Besplatno parkiranje povodom Dana Grada Pule i Dana vatrogastva – Sv. Florijana
Javnoj vatrogasnoj postrojbi Pula omogućeno je korištenje dijela javne površine na parkiralištu Karolina u svrhu održavanja vatrogasne manifestacije
Čak 45 posto ispitanih stanara i stanarki starogradske jezgre razmišlja o odseljavanju, a kao razloge nezadovoljstva navode otežano korištenje privatnog automobila, preopterećenost prostora jezgre tijekom ljetne turističke sezone, neuređenost i zapuštenost prostora
Čak 45 posto ispitanih stanara i stanarki starogradske jezgre razmišlja o odseljavanju, a kao razloge nezadovoljstva navode otežano korištenje privatnog automobila, preopterećenost prostora jezgre tijekom ljetne turističke sezone, neuređenost i zapuštenost prostora
Napraviti jedinstvenu pješačku podlogu (ukloniti asfalt iz Prvomajske), „očistiti“ fasade – skinuti reklame koje odavno nemaju svrhu (kad obrti prestanu djelovati i isele iz prostora reklame uredno ostaju na fasadi), maknuti satelitske antene i razvodne kablove, osigurati javni WC (donji dijelovi fasada su u potpunosti 'izurinirani'), osigurati jedinstvene suncobrane, odrediti točnu namjenu poslovnog prostora, izbaciti „đinđe“ i plastiku iz povijesne jezgre, definirati sadržaj prostora, spriječiti daljnju apartmanizaciju, spriječiti prodaju isključivo plastičnih proizvoda, a problem su i kante za smeće od ugostitelja koji se može riješiti adekvatnim podzemnim spremnicima…dugačak je popis primjedbi i prijedloga sudionika jedne od tri fokus grupe koje su bile dio participativnog procesa kao podloge za izradu nacrta prijedloga Plana upravljanja povijesnom jezgrom Pule, koji je na javnom savjetovanju do 6. prosinca.
U tri fokus grupe, navedeno je u dokumentu, sudjelovali su predstavnici javnog, privatnog i civilnog sektora te predstavnici građana, a zaključak prve od njih glasi: „Dok postoje dvostruka mjerila ništa se neće promijeniti!“
Plan upravljanja povijesnom jezgrom izradila je splitska tvrtka Urbanex.
U kolovozu ove godine provodio se i anketni upitnik kojim su se ispitivala i prikupljala mišljenja te stavovi građana o kvaliteti boravka i stanovanja na području povijesne jezgre. Provodilo se putem online aplikacije, a uključivalo je dvije ciljane populacije: stanovnike koji žive u povijesnoj jezgri Pule te ostale građane. Ukupno je anketirano 772 ispitanika. Upitnik je sadržavao 25 pitanja zatvorenog i otvorenog tipa, navedeno je u dokumentu, od čega je 12 pitanja bilo usmjereno isključivo na stanare povijesne jezgre.
Prema podatku iz nacrta, 60 posto ispitanih svakodnevno ili nekoliko puta tjedno posjećuje centar grada.
Na pitanje što bi ih potaknulo da češće posjećuju povijesnu jezgru, ukoliko to već ne čine, odnosno koje od ponuđenih opcija smatraju važnima za porast kvalitete boravka u jezgri, ispitanici/e su najčešće navodili jeftiniji parking i/ili više parkirnih mjesta, privlačnije uređenje javnih zelenih površina i uvođenje „zelenih“ elemenata urbane opreme, proširenje i poboljšanje trgovačke ponude s povoljnim omjerom kvalitete i cijene, kvalitetniju kulturnu ponudu te veći broj besplatnih aktivnosti i događanja za građane.
Čak 45 posto ispitanih stanara starogradske jezgre razmišlja o odseljavanju, a kao razloge nezadovoljstva navode otežano korištenje privatnog automobila, preopterećenost prostora jezgre tijekom ljetne turističke sezone, neuređenost i zapuštenost prostora, loše stanje stambene građevine i otežanu provedbu obnove, uključujući prevelike troškove rekonstrukcije, nepostojanje konsenzusa među vlasnicima, kao i nedostatak svakodnevno potrebnih gospodarskih sadržaja.
Što se tiče sadržaja, aktivnosti i usluga koji im nedostaju, ispitani stanari, citiramo iz dokumenta, ističu potrebu za povoljnijimparkiranjem i većim brojem parkirnih mjesta, uređenje i ozelenjavanje javnih površina, kao i stvaranje više javnih prostora za susrete i druženje, opremljenih klupama, stolovima, spravama za igru i slično. U jednakom postotku smatraju važnim proširenje te poboljšanje trgovačke ponude u jezgri, s naglaskom na dostupnost kvalitetnih i povoljnih prehrambenih namirnica i drugih svakodnevnih potrepština.
Na skali od jedan do 10, ispitanici trenutnu kvaliteta života u jezgri ocjenjuju ocjenom 4.41.
U otvorenom pitanju u kojem su ispitanici potaknuti da podijele osobnu viziju razvoja povijesne jezgre kao „mjesta u kojem stanovnici Pule uživaju u životu, radu i druženju, a turisti ga rado posjećuju te svojom posjetom doprinose gradu“ među brojnim odgovorima stanovnika ističu se želje za uređenosti uličnih fasada i gradskih pješačkih površina kako bi jezgra poprimila reprezentativniji karakter te se istaknule vrijednosti kulturne baštine.
Velik broj ispitanika podržava ograničavanja automobilskog prometa te stvaranje isključivo pješačkih zona na prostoru povijesne jezgre, uz uvođenje Park&Ride sustava i pojačan vozni red javnog prijevoza. U vizijama ispitanika često se spominje visoka razina ozelenjenosti javnih površina kao i porast broja zelenih i krošnjama natkrivenih površina, te „otvaranje“ jezgre prema moru uređenjem Rive, njenim pretvaranjem u šetnicu i povezivanjem sa ostalim glavnim pješačkim pravcima (uz ograničavanje prometa). Po pitanju gospodarskih i trgovačkih sadržaja u jezgri, ispitanici najviše ističu povećanje kvalitete i raznolikosti gospodarskih djelatnosti, a naglašena je želja za autentičnim i mješovitim spektrom djelatnosti.
Plan predviđa nekoliko ciljeva: povećanje kvalitete stanovanja i ostvarivanje potreba lokalne zajednice, afirmacija baštine i održivo upravljanje, održiv pristup prostornim i okolišnim vrijednostima, uravnoteženost sadržaja i gospodarska revitalizacija te jačanje kapaciteta zajednice i širenje svijesti o vrijednostima baštine.
Dio dokumenta bilo je i mapiranje neiskorištenih poslovnih prostora i zgrada. Međutim, u trenutku 'kartiranja' turistička sezona je već, navodi se u dokumentu, bila započela, „zbog čega je velik dio sezonski zatvorenih objekata bio aktiviran te nije bilo moguće utvrditi točan broj i lokaciju objekata koji rade isključivo sezonski“.
Prema ovogodišnjim podacima Grada Pule 22 poslovna prostora u vlasništvu Grada bila su nekorištena, a 246 se aktivno koriste, što znači da je 8,2 posto gradski poslovnih prostora neiskorišteno. Za ilustraciju jednog takvog praznog gradskog prostora iskorištena je fotografija ni manje ni više nego onog u Ulici Sergijevaca broj 55, za kojeg je, kako je otkrila Istra24, licitirao Jozef Biteri, brat Kristijana Biterija, sada već bivšeg gradskog vijećnika s nezavisne liste Filipa Zoričića, a koji je nadmetanjem dignuo cijenu na 18 puta veću od početne samo da bi od prostora na koncu – odustao.
Javnoj vatrogasnoj postrojbi Pula omogućeno je korištenje dijela javne površine na parkiralištu Karolina u svrhu održavanja vatrogasne manifestacije
Ustanova trenutačno pruža usluge na nekoliko lokacija koje su fizički udaljene jedna od druge te će se novom, suvremeno opremljenom zgradom pod jednim krovom pružiti bolja i efikasnija skrb za sve korisnike
Možda ćete i vi morati sami graditi neki novi sustav pa je bitno da zajedno djelujete – da umjetnost ne bude natjecanje već zajedništvo i podrška, kazao je Jurcan i zahvalio se i roditeljima školaraca i zaključio da Pula ima još jednu generaciju dobrih i kreativnih umjetnika i učenika.
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.