Žena na koju je prije tri dana na pješačkom prijelazu, na vjerojatno najgorem, najopasnijem pulskom raskrižju Tomasinijeve ulice i 'južnog bulevara' kod kafića Cacadu, naletio Pulaprometov autobus, od zadobivenih je ozljeda jučer ujutro preminula u pulskoj bolnici.
Budući da to nije prva prometna nesreća s tragičnim ishodom na tom mjestu, ne čudi da je ovaj nesretan događaj izazvao nemale reakcije javnosti, koja zahtjeva hitna prometna rješenja koja bi ovo po život opasno raskršće učinilo čim prije sigurnim za sve aktere, i vozače i pješake. A da pritom promet bude i dalje frekventan, neusporen, jer je riječ o vrlo prometnom raskrižju.

Opasno raskrižje neposredno nakon tragične nesreće prije tri dana
Ono, naime, dijeli Verudu od obližnjeg Vidikovca, nešto daljeg turističkog resorta na Verudeli, odnosno s druge strane od 500-tinjak metara od prvih plaža na 'Ferijalnom', 'Mornaru', Lungomareu, dalje Valkana i Stoje.
Premda je sve pokriveno prometnim znakovima, nezgodna je situacija na ovom raskrižju pozicija vozača koji sporedno, s južnog bulevara (iz pravca Verudele) želi gornjim dijelom Ulice Veruda prema Gradskom bazenu. Iako zna da nema prednost, vozač mora dosta isturiti prednji dio vozila ne bi li vidio ulijeće li mu s glavne ceste s prednošću prolaza (iz pravca grada na južni bulevar) drugo vozilo (tim gore ako se ono još kreće većom brzinom), što stvara prilično rizičnu situaciju.
Evo radikalnog primjera nesreće na tom mjestu koja se dogodila početkom ove godine:
Foto: Sudar automobila i kamiona 23. siječnja 2025. Dan ranije tu je oborena pješakinja!
Treba reći da je ovo raskrižje prilično prometno opterećeno i tijekom ostatka godine, budući da Pula (i okolne općine) ima jako puno vozila u odnosu na neka starija vremena.
Time se trajno rješavanje problema koji za posljedicu ima gubitak života i teška stradavanja ljudi nameće kao top prioritet, budući da je rizik visok svakog dana u godini, a ne samo tijekom turističke sezone.
Istina je da je ovo raskrižje, kao što smo već rekli, primjereno pokriveno prometnim znakovima iz sva tri pravca (četvrti ne postoji jer se na četvrtoj strani nalazi niz kuća, međi kojima i ona bivše oštarije "Dobra kapljica" ).
Foto: Prof. dr. sc. Željko Marušić: "To je kompleksno raskrižje, dugoročno je rješenje kružni tok"
No ipak, problem postoji što zbog nepreglednosti, nesnalaženja, grešaka, što zbog preblizu postavljenog pješačkog prijelaza tik nakon samog skretanja iz pravca grada na južni bulevar (gdje se i dogodio smrtonosni nalet autobusa na stariju gospođu).
Poželjno bi bilo i angažiranje novog pulskog gradonačelnika Peđe Grbina
Neki vozači na toj glavnoj cesti iz pravca tržnice na Verudi na južni bulevar ne obraćaju striktnu pozornost na skori nagli pješački prijelaz jer prethodno možda previše pažnje obraćaju hoće li im uletjeti vozilo s južnog bulevara ili odozgo, iz pravca "Sandwich Cluba".

Tu nije trebalo biti kafića Cacadu
Ima tu, dakako, i izostanka prometnih vještina, kao i manjka vozačeve, a ponekad i pješakove prometne kulture, kao i često pogubnog nestrpljenja, no sve to skupa raskrižje čini opasnim, zbog čega situacija traži nova, radikalnija rješenja u pravcu maksimalne sigurnosti.
Stoga smo nazvali prof. dr. sc. Željka Marušića prometnog stručnjaka sa zagrebačkog Prometnog fakulteta, najčešćeg gosta nacionalnih medija kada je tema prometa u pitanju.
- Ovo je raskrižje kompleksno i opasno. Tu se može odmah, u kratkom roku, postaviti horizontalna signalizacija , odnosno crvene obojene trake, kao i vibracijske trake koje vozač osjeća, ali ne usporavaju promet. Dakle, ne ‘ležeće policajce’, kao i postaviti vertikalnu signalizaciju odnosno upozoravajuća svjetla za one koji u raskrižje ulaze iz dva sporedna pravca, nastavlja Marušić.
No, ističe ovaj prometni stručnjak, čim prije treba prionuti novom cjelovitom prometnom rješenju koje bi se sastojalo od kružnog toka, a onda bi pješački prijelaz išao normalno po obodu kružnog toka.
- Kružni tok je dugoročno optimalno rješenje, naglašava Marušić.
U srednjem roku bi se, zaključuje, trebao izmjestiti postojeći sporni pješački prijelaz na nešto dalju lokaciju, dodajući da se semaforizacija ne čini dobrim rješenjem jer bi bitno usporila promet na ovom raskrižju.