Ovog ljeta Istra24 je u nekoliko navrata pisala o neredu koji vlada na popularnom odredištu mnogobrojnih turista Galebovim/Golubovim stijenama, o mnoštvu plovila koja onuda dnevno dolaze i prolaze, stotinama kupača koji manevriraju između njih, o stradalima padom sa stijena, a pred sam kraj ovogodišnje turističke sezone 11. rujna, u opasnost od havarije našao se brod za prijevoz turista Srebreno, zapetljavši brodski pogon o ilegalno postavljen vez s bovom u neposrednoj blizini Golubove špilje.
Posada je odmah uputila poziv za pomoć, jer je prijetila opasnost da se brod nošen valovima razbije o stijene. Pozivu su se odmah odazvali ribari Nikola Simić i Mario Mrđenović, ispričao nam je par dana nakon akcije spašavanja Simić.
Tada su, naime, ocijenili da situacija nije toliko kritična, te da imaju vremena odvući brod dalje od obale i presjeći užad i bovu koji su se zapetljali oko propelera i osovine broda.
I Istra24 je svjedočila događaju koji nije izgledao nimalo bezazleno. Jaki valovi, brod pun turista koji na sigurnoj udaljenosti od stijena drži ribarski gliser kojim upravlja Mrđenović, te ronilac Simić koji je 45 minuta zaranjao na dah kako bi oslobodio pogon broda od užadi i bove s divljeg veza.
Nikola Simić
Na naš upit Lučkoj kapetaniji Pula o divljim vezovima koji se tamo nalaze, i je li to razlog za situaciju koja se je dogodila brodu Srebreno, iz Kapetanije su nam kratko odgovorili da su za ilegalno postavljene vezove i užadi nadležne službe Grada Pule.
"Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u nadležnosti Lučke kapetanije Pula već je komuniciralo s Gradom Pula upravo u cilju uklanjanja svih objekata (vezova, užadi i bova na površini), iz mora i unutar predmetnog perimetra te su sve dodatne informacije u tome smislu, u nadležnosti Grada Pule", poručili su.
Na naše drugo pitanje, jesu li putnici na brodu bili ugroženi pošto je more bilo valovito i prijetila je opasnost da brod završi na stijenama, iz Lučke kapetanije Pula kazali su da putnici na putničkome brodu nisu bili ugroženi.
"Dojava o havariji u MRCC Rijeka zaprimljena je 11. rujna u 18.30 sati, o čemu je odmah obaviještena Lučka kapetanija Pula, čiji službenici su isplovili prema dojavljenoj poziciji. Naime, pulska Kapetanija je odmah po zaprimljenoj dojavi na poziciju uputila spasilačku brodicu iz sastava LK Pula te angažirala jedan putnički brod, koji je u neposrednoj blizini havariranoga putničkog broda boravio u stanju pripravnosti, u slučaju potrebe za evakuacijom putnika, za čime u konačnici srećom nije bilo potrebe, budući da je havarirani brod vlastitim pogonom sa svim putnicima doplovio do sigurnog veza, u pulskoj gradskoj luci, uz pratnju spasilačke brodice LK Pula", kazali su nadležni iz Lučke kapetanije Pula.
Zanimljivo je da u odgovoru Lučke kapetanije Pula nije spomenuta akcija spašavanja koju su poduzela dva ribara, jedan držeći brod vezan za njihov, vukući ga od obale, a drugi koji je 45 minuta zaranjao kako bi s noževima presjekao uže i bovu koji su se zapetljali oko pogona broda.
Brod je bio pun turista
Iz Grada Pule, koji je nadležan za područje Galebovih/Golubovih stijena, poručuju da Grad za uklanjanje divljih vezova mora dobiti naredbu od Lučke kapetanije, što do sada nije učinjeno.
"Nakon što Grad Pula zaprimi takvu naredbu od Lučke kapetanije, provest će se postupak u skladu sa Zakonom te postupati sukladno ovlastima iz naše nadležnosti", odgovorili su iz komunalne palače.
Na odgovor iz Lučke kapetanije Pula, da je Grad Pula nadležan za područje Galebovih/Golubovih stijena, te da su s nadležnima iz Grada komunicirali o uklanjanju divljih vezova, iz gradske palače, vraćaju 'lopticu' natrag Lučkoj kapetaniji Pula, te nam na upit o uklanjanju divljih vezova odgovaraju da oni tek nakon što zaprime naredbu od Kapetanije, kreću u provedbu postupka i to u skladu sa Zakonom.
Ostaje nada da će se nadležne službe Grada i Kapetanije usuglasiti prije iduće turističke sezone, te da će se divlji vezovi koji očito predstavljaju opasnost za ljude i imovinu ukloniti prije negoli dođe do nesreće koje će rezultirati sa stradanjima i štetom.