Biznis

HGK – Županijska komora Pula i IRA

Održano poslovno umrežavanje i razmjena iskustva u turizmu

Inovativnim i poticajnim pristupom do poslovnog uspjeha: na događanju bilo je riječi i o nužnosti stalnog razvijanja proizvoda kako bi se bilo ispred konkurencije, kako doskočiti sezonalnosti, te udruživanju s drugim ponuđačima kako bi se obuhvatilo šire tržište.


 
3 min
Istra24
foto: HGK

Inovativnim i poticajnim pristupom do poslovnog uspjeha: na događanju bilo je riječi i o nužnosti stalnog razvijanja proizvoda kako bi se bilo ispred konkurencije, kako doskočiti sezonalnosti, te udruživanju s drugim ponuđačima kako bi se obuhvatilo šire tržište.

HGK – Županijska komora Pula i Istarska razvojna agencija organizirali su jučer poslovno umrežavanje i razmjenu iskustava u turizmu. Na skupu je sudjelovalo 35 poduzetnika iz Istarske županije koji su se susreli s pet stručnjaka koji su moderirali pet radionica.

Održane su radionice o digitalizaciji poslovanja; ljudskim resursima; prodaji, digitalnom marketingu te privlačenju financijskih sredstava.

Događanje je omogućilo poduzetnicima da se upoznaju i umreže s kolegama, čuju različite perspektive i moguća rješenja, te da u konačnici unaprijede vlastite poslovne strategije. Za svaku od održanih radionica moderatori su iznijeli zaključke.

Digitalizacija je ključ za povećanje učinkovitosti, smanjenje troškova i unaprjeđenje korisničkog iskustva. Umjetna inteligencija (AI) predstavlja bližu budućnost koja će transformirati značajan dio poslovanja, donoseći nove mogućnosti za personalizaciju usluga, analitiku i automatizaciju procesa, istaknuo je Dean Benazić (Info network d.o.o. /GTnet).

Razmjena ideja i prilagodba modernim trendovima nužni su kako bismo zajednički gradili konkurentnije i inovativnije poslovno okruženje.

Poslodavci trebaju prepoznati značaj ulaganja u ljudske resurse kako bi osigurali dugoročni opstanak i uspjeh. Strategije prilagođavanja novim okolnostima, uključujući praćenje kretanja plaća, sustav benefita i podrške, te ulaganje u obuku i usavršavanje ključne su za savladavanje ovih prepreka i stvaranje održivog turističkog sektora, naglasila je Jelena Juranović Palaversić (Uniline d.o.o). Krajnji proizvod u turizmu je ono što je gostu pruženo u vidu doživljaja, emocije, destinacije, i kulturne baštine koju prenosi djelatnik koji je educiran i motiviran.

Lorena Boljunčić (Idea Istra d.o.o.) istaknula je kako su na radionici o prodaji otvorene teme kako doći do kupaca, kako pristupiti B2B i B2C tržištu, kako pozicionirati i diverzificirati uslugu/proizvod, te kako istaknuti svoje jedinstvene prodajne karakteristike (USP).  

Bilo je riječi i o nužnosti stalnog razvijanja proizvoda kako bi se bilo ispred konkurencije, kako doskočiti sezonalnosti, te udruživanju s drugim ponuđačima kako bi se obuhvatilo šire tržište.

U digitalnom marketingu, korištenje multikanalnih strategija, posebno onih kanala koji su manje zasićeni i gdje se može jasno vidjeti isplativost ulaganja, ključno je za dosezanje šire publike i povećanje vidljivosti. Pružanje mogućnosti instant rezervacija, umjesto zahtjeva za rezervaciju, odgovara na potrebu suvremenih putnika koji očekuju brzu i jednostavnu uslugu. Pritom su fleksibilnost i spremnost na prilagodbu novim okolnostima od vitalne važnosti, zaključio je Miško Macolić Tomičić (Digitalna agencija Markething).

foto: HGK

U raspravi o privlačenju financijskih sredstava poduzetnici su iskazali najveći interes za bespovratna sredstva iz EU fondova. Veće tvrtke zainteresirane su za kredite u turizmu koji omogućuju ulaganja u hotele i kampove, dok su turističke agencije zainteresirane za bespovratna sredstva za digitalizaciju poslovnih procesa. Opći zaključak je da ishođenje bespovratnih sredstava značajno doprinosi povećanju konkurentnosti poduzeća na tržištu te da svaku priliku (ako je moguće) treba iskoristiti, rekao je Davor Škrtić (Centar za ulaganje Eurokonzalting d.o.o.).

Matea Terlević, jedna od sudionica događanja istaknula je kako je događanje bilo interesantno i poticajno, jer je riječ o dobrom formatu putem kojega se upoznaje veći broj osoba koji djeluju u manjim grupama. Svakako je potrebno organizirati više ovakvih događanja.

 

Iskušali smo ovaj inovativni pristup umrežavanju poduzetnika kako bismo ostvarili maksimalnu efikasnost u što kraćem vremenu, rekli su Denis Hrelja, viši stručni savjetnik u HGK – Županijskoj komori Pula i Jelena Nikolić Ražem, stručna suradnica u Istarskoj razvojnoj agenciji. Povratne informacije nakon događaja iznimno su pozitivne pa se planira novi ciklus u kojem će se obraditi neki drugi sektor sa svim specifičnim izazovima koje ga prate.


Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.