Preksinoć, u subotu u 21 sat, aerodromski taksist (velika crna limuzina) u apartman na Gregovici - svega 6 kilometara od pulske Zračne luke, dovezao je turistkinju i, pozivajući na taksimetar, 'oderao' za čak 60 eura!
Naravno, bez računa.
Pulski domaćini koji su primili turistkinju kontaktirali su taxi službu na aerodromu.
- Naravno, groze se kako je bezobrazno skup i nemoralan, ali nitko ne zna, niti mu na pamet pada tko bi to od kolega mogao biti, iako na aerodromu ima oko 15 taksista, kaže nam vlasnik apartmana, koji je htio ostati anoniman. On s dobrim motivom zaključuje: "iz principa i za urtu lopovluku, pokušat ćemo izganjati pravdu".
Zasad, mi ga prenosimo, na znanje javnosti, prije svega taksista s aerodroma, ali i vodstva pulskog aerodroma, koje je moralo uvjetovati cijene s taksistima s kojima ima ugovor.
Ovakvo bahato brukanje Pule i Istre nažalost nije novost, jer je u prošlosti bilo i većih pljački, pa je tako jedan taksist vožnju od aerodroma do hotela Splendid naplatio 900 kuna.
U ovom posljednjem slučaju, "svega" 450 kuna za 6 kilometara.
Aerodromskih taksista je 20-ak i plaćaju Zračnoj luci godišnju vozarinu od 2000 eura.
Direktoricu aerodroma Ninu Vojnić Žagar pojedini taksisti prozivaju da je ona umnogome odgovorna jer nije uvjetovala aerodromske taksiste cijenom.
Inače, u gradu je startna cijena 3 eura, a cijena po kilometru varira između 2 i 2 i pol eura
Ostali njihovi kolege rade u gradu i ne mogu im se miješati u posao. Pulski (ne aerodromski) taksisti bune se što direktorica aerodroma (držeći to nonsensom u cijelom svijetu) naplaćuje četiri eura ako dovezu putnika do aerodromske zgrade.
Sve ovo je i posljedica čina liberalizacije Butkovićevog Ministarstva mora prometa i veze, provedene prije par godine, nakon koje svaki taksist može odrediti, sam za sebe, startnu cijenu i cijenu po kilometru, uz obvezu izdavanja računa. Koje je u subotu nesretnoj turistkinji izostalo.
Primjerice, 45-minutna vožnja Fiumicino (aerodrom Rim) - centar Rima, koštat će vas 48 eura. U velikom Rimu, i to za skoro 30 kilometara.
Upućena osoba, želeći ukazati na veću odgovornost taksista, a ne aerodroma, kaže: "Problem u Valturi su divlje vožnje legalnih taksista. Za ovakve slučajeve nema potvrde u računu, aerodrom ne može raskinuti uslugu jer nema konkurentske firme, a porezna nikada ne radi inspekcije u taksijima".