U Malom Lošinju jučer se dogodila nesreća na trajektu Jadrolinije Lastovo. Poginula su trojica pomoraca, a četvrti je teško ozlijeđen, piše Index.
Danas su na svim brodovima Jadrolinije zastave spuštene na pola koplja.
Nesreća se, podsjetimo, dogodila oko 15 i 30 u trajektnom pristaništu u Malome Lošinju kad je na pomorce pala ulazna rampa trajekta. Poginuli su vođa stroja i dva kormilara. Teško je ozlijeđen prvi časnik palube, kojeg su vatrogasci spašavali iz mora. Dvojica poginulih su s područja Trogira i Solina, a jedan je s područja Zadra, podsjeća Index.
Iz Županijskog državnog odvjetništva u Rijeci izvijestili su da je očevidom u malološinjskoj luci gdje su jučer poginula tri Jadrolinijina pomorca utvrđeno da je do nesreće došlo uslijed pada rampe broda, navodeći da će izdati sve naloge za utvrđivanje okolnosti nesreće.
„Županijsko državno odvjetništvo u Rijeci će tijekom dana izdati potrebne naloge kako bi se provođenjem daljnjih izvida i dokaznih radnji utvrdile sve okolnosti nesreće i s istim ciljem zatražiti izvješća drugih nadležnih državnih tijela i službi“.
Zamjenik županijske državne odvjetnice u Rijeci je, uz policijske službenike, inspektora za zaštitu na radu i predstavnike Lučke kapetanije, proveo očevid u trajektnoj luci na Malom Lošinju vezano za nesreću koja se dogodila jučer oko 15 i 10 sati, u kojoj su smrtno stradala trojica djelatnika Jadrolinije, dok je jedan pretrpio teške tjelesne ozljede.
„Iz do sada prikupljenih podataka proizlazi kako je do nesreće na trajektu Lastovo došlo uslijed pada rampe koja služi za ulazak vozila na trajekt, a ispod koje su se u tom trenutku nalazila dvojica kormilara i vođa stroja te prvi časnik palube koji su obavljali pregled rampe,“ naveli su.
Na svim brodovima Jadrolinije su, nakon teške nesreće u kojoj su u nedjelju poginula tri pomorca, zastave su spuštene na pola koplja, a na upravnoj zgradi u Rijeci izvješena je crna zastava žalosti.
U medijima se prenose neslužbene informacije o uzrocima nesreće, da je riječ o ljudskoj pogrešci te da rampa, kada je pala na članove posade, nije bila osigurana zaštitnim klinom.
Na upit Hine o utvrđivanju odgovornosti nakon nesreće, u ponedjeljak su iz Jadrolinije su odgovorili da će, kada sve institucije koje istražuju uzroke i okolnosti nesreće, moći govoriti o svim činjenicama i okolnostima događaja, kao i odgovornosti te će poduzeti potrebne korake. Dodaju da je Uprava Jadrolinije pokrenula te se provodi interna kontrola, propisana u slučaju ovakvih nesreća.
Novi list je neslužbeno doznao da je neposredno prije pada rampe zapovjednik krenuo upozoriti pomorce, ali rampa je tada pala.
Prema neslužbenim informacijama koje je objavio Novi list, a prenosi Index, rampa preko koje se vozila ukrcavaju i iskrcavaju s trajekta nije bila osigurana klinovima dok su petorica članova posade bila ispod nje na obali u Malom Lošinju. Kapetan broda primijetio je da rampa nije osigurana i krenuo je upozoriti posadu, no prije nego što je uspio, rampa je pala.
Pomorski stručnjaci naglašavaju da nitko ne bi smio biti ispod rampe ako ona nije osigurana klinovima. Također smatraju da rampa ne bi smjela naglo pasti, čak i ako je došlo do propusta, pod uvjetom da je sustav za njeno podizanje i spuštanje bio ispravan. Prema njima, na sustavu za podizanje i spuštanje rampe, bilo da se radi o hidrauličkom ili električnom sustavu, postoje sigurnosni mehanizmi, poput kočnica, koji bi trebali spriječiti naglo popuštanje i pad rampe.