Biznis

ESKALIRAO SUKOB U PULSKOM BRODOGRADILIŠTU

Samir Hadžić izbacuje Livija Bolkovića iz Uljanika: "Ovo je odmazda! Ovime nam je ugrožena egzistencija"

Mi smo firma koja za neke stvari nema zamjene u Hrvatskoj. Što da sada kažem? Nek' krene, pa neka nas ugasi. Možemo onda ići kući. Zatvoriti firmu. Ovime nam je ugrožena egzistencija. Mi smo vlasnici tvrtke koja nas sada tjera van. Totalno suludo i totalno iracionalno, komentira Bolković


 
2 min
Chiara Bilić
Ilustracija: Šima Kastelc

Mi smo firma koja za neke stvari nema zamjene u Hrvatskoj. Što da sada kažem? Nek' krene, pa neka nas ugasi. Možemo onda ići kući. Zatvoriti firmu. Ovime nam je ugrožena egzistencija. Mi smo vlasnici tvrtke koja nas sada tjera van. Totalno suludo i totalno iracionalno, komentira Bolković

Uljanik Brodogradilište 1856 izbacuje iz prostora škvera tvrtku Motortech Consulting Livija Bolkovića, a nakon što je on minulog tjedna upozorio da društvo pod vodstvom direktora Samira Hadžića posluje loše, s milijunskim gubicima.

- To je odmazda!, poručio je danas, komentirajući situaciju, Bolković za Istru24.

Bolković: "Mi smo oduvijek tu"

Hadžić 15. rujna, dva dana nakon Skupštine, poduzeću Motortech Consulting upućuje dopis u kojem traži povrat prostora:

„Uljanik Brodogradnja 1856 d.o.o. nema namjeru sklapanja ugovora za daljnje razdoblje, niti je to Motortech Consulting isto inicirao, ali je i dalje, bez pravne osnove u posjedu prostora na pomorskom dobru u koncesiji društva. Ovime ostavljamo dodatni rok do 30.09.2022. za mirnu primopredaju prostora u stanju kako je to uređeno ugovorom i uz zapisnik o primopredaji“.

Oduzimanje prostora dolazi samo tri dana nakon Skupštine Uljanika na kojoj je Bolković, kao manjinski suvlasnik, zatražio Hadžićevu ostavku, kao i ostavku Nadzornog odbora.

Motortech Consulting na području arsenala djeluje 28 godina.

- Ali zapravo smo oduvijek tu. Mi smo se izdvojili iz Uljanika, osnovali smo firmu, zaposlili radnike koji su bili u Uljaniku, dali im iste plaće, priznavali im staž u Uljaniku i Uljanik Strojogradnji plaćali najam, pošto tada to nije bilo pomorsko dobro. Kad je država proglasila pomorsko dobro, imali smo pravo tražiti koncesiju jer nismo padobranci, mi smo nastali iz Uljanika, pojašnjava Bolković.

Uljanik je s njegovom tvrtkom ugovor potpisao kolovozu lanjske godine, ali je na snagu stupio tek ove godine u veljači, a potpisan je na šest mjeseci. Ugovor je, dakle, istekao u kolovozu.

Lihvarski i protuzakonit ugovor

- Drago mi je da je istekao zato što je to jedan lihvarski ugovor. Zapravo protuzakonit. Uljanik državi plaća prostor tri kune po četvornom metru godišnje. To vrijedi i za ostale brodograđevne luke, nije to samo Uljanik. A nama je on (Samir Hadžić, op.n.) nametnuo, prijeteći da će nas izbaciti van, jedan euro mjesečno po kvadratu, 30 puta više nego što on za taj isti prostor plaća državi! , kaže Bolković istaknuvši da je je Hadžić za sklapanje tog ugovora, po zakonu, morao tražiti suglasnost od Ministarstva.

Međutim nije, nastavlja, tražio suglasnost na cijenu, nego samo na bianco ugovor, a cifru je dodao tek kasnije. Naglašava da je Motortech Consulting uvijek plaćao sve obaveze, od komunalne naknade Gradu nadalje. U sve ove godine je, tvrdi, što Gradu, što Uljanik Strojogradnji isplaćeno preko milijun eura.

- Sada ćemo ići u pravnu bitku. Prvo, idemo u poništenje tog ugovora. Drugo, mi bismo trebali imati sva moguća prava da ostanemo ovdje, niti itko ima razloga da nas izbaci. Mi se ne možemo iseliti, uložili smo u taj prostor i ne možemo funkcionirati nigdje drugdje, Imamo specijalne pumpe koje koriste morsku vodu za hlađenje prilikom testiranja, imamo mostnu dizalicu od 16 tona, za demontirati svu opremu bi nam trebalo sedam, osam mjeseci, veli.

Vlasnici tvrtke koja ih izbacuje

To je, kaže, prostor koji je godinama opremam za ono što radi Motortech Consulting, koji, pojašnjava, ima ugovore s Ministarstvom obrane. Bolkovićeva firma, naime, održava sve bordove sjevernog Jadrana, velik broj brodova rane mornarice u Splitu, većinu bordova Nacionalnog parka Brijuni, servisira agregate zračnih luka u Zagrebu. Nitko drugi, tvrdi, ne može ispitati motor od 50 do četiri tisuće konjskih snaga na probnom stolu.

- Mi smo firma koja za neke stvari nema zamjene u Hrvatskoj. Što da sada kažem? Nek' krene, pa neka nas ugasi. Možemo onda ići kući. Zatvoriti firmu. Ovime nam je ugrožena egzistencija. Mi smo vlasnici tvrtke koja nas sada tjera van. Totalno suludo i totalno iracionalno, zaključuje Bolković.

Podsjetimo i da je Bolković nakon Skupštine 'novog' Uljanika za Istru24 između ostalog kazao da u Uljaniku ima problema da ih se maltretira.

Direktor Samir Hadžić za naš portal već u nekoliko navrata nije htio odgovoriti na Bolkovićeve optužbe.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.