Brodogradilište Uljanik je kontinuirano radilo od samog osnutka 1856. do 2019. godine, u njemu su se izmijenile generacije radnika, ali je za sve ostale građane Pule bio nepristupačan i zatvoren zbog sigurnosti koja se morala poštovati radi prirode samih radova. Prvi put u povijesti Uljanika nije bilo radova u brodogradilištu, i zato smo iskoristili priliku da se zabilježi i arhivira prostor brodogradilišta i prezentira široj javnosti, pojašnjava Marko Grbac Knapić
2 min
Borka Petrović
Brodogradilište Uljanik je kontinuirano radilo od samog osnutka 1856. do 2019. godine, u njemu su se izmijenile generacije radnika, ali je za sve ostale građane Pule bio nepristupačan i zatvoren zbog sigurnosti koja se morala poštovati radi prirode samih radova. Prvi put u povijesti Uljanika nije bilo radova u brodogradilištu, i zato smo iskoristili priliku da se zabilježi i arhivira prostor brodogradilišta i prezentira široj javnosti, pojašnjava Marko Grbac Knapić
Dvojica umjetnika iz Udruge građana Armazonex - glazbenik Marko Grbac Knapić i fotograf Dejan Štifanić podijelili su s našim čitateljima svoj multimedijski umjetnički produkt „Rasparagan MMXXI“.
Riječ je o audio-vizualnoj banci prostora brodogradilišta Uljanik, sa naglaskom na jedinstvene zvukovne pejzaže i fotografije prostora otočića Uljanik.
Ovjekovječen trenutak
Oni su, kako nam je ispričao Marko, iskoristili vrijeme kada se u Uljaniku ništa nije radilo, da bi obišli prazno brodogradilište i to ovjekovječili snimanjem videa.
Audio snimanjem i fotografiranjem prostora brodogradilišta dobili su bazu podataka koja ima umjetničku, arheološku i sociološku vrijednost. Rezultat ovog istraživanja je autorski umjetnički video uradak i banka podataka koja bi mogla poslužiti za izložbe i ostale multimedijalne projekte.
- Prostor današnjeg brodogradilišta Uljanik ima važnu povijesnu ulogu u razvoju grada Pule. U tom jedinstvenom trenutku, kada se u samom brodogradilištu nisu odvijali radovi, iskoristili smo mogućnost snimanja zvukovnih pejzaža (soundscapes) sa minimalnim intervencijama buke koja se stvara za vrijeme proizvodnje te fotografiranja prostora unutar „zidina“ brodogradilišta koje ne radi, veli Marko.
Brodogradilište Uljanik je kontinuirano radilo od samog osnutka 1856. do 2019. godine, u njemu su se izmijenile generacije radnika, ali je za sve ostale građane Pule bio nepristupačan i zatvoren zbog sigurnosti koja se morala poštovati radi prirode samih radova.
- Prvi put u povijesti Uljanika nije bilo radova u brodogradilištu, i zato smo iskoristili priliku da se zabilježi i arhivira prostor brodogradilišta i prezentira široj javnosti, napominje naš sugovornik.
Tko je bio Rasparagan?
Rasparagan je inače, kako pojašnjava, bio vođa naroda Roksolani skitsko-iranskog podrijetla kojeg su Rimljani zatočili na otočiću Uljanik 118.god, nakon ratnog poraza. Rasparagan je živio na otočiću Uljaniku sa svojom obitelji gdje su i pokopani.
Projekt "Rasparagan MMXXI " proveden je uz potporu Odjela za kulturu grada Pule.
A favorire il rinnovamento dell'allestimento, i cui autori sono la musicologa Nuša Hauser e il designer Matko Plovanić, sono stati la Biblioteca universitaria dell'Università Juraj Dobrila e l'associazione Smaregliana, con il sostegno del Comune di Pola, della Regione Istriana e della Regione Veneto. * La responsabile del Dipartimento per la Cultura del Comune di Pola, Emina Popović Sterpin, ha menzionato che la Strategia di sviluppo del Comune di Pola prevede anche l'apertura di un futuro museo dedicato ad Antonio Smareglia
Iza obnove postava, čiji su autori muzikologinja Nuša Hauser i dizajner Matko Plovanić, stoje Sveučilišne knjižnice Sveučilišta Jurja Dobrile i udruga Smaregliana, uz potporuGrada Pule, Istarske županije i Regije Veneto * Pročelnica Upravnog odjela za kulturu Grada Pule Emina Popović Sterpin spomenula je da Strategija razvoja Grada Pule uključuje i otvorenje budućeg muzeja Antonia Smareglie
Zoričić: "To je budućnost Pule. Neću reći da je ovo nakon Uljanika novi Uljanik, ali zasigurno je je nakon brodogradilišta nova zona industrije na danas zapuštenom i napuštenom prostoru, koji je još u vlasništvu države, koja će nam ga dati u primjenu, a potom vjerujem i u vlasništvo". Projekt iznosi 6 milijuna eura, a malo više do 5 milijuna osigurava EU
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.