U Dnevnom boravku CGU Rojc
PULA: Održan okrugli stol na temu Važnost socijalizacijskih aktivnosti u svrhu rehabilitacije osoba s intelektualnim teškoćama
Istaknuto je kako je socijalizacija dugotrajni i složeni proces u kojem pojedinac u interakciji s društvenom okolinom razlikuje, oblikuje i uči uvjerenja, stavove, vrijednosti, navike, norme i običaje, a osobe s intelektualnim teškoćama često upravo u tom području imaju znatne teškoće * Socijalizacijske aktivnosti imaju za cilj pomoći osobi s intelektualnim teškoćama razviti vještine društvene interakcije, naučiti pravila ponašanja u različitim društvenim situacijama te steći samopouzdanje u odnosu na druge ljude
Istaknuto je kako je socijalizacija dugotrajni i složeni proces u kojem pojedinac u interakciji s društvenom okolinom razlikuje, oblikuje i uči uvjerenja, stavove, vrijednosti, navike, norme i običaje, a osobe s intelektualnim teškoćama često upravo u tom području imaju znatne teškoće * Socijalizacijske aktivnosti imaju za cilj pomoći osobi s intelektualnim teškoćama razviti vještine društvene interakcije, naučiti pravila ponašanja u različitim društvenim situacijama te steći samopouzdanje u odnosu na druge ljude
Danas je Dnevnom boravku CGU Rojc u Puli održan okrugli stol na temu Važnost socijalizacijskih aktivnosti u svrhu rehabilitacije osoba s intelektualnim teškoćama, u okviru javne kampanje projekta Unapređenje i širenje usluga izvaninstitucijske skrbi za osobe s intelektualnim teškoćama na području urbane aglomeracije Pula.
Okrugli stol okupio je, osim predstavnika organizatora Udruge osoba s intelektualnim teškoćama Istre, i predstavnike pet drugih organizacija civilnog društva s područja Puljštine koje kroz svoje projekte, aktivnosti i članstvo također uključuju osobe s intelektualnim teškoćama. Na okruglom stolu istaknuto je kako su socijalizacijske aktivnosti izuzetno važne u svrhu rehabilitacije osobe s intelektualnim teškoćama.
Uvodno izlaganje održala je stručna suradnica na projektu Irena Kovač, prof. koja je zadužena za provedbu dnevnih socijalizacijskih aktivnosti u okviru usluge poludnevnog boravka u Puli. Ove aktivnosti prilagođene su interesima i mogućnostima korisnika te dio su nastojanja Udruge za unapređenjem socijalne uključenosti, mentalnog zdravlja te općenito kvalitete života naših korisnika.
Naime, istaknuto je kako je socijalizacija dugotrajni i složeni proces u kojem pojedinac u interakciji s društvenom okolinom razlikuje, oblikuje i uči uvjerenja, stavove, vrijednosti, navike, norme i običaje, a osobe s intelektualnim teškoćama često upravo u tom području imaju znatne teškoće.
Teže razumiju i usvajaju društvene norme i običaje što dovodi do osjećaja izolacije, nesigurnosti i nespremnosti za sudjelovanje u društvenim aktivnostima. Stoga, socijalizacijske aktivnosti, koje uključuju razne oblike socijalne interakcije s drugim ljudima, su od velike koristi za osobe s intelektualnim teškoćama. Socijalizacijske aktivnosti imaju za cilj pomoći osobi s intelektualnim teškoćama razviti vještine društvene interakcije, naučiti pravila ponašanja u različitim društvenim situacijama te steći samopouzdanje u odnosu na druge ljude, neposredno djeluju i u smjeru poboljšanja fizičkog zdravlja, emocionalne stabilnosti i kvalitete života. Sudjelovanje u različitim aktivnostima doprinosi i u smanjenju stresa, povećanju samopouzdanja i samopoštovanja te razvijanja pozitivnog stava prema sebi i drugima.
Stručni suradnik na projektu Dobrivoje Grnčaroski, dipl. ing. predstavio je konkretne socijalizacijske aktivnosti organizirane u okviru usluge poludnevnog boravka ovoga projekta. Istaknuo je kako korisnike izuzetno vesele kratkotrajni izleti u okolicu, ali i višednevni izleti putem kojih korisnici usvajaju nova znanja, vještine i upoznaju nova mjesta, kultura i običaji
Nadalje, istaknuo je važnost igre i doživljaja koji korisnici ostvaruju kroz igru, a čime se indirektno pospješuju rezultati učenja društvenih vještina i normi. Ove igre uključuju kombinacije sa drugom komponentom poput sportsko-rekreativne, kreativne, edukativne, radne i slično. Na ovaj način osoba s intelektualnim teškoćama vježba i usvaja ponašanje u situacijama koje kasnije doživljava i primjenjuje u praksi, odnosno realnom životu.
Kroz igru i zorni pristup uči kako razgovarati s drugima, kako slušati druge, kako se ponašati u grupi, kako se nositi sa stresom i frustracijom te kako izgraditi kvalitetne međuljudske odnose, a sve to je ključno za uspješnu rehabilitaciju osoba s intelektualnim teškoćama.
Predsjednik Udruge Ozren Catela istaknuo je kako je Udruga kroz svoje aktivnosti usmjerena osiguravaju sigurnog i poticajnog okruženja za razvoj socijalnih vještina, poboljšanje kvalitete života i integraciju u društvo svojih korisnika te kako se isto ne postiže „preko noći" već kontinuiranim radom i aktivnostima, a onda su rezultati i vidljivi kako za osobe s intelektualnim teškoćama, tako i njihove obitelji te čitavu lokalnu zajednicu.