nastavit ćemo.

Dom za starije u Fažani?

Znači bilo je dobrih projekata?

Da i nikad nisam ni rekao da nije. Ali bilo je i projekata koji su bili van svake pameti. O jednom od njih smo razgovarali, a to je rolo garaža. Drugi projekt je bila garaža na Marsovom polju. Takvi štetni projekti su zaustavljeni.

U proračunu za sljedeću godinu predloženi su neki projekti koje sam zagovarao u kompaniji i vrlo jasno o njima govorio. Primjerice, rekonstrukcija 43. Istarske divizije, koja kreće sljedeće godine. Tu je i parkiralište u Vrtlarskoj ulici, na lokaciji iza Porečanke, o čemu sam također govorio u kampanji. Dakle u proračunu ima projekata koji su započeti i treba ih dovršiti, ali i niz novih. A činjenica je da se gradnja novih objekata u ovih šest mjeseci ozbiljno ubrzala.

Imate li potencijalnu lokaciju na kojoj bi se gradio novi dom za umirovljenike što se ranije najavljivali kao model partnerstva sa susjednim općinama i Županijom?

Trenutno provjeravamo lokacije koje su u gradskom vlasništvu, a prostorni planovi dozvoljavaju gradnju doma. Također, pričali smo i sa susjedima, prije svega Fažanom, koja ima dozvole i kada vidimo u kojem smjeru će općina Fažana ići s izgradnjom doma, možemo konkretnije razgovarati o eventualnom partnerstvu za tu lokaciju.

Znači, Grad Pula je potencijalni partner u projektu dugo najavljivanog doma za starije u Fažani?

Kada vidimo sve uvjete pod kojima bi se taj dom dogodio, onda možemo razgovarati o potencijalnom interesu. Zašto ne bili partneri u rješavanju nečega što je potrebno i Puli i Fažani i Vodnjanu?

Jedan od vaših prvih poteza bilo je izdavanje građevinske dozvole za hotel Valkane. S obzirom na najnovije okolnosti vezane uz odluku Visokog upravnog suda oko poništenja UPU Lungomare, ali i činjenicu da građanska dozvola ostaje važeća, a projekt ide dalje, jeste li možda upravo iz tog razloga požurili s izdavanjem građanske dozvole?

Nisam siguran da razumijem što me konkretno pitate.

Pa evo, vrlo je jednostavno pitanje.

Ipak bih molio da konkretizirate.

S obzirom da ste pravnik, pretpostavljam da ste znali da je proces aktualan na Visokom upravnom sudu?

Jesam.

Zašto niste pričekali odluku Visokog upravnog sudu?

Dakle, pred Visokim upravnim sudom vodio se postupak za ocjenu tri prostorno planska akta. Dvije izmjene urbanističkog plana uređenja i jednu izmjenu GUP-a. Da li mislite da sam trebao pričekati s izdavanjem svih akata, svih građevinskih dozvola na području GUP-a?

Zaista ne želim ja odgovarati na pitanja.

Mislite li doista da sam trebao pričekati s izdavanjem svih akata koji se temelja na ta tri prostorno planska dokumenta, koji su osporeni?

Hotel na Valkanama dobar projekt

Mislim da ste eventualno mogli pričekati s izdavanjem građevinske dozvole.

Tri su prostorna plana u pitanju, ne samo jedan. Ne možemo izdvojiti jedan od ta tri plana pa reći po tom planu nećemo postupati, a po drugom planu, čija se zakonitost također ocjenjuje, hoćemo. Jer pravna sigurnost traži od nas da postupamo po svim aktima jednako.

Inače, u svakom trenutku u državi se barem jedan opći pravni akt nalazi na ocjenjivanju ustavnosti i zakonitosti pred Ustavnim sudom ili na Visokom upravnom sudu (VUS). Ta tijela, ako smatraju da se po aktu koji se ocjenjuje ne treba postupati, imaju mogućnosti privremeno obustaviti njegovu primjenu, a VUS je u ovom slučaju u presudi izrijekom naveo da takvo što nije smatrao potrebnim.

Međutim, ono što je u ovoj situaciji bitno, a zanemaruje se, sve i da je predmetni akt, opći akt, dakle prostorni plan, stavljen van snage pa čak i u trenutku prije nego što je predan zahtjev za izdavanje građevinske dozvole, Zakonom o gradnji je između ostalog propisano da se glavni projekt, kada je izdana lokacijska dozvola, izrađuje u skladu sa lokacijskim uvjetom iz te lokacijske dozvole.

U ovom trenutku mene proziva jedna lista da bi trebalo napraviti reviziju građevinske dozvole. Ta lista se naziva po bivšem gradonačelniku. Međutim, onda bi trebali pročitati Zakon o gradnji i vidjeti da je lokacijska dozvola izdana 2022. godine.

U slučaju kada je lokacijska dozvola izdana, kada je lokacijska dozvola pravomoćna, kada se protiv te lokacijske dozvole vodio i upravni spor, a ostavljena je na snazi, građevinska dozvola se morala izdati u skladu s njom. Ali za to treba poznavati pravo.

Tako da je moj odgovor, ako sam razumio pitanje i ako ste me pitali da li sam trebao počiniti kazneno djelo i naložiti referentu da postupi protivno zakonu i ne radi na predmetu kojeg je uredno zaprimio, moj odgovor je ne.

Dobro, onda ste odgovorili na moje iduće pitanje. Lista Filipa Zoričića od vas traži reviziju kojim bi se izdana građanska dozvola stavila van snage do zaključenja svih sudskih istraženih postupaka. Predstavljam da nećete pokrenuti reviziju?

Neka pogledaju članak 68. stavak 2. Zakona o gradnji, olakšavam im život da ne moraju tražiti. Neka zatraže, Grad Pula će im dostaviti prijepis lokacijske dozvole iz 2022. godine i moj odgovor je ne, jer za to nema pravnog temelja.

Od samog početka podržavate gradnju hotela. Više puta se istaknuli da to nema nikakve veze zato što je na čelu tog projekta vaš stranački kolega Stevan Muidža.

Rekao sam više puta, ne da nema nikakve veze, nego bih volio da nije. Volio bih da je bilo tko drugi, a ne on, jer bi mi život bio lakši. Volio bih i da se ne radi o Šolakovoj firmi jer onda ne bih završio na naslovnici srpskih novina. Iako ajde, kada me stavljaju u kontekst da radim na rušenju Vučića, onda mi to nije pretjerano mrsko.

Ali ponovit ću još jednom. Bilo bi mi daleko draže da je na čelu tog projekta bilo tko drugi, a to sam i kolegi Muidži rekao, jer onda ne bih morao odgovarati na ova pitanja, već bi se mogli koncentrirati na to mislim li da je taj hotel dobar, mislim li da je procedura provedena po zakonu i mislim li da treba postupiti na ovaj ili onaj način. A ovako se nad svakom mojom radnjom nadvija sjena sumnje radi li se o pogodovanju. Vjerovali li ne, ja doista mislim da je taj hotel dobar za Pulu.

Zašto je taj projekt dobar za Pulu?

Zato što je to hotel koji će raditi cijelu godinu. Zato  jer će osigurati radna mjesta kroz cijelu godinu, ali isto tako i prihode i goste kroz cijelu godinu, a ne da nam se događa ovo danas, da u tri mjeseca imamo strahovito opterećenje na našu komunalnu infrastrukturu, a onda kada dođe zima, grad zjapi prazan. Dakle, nama treba cjelogodišnji turizam. Trebamo osigurati da ljudi u naš grad dolaze tijekom cijele godine. I, da ne ostane samo na tome, smatram da je hotel doista lijepo projektiran i da će se odlično uklopiti u okoliš.

POS je stao!

Koliko stanova do kraja mandata planirate staviti u funkciju priuštivog stanovanja? Što s POS-om, zadružnim stanovanjem i projektom koji ste najavljivali s gradom Budimpeštom?

Nažalost, Budimpešta je, kao nositelj projekta, od njega odustala i obavijestili su nas o tome prije par dana. Odustali su doslovno u zadnjoj fazi projekta kada više nismo bili u mogućnosti naći drugog partnera za prijavu. Šteta, ali eto, nekad te drugi zeznu i time sam jako razočaran.

Što se tiče zadružnog stanovanja, ono ide dalje. U ovom trenutku se radi o 30 stanova i ovisno o tome kako model prvog projekta bude funkcionirao, vidjet ćemo hoćemo li s modelom zadružnog stanovanja nastaviti.

POS je nažalost, u ovom trenutku stao. Znate da je prije zadnje sjednice gradskog Vijeća iz stranke Možemo! došao prigovor na postupak javne nabave. Mi smo o tom prigovoru obavijestili APN  koji je 14. studenoga obustavio postupak javne nabave.

U ovom trenutku teče rok za žalbu na tu njihovu odluku. Ukoliko žalbe ne bude, nakon što odluka o obustavi postane pravomoćna, morat ćemo ponovo razgovarati s APN-om o pokretanju novog postupka javne nabave. Zbog prigovora koji je došao od vijećnika iz Možemo!, POS neće krenuti s gradnjom najmanje još tri do četiri mjeseca. Sljedeći projekt POS-a teško možemo prijaviti prije nego što za ovaj zakopamo prvu lopatu.

Ali ono što je dobro, je da se u ovom trenutku otvara nekoliko državnih linija financiranja. Neke su u postupku savjetovanja, a neke su odluke koje se tiču stanova za priuštivi najam na razini države već donijete.

Proučit ćemo te odluke i zbog činjenice što imamo brojne nekretnine u svom vlasništvu, vidjet ćemo gdje možemo pronaći najpovoljnije kreditne ili druge linije financiranja kako bi pokrenuli projekte stanogradnje. Međutim, ono na što sigurno nećemo ići je na paušalno rješavanje sa zgradama od 5 ili 10 stanova.

Pri tome želim naglasiti da ako idemo u takav najam, onda to mora biti doista priuštivo. Po kriterijima na razini Europske unije, smatra se da je priuštivo 30% ispod tržišnog. Mi ćemo ići na 50% ispod tržišnog.

Planirate li reviziju gradskih nekretnina, od poslovnih prostora, gradskih stanova, zemljišta i to transparentno objaviti na stranicama Grada?

Želimo napraviti jedan kvalitetan GIS sustav za  Pulu koji bi obuhvaćao sve prostorne podatke i bio praktičniji za korištenje građanima, ali i drugima kojima je potreban u njihovom svakodnevnom radu. Ovo o čemu govorite je dio toga. Evo recimo mogu reći jednu stvar koju smo dogovorili, a to je da ćemo periodički raditi snimanja Pule iz zraka u visokoj rezoluciji kako bi to se to koristilo kao podloga za GIS sustav i kako bi imali ažurne podatke koji onda svima mogu koristiti.

Paralelno s tim snimanjem, radimo na ažuriranju podataka i objedinjavanju onih koji nam dolaze od naših komunalnih poduzeća. Radimo i na uspostavljanju kontakata s digitalnim platformama za navigaciju kako bi osigurali da se podaci koji su relevantni za promet, kao što je zatvaranje ulica zbog radova, na tim platformama ažuriraju i prikazuju u realnom vremenu.

Rojc bez Ustanove

Hoćete li pokrenuti reviziju korištenja prostora u DC Rojc? Treba li osnovati ustanovu koja bi upravljala Rojcem s obzirom da se pokazalo da Grad nema prevelike želje baviti se ni prostorom ni korisnicima?

Idemo redom, Grad trenutno ulaže 5 milijuna eura u obnovu Rojca, to baš ne ide s tezom da se Rojcom ne želimo baviti. Nadalje, nova ustanova nam ne treba. Doista. To je prvo i osnovno. Drugo, nedavno smo imali situaciju gdje smo zbog obnove itekako mogli utvrditi da postoje određeni prostori koji se ne koriste. Nemojte misliti da nismo popisali i da ne znamo koji su.

Uskoro ćemo formirati povjerenstvo kojem će zadaća biti briga ne samo o prostorima u Rojcu, nego o svim prostorima u gradu koje se daju u uporabu. Zadaća povjerenstva će, među ostalim, biti i sređivanje stvari u Rojcu. Znam da ima  udruga u Rojcu koje izuzetno odgovorno i marljivo rade svoj posao i kojima činjenica da odnosi sa Gradom nisu riješeni na adekvatan način stvara problem.

Primjerice kada se žele prijaviti na neke europske projekte gdje moraju dokazati da su uvjeti sređeni, da je sve čisto i da oni imaju određena prava. S druge strane postoje određeni prostori koje treba razriješiti. Što se tiče onih koji su tamo apsolutno legalni i rade svoj posao, riješit ćemo njihov status da ono što je u papirima napokon bude sređeno i kako treba. To je postupak koji će trajati određeno vrijeme, ali je isto tako postupak kojeg je Grad obvezan napraviti.

O povratku IDS-a na vlast

Zašto ne osnivanje ustanove?

Zato što nam ne treba dodatna ustanova sa svim troškovima koje stvaranje jedne takve posebne pravne osobe sa sobom nosi.

Vratili ste na vlast IDS, kako se osjećate zbog toga?

Ne gledam to na način koga sam vratio ili doveo već kroz ideje kolegica i kolega s kojima radim. Prije ste spominjali stanogradnju. O tome sam jako puno razgovarao s kolegicom Lorenom Boljunčić.

Spominjali smo stvari koje je potrebno napraviti kako Pula ne bi bila svedena samo na tri mjeseca turizma. O tome puno razgovaram sa kolegom Goranom Mihovilovićem, kao i o povećanju izdvajanja za sport.

Gledao sam popis onoga što je IDS godinama tražio kada su se donosili proračuni i za vrijeme mandata gospodina Zoričića. Velik broj stvari koje je IDS ranije tražio, kao što je primjerice obnova javne rasvjete u Puli, mi počinjemo raditi iduće godine. A i projekt uređenja Rive, koji je bio važan u njihovoj kampanji, je nešto s čim krećemo.

I vratit ću se na ono što ste spomenuli na početku razgovora. Recikliranje projekata.

Vidite, ja sam na početku svog mandata na dnu jedne ladice zatekao projekt obnove javne rasvjete napravljen za mandata svog prethodnika. Projekt je težak oko 4 milijuna eura, a može se kreditirati na način da to kreditno zaduženje država ne ubraja u limit i može se kreditirati na način da ušteda koja se ostvaruje, jer stavljaš rasvjetna tijela koja troše daleko manje, u cijelosti pokriva trošak rate kredita. Znači, nula financijskog opterećenja za Grad.

Moj prethodnik taj projekt nije realizirao. Ja mu se zahvaljujem što ga je napravio. Možete vi reći koliko god puta hoćete da Peđa provodi Filipov projekt. Da, jer je dobar. Ali isto je tako činjenica da je stajao u ladici i da ga je trebalo izvaditi i dignuti na vrh. Trebalo ga je pokrenuti, a ja to radim.

Koja bi bila neka vaša dugoročna vizija Pule s obzirom da dio građana tu viziju ne vidi.

Pula je grad koji je tu za svoje građane. Grad koji će raditi na podizanju kvalitete života. Grad koji će osigurati da građani dobivaju usluge na koje imaju pravo, a ne da stvari moraju rješavati preko veze. Grad koji će se brinuti o obrazovanju svoje djece. Grad koji troškove obrazovanja neće svaljivati na roditelje i prije svega grad u kojem će biti ugodno živjeti i poslovati.


Nastavite čitati

Istra
 

Grbinovih šest mjeseci. Top ili flop?

Poduzeti su ozbiljni koraci, i s pulskim vlastima, ali i s resornim ministarstvom graditeljstva: projekt stambene zadruge Pragrande, prve u Hrvatskoj i regiji, planira na gradskoj parceli u Mutilskoj ulici, svega 500-tinjak metara od užeg središta Pule, izgraditi prvih 30 do 35 stanova, do kojih bi zadrugari-budući stanari došli po bitno povoljnijoj cijeni od one tržišne. Kako i po kojem financijskom modelu, čitajte sutra. Gorivo jest priuštivo stanovanje, ali je srž zajedništvo i solidarnost

Pula
 

U četvrtak predstavljanje kalendara "Jurina i Franina" za 2026. godinu

Ovogodišnje izdanje donosi šezdesetak priloga poznatih novinara, publicista, književnika i kulturnih djelatnika, dugogodišnjih suradnika, ali i novih autora. Teme se odnose na događaje, pojavnosti, ljude i predmete vezane za i oko Istre. Njeguje zavičajnost i istarsku čakavštinu, ne bavi se politikom u užem smislu i poštuje  različitosti u pogledu temeljnih ljudskih sloboda

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.