Komunal

NOVOSTI U USNULOJ LAGUNI

(FOTO) KONAČNO SE UKAZUJE OBALA! S pulskog otočića Sveti Andrija započelo uklanjanje ogromnih brodskih sekcija

Koliko će dugo proces potrajati u ovom trenutku ne može reći jer na uklanjanje i prijevoz značajno utječe vjetar kojeg je naročito bilo puno u prethodnim danima. "Prilično je komplicirana operacija. Idealno bi bilo mjesec dana ali, pustimo si malo više vremena", kaže nam direktor Uljanik gradnje 1856 Samir Hadžić


 
3 min
Maja Jokanović

Koliko će dugo proces potrajati u ovom trenutku ne može reći jer na uklanjanje i prijevoz značajno utječe vjetar kojeg je naročito bilo puno u prethodnim danima. "Prilično je komplicirana operacija. Idealno bi bilo mjesec dana ali, pustimo si malo više vremena", kaže nam direktor Uljanik gradnje 1856 Samir Hadžić

Mogao bi biti u najmanju ruku idiličan, ali zapuštena utvrda, šikara i komadi brodske konstrukcije odložene na njegove plaže, otočiću Sveti Andrija u pulskoj luci predugo ne dozvoljavaju da isuviše šarmira goste.

Jedna stvar sada se konačno ipak mijenja. Naime, tone i tone zahrđalog željeza odloženog uz more više neće nagrđivati sliku pulske luke; vodeni transporter "Divić" već je na zadatku, i obala s postupno oslobađa a, kroz jedno dva mjeseca, trebala bi biti i potpuno oslobođena ovog oklopa.

Komadi brodske konstrukcije koje kran Divića ovih dana podiže i odnosi, povremeno se boreći s vjetrovima, dio su Uljanikove "Gradnje 531", rekao nam je direktor Uljanik brodogradnje 1856 Samir Hadžić, dodavši da su se potrebni preduvjeti za odnošenje dijelova konstrukcije ostvarili u trenutku upisa vlasništvo nad ovim (budućim) brodom.

Samir Hadžić (foto M. Angelini)

Naime, Gradnja 531 odlukom Vlade Republike Hrvatske pripala društvu Uljanik brodogradnja 1856, veli Hadžić, pa je njegova tvrtka odlučila s otočića ukloniti sve sekcije.

Podsjetimo, Uljanik Brodogradnju 1856 Vlada je ove godine odlučila osnažiti tako što je nad tvrtkom vlasništvo upisao Centar za restrukturiranje i prodaju (CERP) koji je, otkupom većinskog udjela od Uljanik Brodogradilišta u stečaju postao njegov 97-postotni vlasnik, da bi potom CERP-u dala u zadatak da tvrtku dokapitalizira unosom gradnje 531 u temeljni kapital, o čemu je detaljnije pisao Poslovni.hr.

Kada je u pitanju Gradnja 531, radi se o nedovršenoj gradnji započetoj još u vrijeme prije stečaja Uljanika.

Nakon uklanjanja s obale Svetog Andrije sekcije će se, doznajemo, prebaciti na prostor samog brodogradilišta.

- Mi sada jednostavno uklanjamo našu imovinu s prostora koji nije naše koncesijsko područje. Sekcije odlaze u brodogradnju! Dio su gradnje i smjestit će i kod nas, veli Hadžić, dodajući da se ne radi zahtjevu Grada, iako je svjestan da su ovaj otočić i njegova pristupačnost često spominjana gradska tema, već isključivo o poslovnoj odluci njegove tvrtke.

- Što Grad tamo planira poduzimati ne znamo, ali nas nisu kontaktirali  i ovo uklanjanje nije rezultat zahtjeva Grada, dodaje.

A koliko će dugo proces potrajati u ovom trenutku ne može reći jer na uklanjanje i prijevoz značajno utječe vjetar kojeg je naročito bilo puno u prethodnim danima.

- Prilično je komplicirana operacija. Idealno bi bilo mjesec dana ali, pustimo si malo više vremena, zaključuje Hadžić, koji vjeruje da bi sve sekcije mogle prenijeti unutar naredna dva mjeseca.

Sveti Andrija, posljednji otok pulskog zaljeva koji nije ni na koji način spojen s kopnom, prije dvije je godine dospio na spisak zabranjenih dijelova Grada. Nepristupačan teren, brojne zamke u vidu.

Brodske sekcije na Svetom Andriji 2023. (foto D. Mladenović)

Sveti Andrija, posljednji otok pulskog zaljeva koji nije ni na koji način spojen s kopnom, prije dvije je godine dospio na spisak zabranjenih dijelova Grada. Nepristupačan teren, brojne zamke u vidu nenatkrivenih šahtova i metalni blokovi puni korozije smješteni uz obalu, prema tadašnjem mišljenju gradske uprave, predstavljali su isuviše veliku opasnost za posjetitelje koje, jasno je to čim se na otok stupi, ova oaza uporno privlači. Reportaži Istre 24 s ovog otoka, možete pročitati OVDJE


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.