Život

AKO MOŽE ZAGREB...

Pariz će graditi prvi gradsku žičaru vrijednu 132 milijuna eura

Iznesen je prijedlog planova izgradnje nove žičare dugačke 4,5 kilometra, koja bi trebala povezati predgrađa na jugoistoku grada s pariškim metro sustavom, a izgradnja se očekuje već ove godine


 
1 min
HINA
Foto: Hina

Iznesen je prijedlog planova izgradnje nove žičare dugačke 4,5 kilometra, koja bi trebala povezati predgrađa na jugoistoku grada s pariškim metro sustavom, a izgradnja se očekuje već ove godine

Pariz je već dom nekim od najpopularnijih svjetskih atrakcija, a francuska prijestolnica uskoro bi mogla dobiti i svoju prvu gradsku žičaru.

Iznesen je prijedlog planova izgradnje nove žičare dugačke 4,5 kilometra, koja bi trebala povezati predgrađa na jugoistoku grada s pariškim metro sustavom, a izgradnja se očekuje već ove godine.

Završetak radova predviđen je za 2025. godinu.

Ovo je je jedna od planiranih pet sustava žičara u pariškome predgrađu. Gradske vlasti nadaju se da će novim načinom prijevoza građane potaknuti da automobile zamijene vožnjom novom žičarom.

U sklopu projekta radnog naziva "Cable 1 Projet" povezat će se pariško predgrađe Villeneuve-Saint-Georges s postajom Pointe du Lac u pariškom predgrađu Creteilu u regiji Île-de-France. Vožnja bi trebala trajati samo 17 minuta,  što je upola manje vremena koje je sada potrebno za isto putovanje autobusom. što je više nego dvostruko kraće od vožnje autobusom.

Upravo objavljeni nacrti arhitektonskog studija Atelie Schall pružaju uvid u dugo očekivani projekt, koji je nedavno dobio i odobrenje za studiju izvodljivosti.

Projekt "Cable 1" stajat će 132 milijuna eura, a svakodnevno bi trebao prevesti oko 11.000 putnika. Vrijeme čekanja gondole iznosit će tek 30 sekundi u vrijeme najveće gužve. Svaka gondola moći će primiti do 10 putnika.

Francuski gradovi Brest i Grenoble već imaju slične sustave žičara, no "Cable 1" trebao bi biti prvi takav projekt u Parizu, čim bude i službeno odobren.

Prijedlog o projektu "Cable 1" prvi je put iznesen 2008. Smatra se neophodnim zbog brdovita terena Creteila koji ima brzu željeznicu i autoput, a žičara bi bila alternativa za manje praktična 'kopnena' prijevozna sredstva.

U svrhu izgradnje sustava u predgrađu će se postaviti 33 bijela pilona, ​​osmišljena tako da se "skladno uklope" u krajolik.


Nastavite čitati

Svijet
 

Kišovit Oktoberfest završio s manje posjetitelja nego što je bilo očekivano

Zbog pandemije koronavirusa tradicionalno minhensko događanje nije se održalo 2020. i 2021. No, nada da će se posjećenost vratiti na razinu iz 2019. nije se ostvarila. Dužnosnici su rekli da je događaj tijekom dva tjedna posjetilo 5,7 milijuna ljudi, što je više od pola milijuna manje nego 2019., kada je ta brojka iznosila 6,3 milijuna. Loše vrijeme je vjerojatno bilo jedan od čimbenika koji su doprinijeli takvom rezultatu

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.