IT & Tech

UDRUGE IZ PODRUČJA INFORMATIKE, ROBOTIKE, STEM-A

OTVORENO PISMO MINISTARSTVU "Zaprepašteni smo, šokirani i razočarani najavom smanjenja broja sati informatike u osnovnim školama"

Potpuno je neshvatljivo i neprihvatljivo da u 2023. godini, umjesto nužnog povećanja, dobijamo smanjenje satnice, i to jedino informatike, predmeta koji je jedan od najbitnijih i za sadašnje obrazovanje i život djece, a pogotovo za njihovo buduće školovanje i zapošljavanje. Istovremeno, uvode se novi predmeti i povećava satnica, bez da se drugi smanje i moderniziraju, navode u otvorenom pismu koje potpisuju i Tomislav Čubrić iz Radiokluba Pazin (RKP) te Gordan Sinđić iz rovinjske Udruge tehničke kulture Galileo Galilei


 
4 min
Borka Petrović ⒸFOTO: Manuel Angelini

Potpuno je neshvatljivo i neprihvatljivo da u 2023. godini, umjesto nužnog povećanja, dobijamo smanjenje satnice, i to jedino informatike, predmeta koji je jedan od najbitnijih i za sadašnje obrazovanje i život djece, a pogotovo za njihovo buduće školovanje i zapošljavanje. Istovremeno, uvode se novi predmeti i povećava satnica, bez da se drugi smanje i moderniziraju, navode u otvorenom pismu koje potpisuju i Tomislav Čubrić iz Radiokluba Pazin (RKP) te Gordan Sinđić iz rovinjske Udruge tehničke kulture Galileo Galilei

Hrvatske udruge iz područja informatike, robotike, tehničke kulture i STEM-a, nij ukupno 14, reagirale su na najavu smanjenja broja sati informatike u sklopu eksperimentalnog programa Cjelodnevne škole te Ministarstvu znanosti i obrazovanja uputile otvoreno pismo. 

Među potpisnicima su i Tomislav Čubrić iz Radiokluba Pazin (RKP) te Gordan Sinđić iz rovinjske Udruge tehničke kulture Galileo Galilei.

- Kao udruge koje se bave STEM edukacijom mladih, a posebno informatikom, zaprepašteni smo, šokirani i razočarani najavom smanjenja broja sati informatike u osnovnim školama. Potpuno je neshvatljivo i neprihvatljivo da u 2023. godini, umjesto nužnog povećanja, dobijamo smanjenje satnice, i to jedino informatike, predmeta koji je jedan od najbitnijih i za sadašnje obrazovanje i život djece, a pogotovo za njihovo buduće školovanje i zapošljavanje. Istovremeno, uvode se novi predmeti i povećava satnica, bez da se drugi smanje i moderniziraju.

Djeca prepuštena entuzijazmu nastavnika

Ta namjera dolazi nakon što se već godinama upozorava da je informatika u srednjim školama i dalje iznimno zapostavljena, sluša se obavezno u samo jednom ili dva razreda, a u ostalima eventualno postoji kao izborni predmet. I to u godinama kada ih pripremamo za fakultete i tržište. Umjesto da pogotovo informatici u srednjim školama pojačamo satnicu, uvedemo je u sve godine svih usmjerenja, mi smo suočeni s daljnjim smanjenjima. Djeca dolaze u srednje škole i na fakultete s premalo digitalnih kompetencija, odnosno prepuštena su sama sebi, entuzijazmu nastavnika i udrugama da tim znanjem i vještinama nadomjeste ono što nisu dobili u osnovnoj i srednjoj školi, navode u svom pismu te nastavljaju:

- Informatika odavno nije samo jedan sporedni predmet, već postaje temeljni alat poput matematike, jer se stečena znanja i vještine izravno i trenutno primjenjuju u svim ostalim predmetima i školovanju. Informatika je već sada jedna od najmodernijih, najtraženijih, najbrže rastućih i gospodarsko najvažnijih struka i grana znanosti i industrije, na kojima počivaju gotovo sva druga područja. Na tržištu postoji velika nestašica i ogromna potreba za tim profilom djelatnika. Bez takvih stručnjaka nazadovat će sve gospodarske grane.

Informatika nije samo programiranje, to je niz vještina i kompetencija koje baš sva djeca u školi, bez obzira na odabir budućeg zanimanja, u osnovnoškolskoj dobi moraju dobiti i savladati kako bi mogli koristiti računala, internet i svu sličnu modernu opremu kojom smo okruženi, koja im je nužna za daljnje kvalitetno školovanje i preduvjet za bilo koje zaposlenje.

Cijeli svijet se sve više i naglašeno bavi umjetnom inteligencijom, strojnim učenjem, programiranjem robotikom, automatizacijom i sličnim područjima, povećava satnicu tim predmetima na svim razinama školovanja i intenzivno oprema i modernizira obrazovne ustanove, a mi jedini u Europi, kao jedna od "15 najrazvijenih zemalja" u 2023. godini planiramo smanjivanje satnice informatike i guranje tog predmeta u izvannastavne neobavezne aktivnosti, navode zaklkjučujući da je takav pristup iznimno pogrešan i štetan za današnje i buduće generacije.

Zaostajat ćemo sve više

- Na ovaj način ćemo zaostajati još više, mladi će nam još više i ranije odlaziti na školovanje u druge zemlje, ostajati tamo radi zapošljavanja, a domaće tvrtke će zbog nedostatka takve radne snage sve više seliti i otvarati urede u stranim zemljama i zapošljavati stranu radnu snagu.

Navode i da su svjesni nedostatka kadra za predavanje informatike, ali još veći nedostatak kadra je iz
matematike čija se satnica ipak povećava.

- U izradu novog kurikuluma informatike moralo se uključiti ljude iz nastave, fakulteta iz STEM područja, STEM udruga i struke, koji se time aktivno bave, i koji će postaviti nužne i temeljne ishode informatičkog obrazovanja. Izostanak takvih kompetentnih ljudi u tako bitnom koraku i predmetu je nedopustivo i rezultiralo je ovako nevjerojatno lošim kurikulumom koji izgleda samo kao skraćena inačica postojećeg, bez imalo ažuriranja i dopune modernim tehnologijama. Iskusni i stručni edukatori iz naših udruga spremni su dati sugestije oko satnice i kurikuluma te vas molimo da ih što prije uključite, zaključuju u svom otvorenom pismu.


Nastavite čitati

Ivan Penava u igri za predsjednika Sabora

Uobičajeno je da glavnom koalicijskom partneru većinske stranke, ako on posjeduje određenu snagu, pripadne mjesto predsjednika Sabora: predsjednik DP-a mogao bi to funkcije neovisno o tome da li će saborsku većinu okupiti HDZ ili oporba

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.