Pula Music Week je završio, a iza sebe je ostavio podijeljena mišljenja i stavove lokalnog stanovništva. Dok jedni smatraju da je ovakva velika manifestacija Puli potrebna, drugi su joj se žustro suprotstavili.
U prvom redu to su bili stanovnici koji žive neposredno pored Arene i koji su se svakodnevno žalili na pretjeranu buku narednih tjedan dana. Tu su i brojni istarski ugostitelji koji su, u dogovoru s organizatorima postavili svoje kućice, štandove i šankove, jer su očekivali velik promet s obzirom na to da su organizatori najavili 100 tisuća posjetitelja tijekom festivala.
Već je nakon prve večeri poluprazne Arene bilo jasno da se ta ogromna brojka neće ostvariti, pa su neki od ugostitelja odustali od sudjelovanja.
Grad ustupio javnu površinu bez naknade, organizatori sugerirali cijene na štandovima
Iako je Grad Pula organizatorima ustupio mjesta za štandove bez naknade, a snosit će i troškove potrošnje energenata i čišćenja, organizatorima su ugostitelji platiti svoje mjesto i s njima, kako nam kažu, dogovarali prodajne cijene.
I premda ih se sada većina žali na manjak gostiju, nismo uspjeli doznati koliko ih je koštao najam, no cijene na štandovima su svakako paprene. Primjerice, bočica vode košta 20 kuna, točeno pivo od 0,3 litre čak 30, a burgeri su minimalno 60 kuna.
Ugostitelje koji su ostali, posjetili smo sinoć, a oni su nam se u većoj mjeri požalili na manjak gostiju. Kao suštinski problem istaknuli su visoke cijene koje su dogovarali s organizatorima jer im je rečeno da će im dolaziti pretežito stranci.
Lokalni ugostitelji nezadovoljni brojem posjetitelja
Vladimir, vlasnik kafića iznad Arene ispričao nam je da je od početka travnja pregovarao s organizatorima koji su mu kazali da mu jamče velik promet jer festivalom treba u sedam dana proći 100 tisuća ljudi. Ponukan ovom poslovnom ponudom, pripremio je šank ispred kafića i zatvorio jutarnju smjenu, kako bi mogli raditi kroz večer i kasno u noć. No, već je prvu večer festivala, kaže, bilo izvjesno da je u Areni i oko nje jednostavno premali broj ljudi.
- Od prvog dana festivala u četvrtak pa do subote smo držali šank, a onda smo ga zatvorili zbog lošeg prometa. Više smo ljudi imali preko zime i po kiši. Smiješno je da sam za tri dana imamo prometa svega par tisuća kuna. U subotu smo do navečer imali 90 kuna prometa i tada sam odlučio šank zatvoriti. Čim smo ujutro otvorili, počeli su nam dolaziti gosti, ali ne posjetitelji festivala, nego ljudi koji žele vidjeti Arenu, rekao je Vladimir.
Tvrdi da su organizatori imali lošu reklamu, jer ako su htjeli toliko velik broj posjetitelja, trebali su s promocijom krenuti puno ranije.
- Sve je oko ovog festivala čudno. Ne znam je li razlog što se održava prvu godinu, ali s obzirom na to da su organizatori veliko ime, nevjerojatno je da se događaju ovakve krive procjene, kaže Vladimir.
Također, neki od ugostitelja koji imaju lokale u blizini Arene, žale se da im je pao i dnevni i noćni promet zbog crne zaštite kojom je ograđena Arena, a koja priječi pogled prolaznicima i turistima. Iz tog se razloga i preko dana u obližnjim kafićima zadražava puno manje gostiju.
Nada, vlasnica kućice smještene uz Rivu na kojoj se prodaju fritule, ispričala nam je da su jedva pokrili troškove.
- Posao smo dogovarali s organizatorima kojima plaćamo kućicu, a koji su nam spominjali velike brojeve posjetitelja. Očekivali smo više posla, priča.
- Kako nam dolaze uglavnom Puležani, njima su te cijene dosta visoke, po neki put nam čak bude neugodno zbog toga, kaže Ana.
Natali nam je kazala kako je očit manjak ljudi na štandovima pa tako i na njezinom gdje posjetitelji mogu degustirati i kupiti maslinovo ulje i vino.
- Vidi se da fali ljudi i prometa. Nije svaki dan isti, ali manjak ljudi se osjeti. Stranci uglavnom prođu kada idu iz Arene, a zadržavaju se isključivo domaći. Uglavnom oni koji degustiraju vino ili ulje, uglavnom ga i kupe, kaže Natali.
Asmir, koji prodaje rukotvorine, kazao nam je da su djelomično prodali svoje proizvode zato što marketing nije odrađen kako treba pa tako ni velik dio ljudi nije upoznat s njima. Smatra da je dio koji se odvijao u Areni reklamiran, ali sve oko nje nije.
- Pretežito dolaze naši ljudi, nema stranaca. S druge strane, prvi je festival, ljude treba upoznati što se sve nudi. Recimo da smo djelomično zadovoljni, ali potrebno je bilo ipak malo više promocije, kaže Asmir.
Ipak, ima i onih koji su zadovolji. Jedan od njih je i Juraj koji u ponudi ima burgere i pommes frites, a kaže da su relativno ispunili očekivanja.
- Poprilično smo zadovoljni. Posjetitelji nam budu do dva-tri ujutro i dolazak ovdje nam se isplatio, kaže.