Kako bi se smanjilo stradavanje u prometu, Policijska uprava istarska će u subotu, 23. kolovoza od 14 do 18 sati, provoditi prometnu akciju ''Kontrola vozača mopeda, motocikla i osobnih prijevoznih sredstava''.
Na području Policijske uprave Istarske tijekom sedam mjeseci 2025. godine zabilježene su 133 prometne nesreće vozača mopeda i motocikala, što je 29% više u odnosu na isti period 2024. godine kada su evidentirane 103 prometne nesreće. U navedenom razdoblju stradalo je 107 osoba, što je 22% više nego u 2024. godini kada je stradalo 88 osoba, od čega su tri osobe smrtno stradale, 29 osoba zadobilo je teške tjelesne ozljede, a 75 osoba lake.
U istom razdoblju zabilježeno je 20 prometnih nesreća vozača električnih romobila, što je 13% manje u odnosu na isto razdoblje 2024. godine, kada su evidentirane 23 prometne nesreće. Stradale su 22 osobe u odnosu na 25, koliko ih je stradalo u prvih sedam mjeseci 2024. godine.
Istovremeno je utvrđeno 624 prekršaja vozača mopeda i motocikala, što je za 24% više nego u usporednom razdoblju 2024. godine te 766 prekršaja vozača osobnih prijevoznih sredstava, što je za 156% više nego u usporednom razdoblju 2024. godine.
Iako je uvriježeno mišljenje kako stradavanju motociklista pridonosi njihova sklonost rizičnom ponašanju, prometne nesreće u kojima stradavaju motociklisti nerijetko su izazvane greškom ostalih vozača oduzimanjem prednosti prolaska motociklistima, što u kombinaciji s prekoračenom ili neprilagođenom brzinom kretanja motocikala rezultira teškim posljedicama. Rijetke su prometne nesreće u kojima motoristi ne stradaju, uz nažalost smrtne ishode ili teške tjelesne ozljede s posljedicom trajnog teškog invaliditeta. Iako zaštitna kaciga kao jedina zakonski propisana zaštitna oprema može spriječiti ozljede glave, ona ne može osigurati potpunu zaštitu, posebice ako se prometna nesreća dogodi pri velikoj brzini stoga preporučamo nošenje zaštitne opreme koja štiti dijelove tijela izloženih riziku od ozljeda; štitnike za ramena, laktove, bokove, donji dio nogu, zglobove na rukama i nogama i sredinu leđa.
Policija i ovom prilikom ponovno naglašava obvezu i odgovornost roditelja i drugih osoba koje skrbe o mladima da prije nego što im kupe električni romobil poduzmu određene sigurnosne predradnje. Električne romobile ne bi trebalo kupovati osobama mlađima od 14 godina jer ih oni ni ne smiju voziti. Starijoj djeci treba odabrati električni romobil koji ne razvija brzinu veću od 25 km/h jer brži romobili ni ne smiju sudjelovati u prometu. Potrebno im je kupiti kacigu jer svaki vozač romobila na glavi mora nositi kacigu, a ako je potrebno i drugu zaštitnu opremu.
Vozači električnih romobila dužni su se kretati biciklističkom stazom ili trakom, a ako one ne postoje, tada su se dužni kretati po površinama namijenjenima za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa, pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu. Električni romobili ne smiju se kretati kolnikom.
Podsjećamo roditelje i druge osobe koje skrbe o djeci:
- nemojte davati električne romobile djeci mlađoj od 14 godina
- djeca mlađa od 14 godina, u slučaju počinjena prekršaja, nisu prekršajno odgovorna pa će u slučaju da počine prekršaj, zbog toga odgovarati njihovi roditelji ili skrbnici
- predmeti i sredstva koji su bili namijenjeni ili uporabljeni za počinjenje prekršaja ili su nastali njegovim počinjenjem oduzet će se ako postoji opasnost da će se ponovno uporabiti za počinjenje prekršaja.
Kako bi se izbjeglo stradavanje u prometu vozače pozivamo na odgovorno ponašanje, pritom roditelje / staratelje i druge osobe koje skrbe o mladim osobama pozivamo da ih potiču na pozitivno ponašanje u prometu. Ujedno podsjećamo na savjete za motoriste i vozače osobnih prijevoznih sredstava.