Život

reklamiranje nezdrave hrane

Televizija gubi utjecaj: što djeca gledaju na pametnim telefonima, roditelji ne vide

Roditelje najviše brine korištenje popularnih osoba za promicanje nezdrave hrane za djecu i oglašavanje hrane koja promovira besplatne darove s prehrambenim proizvodima


 
1 min
HINA
Država mora zaštititi djecu od reklamiranja nezdrave hrane

Roditelje najviše brine korištenje popularnih osoba za promicanje nezdrave hrane za djecu i oglašavanje hrane koja promovira besplatne darove s prehrambenim proizvodima

Oko 68 posto roditelja podržava uvođenje zakonskih ograničenja oglašavanja nezdrave hrane dok djeca gledaju televiziju, istaknuto je u srijedu na predstavljanju istraživanja o izloženosti djece televizijskom oglašavanju hrane i pića s visokim udjelom šećera, masti i soli.

Istraživanje pokazuje da svako treće dijete samo odabire što će gledati na televiziji i traži hranu koju je tamo vidjelo.

Pametni telefoni zamjenjuju TV

Roditelje najviše brine korištenje popularnih osoba za promicanje nezdrave hrane za djecu (45 posto) i oglašavanje hrane koja promovira besplatne darove s prehrambenim proizvodima (47 posto). Čak 59 posto roditelja nije upoznato da postoje zakonski propisi koji se primjenjuju prilikom televizijskog oglašavanja hrane i pića, pokazuju rezultati istraživanja.

Istraživanje je provedeno nasumično, telefonskom anketom u studenom prošle godine na uzorku od 806 roditelja koji imaju djecu mlađu od 17 godina, izvijestila je Bernarda Blažek iz agencije The Newton Research Europe koja je provela istraživanje.

Pokazalo se da televizija gubi utjecaj kod djece koja najčešće koriste pametne telefone, a najomiljenije su im platforme za razmjenu videozapisa youtube i tik tok.

Roditelji nemaju kontrolu

"Što djeca gledaju na pametnim telefonima, roditelji ne vide. To je područje neregulirano i njemu u budućnosti treba posvetiti posebnu pažnju", upozorio je Mladen Basač s RTL-a na panel diskusiji o zaštiti djece i mladih kroz oglašavanje u medijima.

Savjetnica pravobraniteljice za djecu Danijela Žagar istaknula je kako je dužnost države zaštititi djecu od nezdrave hrane s povišenom razinom masti, soli i šećera. 

"Upravo nam rezultati ovoga istraživanja govore o utjecaju oglašavanja na ponašanje roditelja i djece, o nekritičnosti i neupućenosti roditelja o mogućnosti zaštite djece. Potrebna je visoka razina odgovornosti i etičnosti oglašivača, ali i potreba edukacije roditelja i djece", naglasila je  Žagar.

Panel je moderirala Katija Kušec, voditeljica ovog projekta u Vijeću i Agenciji za elektroničke medije. Upozorila je da "roditelji ne stižu kontrolirati koliko im djeca vremena provode pred ekranima, no žele regulaciju reklamiranja nezdravih proizvoda namijenjenih djeci".


FOTO: Pixabay

Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.