NOVI PODACI DZS-a: Labin ima najbrži pad broja stanovnika u Istri
U Puli je prošle godine bilo duplo više umrlih osoba od živorođenih
Roditelje najviše brine korištenje popularnih osoba za promicanje nezdrave hrane za djecu i oglašavanje hrane koja promovira besplatne darove s prehrambenim proizvodima
Roditelje najviše brine korištenje popularnih osoba za promicanje nezdrave hrane za djecu i oglašavanje hrane koja promovira besplatne darove s prehrambenim proizvodima
Oko 68 posto roditelja podržava uvođenje zakonskih ograničenja oglašavanja nezdrave hrane dok djeca gledaju televiziju, istaknuto je u srijedu na predstavljanju istraživanja o izloženosti djece televizijskom oglašavanju hrane i pića s visokim udjelom šećera, masti i soli.
Istraživanje pokazuje da svako treće dijete samo odabire što će gledati na televiziji i traži hranu koju je tamo vidjelo.
Roditelje najviše brine korištenje popularnih osoba za promicanje nezdrave hrane za djecu (45 posto) i oglašavanje hrane koja promovira besplatne darove s prehrambenim proizvodima (47 posto). Čak 59 posto roditelja nije upoznato da postoje zakonski propisi koji se primjenjuju prilikom televizijskog oglašavanja hrane i pića, pokazuju rezultati istraživanja.
Istraživanje je provedeno nasumično, telefonskom anketom u studenom prošle godine na uzorku od 806 roditelja koji imaju djecu mlađu od 17 godina, izvijestila je Bernarda Blažek iz agencije The Newton Research Europe koja je provela istraživanje.
Pokazalo se da televizija gubi utjecaj kod djece koja najčešće koriste pametne telefone, a najomiljenije su im platforme za razmjenu videozapisa youtube i tik tok.
"Što djeca gledaju na pametnim telefonima, roditelji ne vide. To je područje neregulirano i njemu u budućnosti treba posvetiti posebnu pažnju", upozorio je Mladen Basač s RTL-a na panel diskusiji o zaštiti djece i mladih kroz oglašavanje u medijima.
Savjetnica pravobraniteljice za djecu Danijela Žagar istaknula je kako je dužnost države zaštititi djecu od nezdrave hrane s povišenom razinom masti, soli i šećera.
"Upravo nam rezultati ovoga istraživanja govore o utjecaju oglašavanja na ponašanje roditelja i djece, o nekritičnosti i neupućenosti roditelja o mogućnosti zaštite djece. Potrebna je visoka razina odgovornosti i etičnosti oglašivača, ali i potreba edukacije roditelja i djece", naglasila je Žagar.
Panel je moderirala Katija Kušec, voditeljica ovog projekta u Vijeću i Agenciji za elektroničke medije. Upozorila je da "roditelji ne stižu kontrolirati koliko im djeca vremena provode pred ekranima, no žele regulaciju reklamiranja nezdravih proizvoda namijenjenih djeci".
U Puli je prošle godine bilo duplo više umrlih osoba od živorođenih
Dijete je, sedam dana po učinjenoj tonzilektomiji na Klinici za otorinolaringologiju i kirurgiju glave i vrata i šest dana po otpustu iz bolnice, kolima Zavoda za hitnu medicinu Zagrebačke županije - ispostava Zaprešić, u ranim jutarnjim satima dovezeno bez znakova vitalnih funkcija
Sindikat novinara Hrvatske upozorava i na činjenicu da novinari/ke za svoj odgovorni i društveno važni rad za javno dobro zarađuju u prosjeku svega 1.043 EUR neto. Usto, samo u dva javna medija redovito se obnavljaju kolektivni ugovori, dok u privatnim medijima gotovo u potpunosti izostaje i socijalni dijalog i zaštita radničkih prava i kolektivni ugovor. Time se medijskim radnicima u RH krši temeljno ljudsko pravo na sindikalno organiziranje i kolektivno pregovaranje iako EU od svih članica traži pokrivenost od 80 posto tržišta rada kolektivnim ugovorima
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.