IT & Tech

KAKO NAPRAVITI ŠKOLE BUDUĆNOSTI?

MARIN TROŠELJ: Obrazovanje mora biti svrhovito, zabavno i izazovno. Užitak zajedništva i izvrsnosti tad neće izostati

Obrazovanje je temelj društva, a projekt Škola budućnosti koji provodimo s Infobipom most je između tehnološke industrije i obrazovnih ustanova. Učionice pritom nisu ograničene zidovima već je moguća suradnja učenika iz svih krajeva svijeta, i tako nastaju nove generacije stvaratelja koji će rješavati globalne probleme, kazao je danas u Puli Marin Trošelj, osnivač STEMI-ja


 
3 min
Martina Pereša ⒸFOTO: Manuel Angelini
Marin Trošelj, suosnivač i izvršni direktor STEMI-ja

Obrazovanje je temelj društva, a projekt Škola budućnosti koji provodimo s Infobipom most je između tehnološke industrije i obrazovnih ustanova. Učionice pritom nisu ograničene zidovima već je moguća suradnja učenika iz svih krajeva svijeta, i tako nastaju nove generacije stvaratelja koji će rješavati globalne probleme, kazao je danas u Puli Marin Trošelj, osnivač STEMI-ja

- Temelj industrije danas je suradnja ljudi i strojeva. Ona se razvija vrlo brzo, a obrazovni sustav je ne prati. Mnogi nisu svjesni kako je ICT (informacijske i komunikacijske tehnologije op.a.) sadašnjost, a ne budućnost, riječi su kojima je Marin Trošelj, osnivač i direktor tvrtke STEMI započeo svoje današnje izlaganje u pulskom Domu hrvatskih branitelja, a u sklopu konferencije Let's Grow!.

Nažalost, u školama, kaže Trošelj, nema dovoljno zastupljenih tehnologija koje koriste IT tvrtke. Još uvijek nam je obrazovni sustav koncipiran prema načelima pravovremenosti, hijerarhije, produktivnosti i standardizacije - u smislu podučavanja i testova.

Linearni proces treba modifikacije

- Linearni proces pritom, u takvoj hijerarhiji, uključuje ministarstvo, sveučilišta, agencije, izdavače i škole. No, ti procesi traju godinama. Barem dvije godine priprema se jedan udžbenik, a onda se još četiri godine procjenjuje je li on efikasan. U Hrvatskoj se o reformama školstva mnogo govori i malo poduzima. U cijelom procesu nedostaje industrija koja najviše utječe na globalne procese i škole bi s njom morale biti povezane, pojasnio je Trošelj.

Zato STEMI budućnost obrazovanja vidi u digitalnim platformama. Znanje o svemu, moglo se danas čuti, besplatno je i dostupno svima. Prošla su vremena učenja napamet i bez razumijevanja. Trošelj je uvjeren kako učenje istovremeno mora biti zabavno i svrhovito, a na taj se način, veli, može stvarati zajednica u smislu povezivanja učenika iz cijelog svijeta.

STEMI i INFOBIP razvili Školu budućnosti

- Umjetna inteligencija je tehnologija koja će transformirati budućnost i zato smo s učenicima počeli raditi na, primjerice, računalnim programima koji mogu govoriti kao ljudi. To radimo u suradnji s Infobipom. Razvijamo Chatbotove (računalni program koji automatizira određene zadatke, obično razgovorom s korisnikom putem konverzacijskog sučelja, op.a.).

Započeli smo lani i tada je u projekt bilo uključeno 60 škola, 150 učitelja i 1000 učenika iz cijele zemlje, a ove smo godine već na 128 škola, više od 300 učitelja te više od 2000 učenika. Sve to u suradnji s tehnološkim tvrtkama, a pozivam da nam se priključi još njih

MARIN TROŠELJ

Projekt Škola budućnosti koristi alate Infobipa čiji inženjeri dolaze na nastavu i uključeni su u školski program, no valja reći kako su u procesu potrebni i pravnici, marketinški stručnjaci te stručnjaci s područja humanističkih znanosti. Učenici tijekom rada na projektu uviđaju da u školu idu kako bi rješavali globalne probleme poput izazova u zdravstvu i klimatskih promjena, a posebno su ponosni kad njihov Chatbot progovori i bude javno dostupan. To im je, kaže Trošelj, poseban gušt i ponos. 

Učitelj je osoba koja postavlja pitanja i budi strast kod učenika

- Naša je ideja da učitelj mora biti mentor. Osoba koja postavlja pitanja i budi u učenicima strast, a mi joj za to dajemo sve nužne materijale i digitalne platforme. Mi smo im podrška danju i noću putem Stemi chata te na njihove poruke odgovaramo u roku od pet minuta, pojasnio je osnivač STEMI-ja.

I tako u školama stvaraju trenutke koje će učenici pamtiti cijeli život. Na povratne informacije se ne čeka godinama već se one obrađuju na dnevnoj razini. Dovode im goste predavače, a na kraju školske godine prezentiraju svoj tehnološki projekt pred vrhunskim stručnjacima u tom poslu. Velika je to odskočna daska prilikom odabira studija i budućeg zapošljavanja.

Koliko je projekt kvalitetan govori podatak da će uskoro zaživjeti u Velikoj Britaniji i SAD-u


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.