Život

DUO KOJI SPAJA PSIHOLOGIJU I BIZNIS

MJESTO GDJE SE USPJEH KROJI PO MJERI Vanja i Tihana iz vodnjanske tvrtke Sinapsa imaju zadatak klijentima osigurati - sreću na poslu

Naša je pomoć najsličnija onoj koju trebamo od zubara kada nas boli zub - u Sinapsi trajno rješavamo problem koji dugo i jako muči klijenta * Poslodavac ponekad nije ni svjestan da je lošoj poslovnoj odluci prethodila loša komunikacija. Vrlo je prosto – uspjeh na tržištu ovisi o tome koliko kvalitetno ljudi u tvrtki komuniciraju i koliko se dobro osjećaju. To više nije tek floskula. Upravo zbog toga je pomoć psihologa važna


 
5 min
Maja Jokanović ⒸFOTO: Manuel Angelini

Naša je pomoć najsličnija onoj koju trebamo od zubara kada nas boli zub - u Sinapsi trajno rješavamo problem koji dugo i jako muči klijenta * Poslodavac ponekad nije ni svjestan da je lošoj poslovnoj odluci prethodila loša komunikacija. Vrlo je prosto – uspjeh na tržištu ovisi o tome koliko kvalitetno ljudi u tvrtki komuniciraju i koliko se dobro osjećaju. To više nije tek floskula. Upravo zbog toga je pomoć psihologa važna

U vodnjanskoj Sinapsi poslovni se uspjeh kroji po mjeri. Iako ova firma ne spada u svijet užurbanog biznisa, njezine voditeljice, psihologinje Vanja Prvulović i Tihana Fontana, u svojoj maloj "krojačnici" uspjeha izrađuju sheme koje poslovne ljude vode do ostvarenja ciljeva.

Odluka da osnivanjem Sinapse svoje znanje primijeni u poslovnom svijetu, za Vanju je bila logična. Većinu budnog stanja provodimo na poslu i karijera je mnogima važan segment života, kaže ona, stoga je psihologiju važno primjenjivati u tom području. Ujedno, 2014. godine, kada je tvrtka osnovana, u Istri nije bilo ovakve djelatnosti pa je Sinapsu čekalo puno posla.

Vanja i Tihana

Vrsta usluga koju ova tvrtka nudi s godinama se prilagođavala, u skladu s razvojem vještina i znanja, ali i promjenama na tržištu. Danas ovaj vješti tim nudi individualizirani pristup koji jednom dijelu klijenata pomaže unaprijed pripremljenim „soft-skill“ treninzima, poput boljeg upravljanja vremenom ili stresom, dok za druge izrađuje programe po mjeri.

Magični dodir psihologije

Odabir ispravnog programa upravo je ono što proizlazi iz magičnog dodira psihologije. Klijenti, naime, ponekad zatraže jednu vrstu pomoći, a zapravo im je potrebna drugačija. Vanja i Tihana, srećom, takve situacije vrlo uspješno rješavaju.

- Radeći sa zaposlenicima pojedine tvrtke ili organizacije, procijenimo njihove stvarne potrebe i sugeriramo poslodavcu adekvatan trening ili drugu vrstu usluge. Ponekad je to kvalitetnija vrsta pomoći od one koju je sam poslodavac zamislio jer svatko može biti "slijep" na sebe i svoje potrebe, kaže nam Vanja.

Vanja Prvulović

Najzdraviji pristup je onaj koji obuhvaća otvoreni dijalog između zaposlenika, uprave, vlasnika i Sinapse kao vanjskog suradnika, kažu nam. Koliko će vremena biti potrebno da se odredi odgovarajući program, ovisi o situaciji.

- Ponekad je potrebno sat vremena razgovora, a ponekad više ciklusa dnevnih radionica. Ujedno, povremeno se susrećemo s kolektivima koji sebe „ne poznaju“ dovoljno, što zahtijeva više vremena za rad. Najzahtjevnija su testiranja potencijala ili psihologijski testovi, kakvi se vrše kod zapošljavanja i napredovanja u unutar tvrtke. Ovo su kompleksni procesi koji zahtijevaju puno vremena, ali s dobrim razlogom – naš zadatak nije samo pomoći tvrtki da osoba koju zaposli bude najbolja za to mjesto, već i da to mjesto bude najbolje za konkretnu osobu, objašnjava Tihana.

Želimo klijente upoznati sa sobom samima

Posao koji obavljaju ne završava se nakon suradnje, kažu u Sinapsi.  Cilj je postignut tek ukoliko se osigura dugotrajni efekt, a to je moguće ako klijent sebe upozna dovoljno da spriječi nastanak budućih problema i nastavi učinkovito ostvarivati svoje potencijale.

Očekivano, najčešća tema s kojom se susreću su međuljudski odnosi.

-  Izostanak razgovora, konflikti i njihovo neučinkovito rješavanje, nekvalitetna interna shema komunikacije…sve su to česti razlozi slabije produktivnosti i loše atmosfere u kolektivu. Poslodavac ponekad nije ni svjestan da je lošoj poslovnoj odluci prethodila loša komunikacija. Vrlo je prosto – uspjeh na tržištu ovisi o tome koliko kvalitetno ljudi u tvrtki komuniciraju i koliko se dobro osjećaju. To više nije tek floskula. Upravo zbog toga je pomoć psihologa važna, objašnjava Tihana.

Tihana Fontana

Zanimljivo je da Sinapsa često pomaže tvrtkama koje imaju vrlo razvijene odjele ljudskih potencijala.

- Mi kao promatrači vidimo i ono što se unutar tvrtke ne vidi. Psiholozi zaposleni u odjelima ljudskih potencijala već su preopterećeni obavezama i aktivnostima koje provode, pored toga što su dio kolektiva i mogu i sami biti zaslijepljeni unutarnjim procesima. Nije rijetkost da upravo oni zatraže našu pomoć. Uostalom, sa svojim iskustvom i perspektivom mi možemo nadopuniti njihova znanja i vještine. Kada naš klijent ne uspije sam prepoznati problem, mi postajemo neka vrsta dvostrukog agenta koji tijekom soft-skill radionice vrši dijagnostiku. Na osnovu svega što vidimo, nalazimo adekvatnu vrstu pomoći i nudimo je klijentu, kaže Vanja. Tihana dodaje kako je njihova pomoć najsličnija onoj koju trebamo od zubara kada nas boli zub - u Sinapsi se trajno rješava problem koji dugo i jako muči klijenta.

Sreća na poslu

Iako je Sinapsa tvrtka koja nudi pomoć u organizacijskom i osobnom razvoju te razvoju kompetencija, ono što ova mala laboratorija uspjeha uistinu nudi, kažu voditeljice, jest postizanje sreće na poslu. A, do ovoga se, nažalost, često stiže težim putem. 

- Vrlo često smo kurativni, a to znači da je voda stigla do grla i da je potrebno daleko više vremena da bi se stvari normalizirale. Sprječavanje novih problema u tim situacijama na red dolazi tek nakon sanacije već nastale štete, kaže Vanja, dok Tihana dodaje kako, od razdoblja pandemije, zaposlenici sve više prepoznaju vlastite vrijednosti i prioritete te potrebu za ravnotežom između privatnog i poslovnog, pa i poslodavci sada češće traže pomoć u očuvanju mentalnog zdravlja zaposlenika. Kao psiholozima, ovo im je izuzetno drago.

- Napretka nema bez poslovnog razvoja, a potonjeg nema bez osobnog razvoja – to je taj lijepi začarani krug kojim se bavimo.

Ali, ako se stresne situacije već ne uspiju spriječiti, Vanja i Tihana imaju i lijek za probleme.

- Stres je prirodni odgovor organizma i mi bez njega ne možemo. Pitanje je samo koliko dugo smo mu izloženi i na koji način na njega odgovaramo. Probleme rješavamo tako što poslodavcu pomažemo da sam prepozna negativni mehanizam unutar tvrtke i kaže - aha, imamo klimu i kulturu drugačiju od one koju želimo i grešku u komunikaciji, ali radit ćemo na tome, objašnjava Vanja.

Tim Sinapse

Ipak, ovakvi problemi nisu rezervirani samo za biznis – u njima se lako nađu i neprofitne organizacije. Čak, štoviše, objašnjavaju nam, pojam "burnouta", odnosno pregorijevanja uslijed opterećenja obveza, potječe upravo iz pomagačkih skupina. Nažalost, kažu u Sinapsi, takvim skupinama je često vanjska pomoć financijski nedostupna, iako prijeko potrebna i nadaju se da će uskoro neprofitne udruge i odgojno-obrazovne ustanove početi koristiti pomoć ovakve vrste.

Nema nikakve sumnje da je Sinapsa i sama sigurna na putu poslovnog uspjeha. A, što je najvažnije, dvojac ove tvrtke siguran je da je odabrao pravu profesiju. Nadaju se, kažu, da će pomoć poput ove koju pružaju u poslovnom svijetu uskoro postati dostupna svima kojima je potrebna.

Uz individualizirani pristup, Sinapsa tvrtkama i organizacijama nudi i NLP program  (neuro-lingvističko programiranje) te Poslovnu akademiju, namijenjenu voditeljima timova i odjela. U sklopu ovih programa razvijaju se komunikacijske, prezentacijske i vještine vođenja tima, te vještine upravljanja vremenom, emocijama, stresom, promjenama i konfliktima.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.